Spring naar bijdragen

Me even voorstellen

lotnei

Aanbevolen berichten

Hallo Allemaal,

Mijn nick hier is Lotnei en ik ben een vrouw van 47 jaar. Twee kids die full time bij mij wonen en een drukke baan. Ik heb altijd wel gedronken maar het nooit als een probleem ervaren. Bij mijn zwangerschappen had ik weinig moeite om te stoppen, met roken ging me dat veel moeilijker af.

Sinds 2 jaar ben ik na het beeindigen van een relatie gestopt met roken. Ook met behulp van een forum en de eerste twee weken pleisters. Zo moeilijk als het in het begin was, zo makkelijk is het nu. Maar helaas vond ik vroeger de "beloning" in een sigaret, nu is dat een fles wijn en in het weekend 1,5 fles wijn.

Vorig jaar ben ik een periode ziek geweest en in die periode, aantal maanden, had ik totaal geen behoefte aan alcohol. Voor mij was dat ook min of meer een bevestiging van zie je wel je bent geen alcoholist. Maar inmiddels weer een maand of 9 beter en weet ik beter. Ik drink teveel en ik drink alleen. Vanochtend toen ik me aangemeld had op de site en alle vragen had ingevuld was ik voornemens om per direct te stoppen. Nu krijg ik datzelfde gevoel als ik had bij het roken, nooit meer iedere dag dat gemis... En nu weet ik dat dit niet zo is maar wat blijft er dan nog over....

Ik ga er eens even over nadenken.

P.s. heb wel nog geen wijntje gedronken vandaag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Lotnei,

Wat blijft er dan nog over...

Tja, dat weet ik ook niet.

Ik ben ook 47, en parttime moeder van twee tieners.

Ik zei altijd dat ik zo goed alleen kon zijn.

Maar ik bedoelde samen met mijn twee flessen wijn per dag.

Tot ik mezelf in een totaal stuurloos leven had gedronken,

en het gebruik op korte termijn verder escaleerde.

Mijn ervaring is, dat de hoeveelheden drank die ik

nodig had nooit minder werden.

11 maanden geleden ben ik gestopt met drinken.

Bepaald geen sinecure, dat hoef ik op dit forum

niet te melden...

Maar de dag dat ik besloot te stoppen, was de beste

dag uit mijn leven.

Weg met de black-outs, schuldgevoelens,

zelfhaat en intense eenzaamheid.

Ik durf weer in de spiegel te kijken.

En ik ben niet meer alleen.

Dat is wat er voor mij is overgebleven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

(Mooi gesproken Twinnie ;))

Welkom Lotnei,

We hebben allemaal een verhaal

en we dronken allemaal teveel.

Ik ben nu 11,5 maand gestopt en zie het niet drinken absoluut niet als leegte of gemis.

In tegendeel, er is zoveel meer voor in de plaats gekomen.

Ik geniet nu zoveel meer van alles.

Natuurlijk zijn er moeilijke momenten, ik zal niet zeggen dat het allemaal geweldig is.

Nee hoor, ook ik twijfel nog wel is, heb zo mijn trek momenten, denk ook niet dat die ooit overgaan.

Maar de kwaliteit van leven is er echt 200% op vooruit gegaan.

Dat gun ik jou ook.

Ik wens je dan ook heel veel KMW (Kalmte, Moed en Wijsheid)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je wel Gwen,

Inmiddels weet ik na twee jaar dat ik helemaal niet goed alleen kan zijn, ongetwijfeld ook de reden van mijn drinkgedrag. Ik snap wat je bedoelt en zo is het natuurlijk ook maar ik vind een goed glas wijn ook echt lekker. Ik drink geen bier of sterke drank en ik kan me een uit eten zonder wijn gewoon niet voorstellen. Dat ligt met sigaretten totaal anders. Ben ik nu excuses aan het zoeken? Wellicht, maar jeetje het vooruitzicht van alleen water, thee en koffie is best wel heftig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Lotnei,

Ook van mij welkom op het forum. Zoals je kunt zien ben ik het eerste jaar geminderd en nu uiteindelijk helemaal gestopt. Het bleek mij dat het, met een aantal dagen per week niet drinken en andere dagen beperkt, toch steeds bezig zijn met alcohol was. Van anderen hoorde ik dat de trek na verloop van tijd minder werd, maar als minderaar merkte ik dat niet.

Denk niet teveel aan de toekomst. We hebben hier de ervaring dat het goed werkt als je het per dag bekijkt: vandaag neem ik de eerste niet!

We hebben een virtuele huiskamer op"de dagdraad, ditjes & datjes. Elke dag wordt een nieuwe dagdraad gestart. Bijna altijd zijn daar mensen aanwezig die je willen helpen al;s je vragen hebt of behoefte aan steun. Zoals in een echte huiskamer gaat het ook gewoon over koffie zetten of de hond hoor, maar zodra ernst nodig is, schakelen we gelijk om.

Als je zo'n tijd gedronken hebt, dan zijn de eerste dagen natuurlijk moeilijk. Drink veel water en zorg dat je gezond eet. Ook afleiding is reuze belangrijk.

Ik wens je veel doorzettingsvermogen en succes. Je bent nu op de helft van je leven, wie weet wat de andere helft allemaal nog brengt!

Lytse.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je wel voor alle lieve reacties. Ik ben er ongelofelijk mee bezig en ik denk inderdaad Lytse dat het beter is om het per dag te bekijken. Morgen heb ik al mijn eerste valkuil vermoed ik, een lunch met een vriendin. De dag erna ga ik met de kids op vakantie maar ik ben voornemens om hier toch iedere dag even te zijn, vemoed dat ik dat wel nodig heb. Ik ga zo dadelijk nog even kijken bij ditjes en datjes.

Pjotr, jij hebt toch maar mooi al 5 dagen op je naam staan, super! Ja, ik weet uit ervaring (stoppen met roken) hoe belangrijk een forum is. Blijven lezen en schrijven als je het moeilijk hebt. Ga ik ook doen! :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lotnei welkom

ik gun je een drankvrije lunch

die je extra goed smaakt.

En dan heb je een vuurdoop overleefd.

Er zullen meer tests komen en met iedere test kies je weer;

wil ik trotser op mezelf worden of juist weer dat faalgevoel?

Voor mij was het belangrijk om me te bedenken wat voor

voorbeeld ik voor mn kids wilde zijn die gingen puberen en

net op tijd was ik droog om de 1e (en bij mijn weten laatste tot nu toe)

dronkenschap van mn dochter op te vangen. Met behulp van het forum

ben ik het met haar aangegaan en ik was zo dankbaar dat ik toen zelf

niet meer afhankelijk was van drinken, want het vergemakkelijkt het wel

als je zelf geloofwaardig bent en een goed voorbeeld. Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo lotnei, welkom hier!

je bent op het punt gekomen zoals velen hier: het drinken kan zo niet meer verder

goed om alles is op een rijtje te zetten

ik heb mezelf hiervoor 3 maanden gegeven en daarna te beslissen wat ik verder wil doen met alcohol. zo is de druk minder zwaar ivm nooit meer drinken.

ondertussen ga ik mijn zevende week in en vind alles zoveel leuker, echter, intenser, dat ik er sterk over twijfel om na die 3 maanden nog iets te drinken

de zogezegde roes van alcohol verliest meer en meer aan betekenis

inderdaad, het is net als met roken, na een tijd mis je dat ook niet meer

veel succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...