Jen Geplaatst 14 september 2012 Rapport Share Geplaatst 14 september 2012 Johan, en hoe zie jij dat, een baan onder je niveau? Als tijdelijke oplossing? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 14 september 2012 Rapport Share Geplaatst 14 september 2012 Het zou wel fijn zijn als ik de job kreeg, en voor mezelf kan bewijzen dat ik ze ook aankan. 't Is dan wel zwaar onder mijn opleidingsniveau, maar 't zou een gratis cursus assertiviteit zijn Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 14 september 2012 Rapport Share Geplaatst 14 september 2012 Originally posted by: Marika Originally posted by: JenHet zou wel fijn zijn als ik de job kreeg, en voor mezelf kan bewijzen dat ik ze ook aankan. 't Is dan wel zwaar onder mijn opleidingsniveau, maar 't zou een gratis cursus assertiviteit zijn quote> Wat klinkt dit neerbuigend. Als je in het gesprek ook zo arrogant overkwam dan denk ik dat je de baan niet krijgt. Sorry.quote> Oeps sorry dat dat zo overkwam, Mariska. Ik ben absoluut niet neerbuigend t.o.v. die job, zoals gezegd: ik weet niet of ik er de sociale vaardigheden voor heb. Het zou voor mij een fantastische leerschool zijn.Ik zie nu dat ik me nogal onbeholpen uitdrukte hier. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 15 september 2012 Rapport Share Geplaatst 15 september 2012 Nog even. Als ik zeg dat een job "onder mijn opleidingsniveau" is, dan bedoel ik niet dat ik op die job neerkijk. Verre van. Eigenlijk is er geen enkele job waar ik op neerkijk, en er zijn veel jobs "onder mijn opleidingsniveau" die ik helemaal niet aankan. Ik heb ooit een maand in een restaurant gewerkt bijvoorbeeld, als vakantiejob, en ik kan wel vertellen dat ik ontzettend veel respect heb voor mensen die dat hun hele leven volhouden. (Het ergste is dat sommige mensen je echt als stront behandelen, je moet daar maar tegen kunnen...) Zo heb ik nog vele voorbeelden. De opleiding die je kiest heeft wellicht te maken met de persoon die je bent, en met de dingen waar je goed in bent. Bij mijn sollicitatie vroeg de "jury" me zelf hoe ik mijn toekomst zag. Misschien nuttig om te zeggen dat het om een tijdelijke job gaat. Ik heb eerlijk gezegd dat ik het voor mij een ideale kans vind om ervaring op te doen, en dat ik op de lange termijn streef naar een job met meer verantwoordelijkheid. Ik had niet de indruk dat ze dat arrogant van me vonden, maar eerder realistisch. Met neerkijken op het werk heeft dat niks te maken, wel met zoeken naar werk dat mij op de lange termijn goed past. Ik hoop dat ik zo mijn onbeholpen posting een beetje heb recht gezet, want arrogant vind ik mezelf echt niet, en ik vind het vreselijk om zo over te komen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 15 september 2012 Rapport Share Geplaatst 15 september 2012 Hoi Fibo, misschien had ik die hele posting inderdaad beter niet geschreven. Waarom zou iedereen me lief moeten vinden? Bedankt voor je lange antwoord. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 15 september 2012 Rapport Share Geplaatst 15 september 2012 jopie, het was inderdaad een positief gesprek, al denk ik dan dat ze me niet gaat aannemen. Volgens mij had het geen zin om me beter of anders voor te doen dan ik ben... de leugens zullen nu eenmaal snel genoeg achterhaald worden, en da's voor mezelf ook niet fijn. Ja, ik heb goed geslapen. Nu weer een nieuwe dag, en gewoon verder zoeken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 15 september 2012 Rapport Share Geplaatst 15 september 2012 Dat het gesprek goed ging is al een enorme 'boost' voor je zelfvertrouwen lijkt me Jen wordt dit het niet dan komt er gerust wat anders op je pad misschien iets wat nog wel veel beter bij je past Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 17 september 2012 Rapport Share Geplaatst 17 september 2012 Leuk Marika, doe je het graag? (Excuses zijn niet nodig) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden