Spring naar bijdragen

Donderdag 16 augustus


Jen

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 291
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

:present:Lytse, ik ben niet gebeld maar kreeg een mailje dat ze met een andere sollicitant in zee gaan. Ben wel zwaar teleurgesteld. Ik wil nog wel een mailtje terugsturen waarom de keus niet op mij is gevallen, kan ik wat van leren zolang het natuurlijk niet om mijn slechthorendheid gaat daar kan ik immers niets aan veranderen. Lief dat je het vraagt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee Jootje,

Fijn je weer te lezen. Met mijn lijf gaat het zeer matig, maar met het gestopt zijn behoorlijk goed.:)

Het blijft een kwestie van alert zijn. Vooral als ik vervelende ervaringen heb bijv. moet ik oppassen dat ik niet in oud gedrag verval! Tot nu toe steeds gelukt.

Hoe gaat het met jou?

@ Haddock: welterusten oude zeeman. De draad is elke dag anders, dus morgen voel je je misschien beter thuis.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: rosa45
:present:Lytse, ik ben niet gebeld maar kreeg een mailje dat ze met een andere sollicitant in zee gaan. Ben wel zwaar teleurgesteld. Ik wil nog wel een mailtje terugsturen waarom de keus niet op mij is gevallen, kan ik wat van leren zolang het natuurlijk niet om mijn slechthorendheid gaat daar kan ik immers niets aan veranderen. Lief dat je het vraagt.quote>

Roosje,
elke gesloten deur opent een ander, zegt men. Nou, ik moet daar zelf nog van overtuigd worden hoor. Jammer van die sollicitatie. Zoals Lytse zegt, absoluut gaan voor een vraag naar feedback. Je hebt die mensen energie gegeven, het minste dat ze kunnen doen is feedback geven, zodat je kunt groeien.
Rae

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Roos, ik ga morgen voor het eerst van mijn leven mee naar een consultatiebureau.

Het jongste pleegkleinkind moet worden gemeten en gewogen; de middelste krijgt een vaccinatie en moet een ogentest doen en de oudste is nog te klein om alleen thuis te blijven. Ik ben benieuwd. Middelste mag op mijn schoot zitten tijdens de prik. Wie weet helpt het.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Lytse
@ Rae: je posting over stilstaan bij jezelf spreekt me aan.
Bedankt.
Lytse.quote>

De gedragstherapie dat ik nu volg voor BPS is deels geïnspireerd op een kernthema van de boeddhistische leer. Dat vraagt wat uitleg maar als je geïnspireerd bent dan geef ik graag wat meer uitleg.
Liefs
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Roos, meis,

die "minpuntjes" heb je wel, maar je hebt ook lange werkervaring, levenservaring en ik denk dat je ook een goed getuigschrift mee zult krijgen.

Je krijgt nu ook nog sollicitatie-ervaring;), dus het komt vast wel goed!

Stug doorgaan en positief er tegenover staan hoor. :heart:

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lytse,

het boeddhisme houdt nogal van opsommingen.

Zo is de kern van de leer van het Boeddhisme de leer van de 4 Edele Waarheden, namelijk:

- leven bevat lijden

- er is een oorzaak van lijden

- er bestaat een oplossing voor het lijden

- er is een manier om deze oplossing te bereiken

De laatste, namelijk 'het pad' is het achtvoudig pad dat een praktische leidraad is om de oorzaken van het lijden op acht verschillende vlakken aan te pakken.

Thich Nhat Hanh, een vietnamese monnik, vredes-activist, dichter en banneling (1926) is de persoon die dit achtvoudig pad in min of meer westerse termen heeft vertaald tot Mindfullness, vertaald: oplettendheid. Dit gedachtengoed heeft zich genesteld in therapie voor mensen met borderline en andere vormen van therapie en ook New Age gedachtengoed.

Tot zover eventjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi slapende Lytse,

nu kan ik twee richtingen uitgaan, namelijk wat borderline gedragstherapie er van gemaakt heeft, en wat Thich Nhat Hanh er van gemaakt heeft in zijn vlucht naar het westen.

Het eerste is gestoeld op de westerse psychologie + boeddhistische invloed.

Het andere is gestoeld op boeddhisme + zenboeddhisme+ westerse psychologie.

Afin, ik ben moe eigenlijk :P

Ik denk dat ik je voorbeeld volg en op de lakens ga liggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...