Spring naar bijdragen

donderdag 18 oktober 2012


Hanneke

Aanbevolen berichten

Ook bij de behandeling leer ik vriendelijker te zijn voor mezelf. Ik zit met rare kronkels van dingen die ik moet. Ik moet bv die boeken lezen over mensen in vreselijke situaties uit solidariteit. Zij maken het echt mee en ik zit hier luxe ( nou ja) in een land waar vrijheid is, waar ik een uitkering krijg waar ik van kan leven enz. Ik zit met schuldgevoelens als ik me van die ellende afsluit. --

----------------------------------------------------------------------------

-------------------------------------------------------------------------

Hanneke vroeger thuis werd ik altijd negatief benaderd en dat voelde als straf.

In alle kritiek die ik kreeg zat de onuitgesproken boodschap

verborgen dat ik niet deugde.

Bij alles wat er later later mis ging met mij en zelfs mis ging in mijn omgeving waar ik part nog deel aan had, gaf ik mijzelf de schuld en dat was weer de bevestiging dat ik niet deugde.

En dat was weer een reden om te gaan drinken.

Dit patroon is alleen maar te doorbreken door te stoppen met jezelf te straffen.

Als niemand anders het doet kun je iedere morgen in de spiegel tegen jezelf zeggen dat je de moeite waard bent, er mag zijn met je goede en minder goede kwaliteiten.

t Is even wennen aan de nieuwe gedachte maar wel goed voor het zelfvertrouwen

en je kunt het leed van de hele wereld niet op je schouders nemen.

Gewoon te zwaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 313
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Het is goed oude patronen te doorbreken Suikertje.

Kijken wat er achter de angst zit en vaak valt dat mee.

Zie het als een uitdaging.

Maar soms is de angst zo groot dat drank dicht bij is.

En dan moet je keuze maken.

Goed dat jullie met zijn 2en waren.

Volgende week meer succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Soothe een beetje als mosterd na de maaltijd maar ik lees dat je een leuke vakantie hebt gehad en dat vind ik fijn voor jullie.

En ook dat je uit onverwachte hoek een aanval van koning alcohol hebt

getrotseerd.

Dat is denk ik de Kracht van jaren nuchterheid.

Klasse.

Groet Anna van mij:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Rudy,

Daar herken ik wel wat in. Maar ik houd op mezelf te straffen. Daar ben ik inderdaad mee bezig. Ik kan niemand daar de schuld van geven ik doe het zelf. Ingeslepen. Bij Tactive zeggen ze het kalm aan te doen. Stap voor stap. Ik moet niet verwachten dat ik me in een paar weken kan veranderen. Maar de aanzet is er. Eindelijk.

:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt Hanneke stap voor stap, gewoon er mee bezig zijn en niets overhaasten.

Ik had in het begin wel het gevoel dat ik niet op tijd klaar zou zijn en de nieuwe gevoelens en emoties die ik me eigen had gemaakt me weer zouden worden afgepakt op een of andere manier?

Maar dat is niet niet zo eenmaal eraan begonnen is er geen weg meer terug.

Niets hield me vroeger van de drank af, nu drink ik niet meer, t'is dus wel de goeie weg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Madeleine
Oeps!

Was bij de Action en zag koekjes liggen voor slechts 1 euro. Ik dacht, neem ik even voor mezelf mee. Lekker vanavond bij de koffie. Maar ze schreeuwden me al toe vanaf de koektrommel en na één te hebben gegeten, ben ik verkocht.quote>


O Madeleintje die is hier om de hoek. Zal ik us ff.... mmmm heu...???? en ik heb al van die lekkere pullinkjes in de koelkast. Moet ik niet toch ff. Nou vooruit dan maar omdat ik zo lief ben voor mijzelf.
Tot zo.:P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Om de gevleugelde uitdrukking: als ik het kan, kan jij het ook, eens op een andere manier te gebruiken, als ik de lijst v/h dagpact kan kopieëren, kan iedereen het.

Want ben een beginner hierin, maar door het hier dagelijks te gebruiken krijg ik het in de vingers.

Ooit deed ik het met de quotemanier en gooide er ook mensen af.

Daar gaat ie:

Zoek de laatste lijst, eenmaal gevonden, heb je het moeilijkste gedeelte gehad.

Zet je muis op "dagpact" , klik links, hou ingedrukt en beweeg de muis naar de laatste naam.

In het begin ben je daar nog niet zo handig is, gewoon weer bovenaan beginnen.

Dan klik je ergens in het blauw met rechts en zie je een schermpje, laat de muis los en klik op "kopieëren".

Klik dan op beantwoord onderwerp, dat hoeft niet de laatste te zijn, als je die gaat zoeken knikker je er soms namen af die er intussen bij zijn gekomen.

Dan komt het bekende antwoordscherm, zet de cursor links bovenaan in het witte vlak en klik

rechts en zie daar!!! de lijst en zet je naam onderaan, klik op beantwoorden en klaar.

Probeer het eens, je zult verbaasd staan van hoe makkelijk het is.

En als je aan de verkeerde kant klikt, merk je dat vanzelf en neemt de andere kant.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hanneke en andere mensen die slecht geslapen hebben.

Kennelijk was ik de enige niet en omstreeks de tijd dat Hanneke postte heb ik zelfs overwogen de pc aan te zetten, nog nooit gedaan. Maar dan moet eerst het hele circus opstarten en dat was me teveel gedoe. Dus een slaaptabletje genomen.

Daarna ging het wel, maar ik wil daar niet aan wennen.

Heeft trouwens geen nut, want dan werkt het niet meer, net als drank.

Hanneke, hadden we mooi kunnen discussieëren over de Goelagh Archipel, ik heb de trilogie al sinds 1972 of daar omtrent en ben nog niet halverwege het 1e deel.

Staat wel op het programma want ik ben niet van de makkelijke leesboeken.

Steek er graag wat van op.

Het kan geen kwaad te leren hoe het vroeger was en vaak nu nog in delen v.d. wereld.

Geeft je inzicht in:

a. hoeveel er al verbeterd is, kijk naar Ned. 100 jaar geleden bijv.

b. mijn eigen grote en kleine zorgen te relatieveren. Er wordt in Ned. heel veel geklaagd, maar tijden veranderen en nu gaat het gewoon even, mag je hopen, wat minder.

De bomen, lees economie kan niet eeuwig doorgroeien en Europa is een oude economie.

Onze gouden tijden zijn m.i. voorbij en dat is eerlijk, nu zijn anderen aan de beurt.

Waar ik me wel aan erger is die mensen op leeftijd die zeuren dat hun pensioen achteruit gaat en op TV met dure sieraden, idem kleding en kapsel, verkondigen dat ze dan niet meer elke dag vlees kunnen eten. Nou, da's alleen maar goed.

Huis opeten, ho maar, spaargeld is appeltje voor de dorst, voor later.

Dan denk ik: hoe zo later? Later is nu voor u!!

Hoe lang denken die mensen te leven?

Zelf krijg ik door toedoen van een ex zoals die van Hannah, helemaal geen pensioen, maar ben tevreden met de AOW en daar is van rond te komen.

Voel me wat beter dan gisteren, maar nog steeds hondsmoe.

Ja APPLE, ik en velen kennen dat, duurt lang en na een terugval komt het in volle hevigheid terug. Helaas heb ik daar ervaring mee en nog erger, het verdwijnt tijdens de terugval, dus er is wel degelijk een verband.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...