Spring naar bijdragen

vrijdag 2 november

Madelief

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 296
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Weer terug van weggeweest.

@ Lavendel: allereerst wil ik je nog zeggen dat je weer zo vastberaden overkomt. Fijn om te lezen. We gaan moedig door hè.

Voor wat betreft dat binge-drinken: die persoon is al dagen bezig en geeft zelf aan niet te kunnen stoppen. De laatste stand was 14 flessen wijn. Daarom mijn vraag wat ik eraan zou kunnen doen. Ik vrees dat het antwoord is: niets.:(

Ik vroeg het voor het geval ik een mogelijkheid over het hoofd had gezien. Dat hulpeloos zijn ligt me niet!

@ Kirky: rot dat het ziekzijn niet over gaat. Hier hetzelfde. De ene dag wat beter en de volgende weer minder. Toch moeten er dingen gebeuren. Ik doe maar zo rustig mogelijk.

En weer lezen we verder.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou dan kan ik beter een bed onder de kerstboom plaatsen. leg ik daar wel wat stro in, en een grote doek heb ik ook nog wel liggen Drakie. Daar wikkel ik haar in.:P

Brei ik voor de katten wel een paar dingetjes zodat ze er uit gaan zien als schaapjes en voor Puck een grotere die wordt dan de Os. En Olle wordt dan de heilige geest.

lijkt je dat wat?:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Diesel: je hebt helemaal gelijk. Ik ben verwend door AR, die me steeds op het dagpact zet. Vandaag was ik na twee blz. lezen al weer weg en het hele dagpact vergeten. Fijn dat je me er opgezet hebt! :present:

Hanneke en Jopie hebben zo'n raar icoontje nu. Geen idee waarom.:o

Lytse.

typefout

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeienavond samen!

Ik kom ff via de achterdeur.

Heb mijn voeten geveegd hoor.

Jen, helaas is afscheid nemen nu onvermijdelijk.

Maar hij wist wel dat je er was.

Sterkte inderdaad - meer weet ik niet te zeggen eigenlijk.

Albertina, kippenvel kreeg ik van dat gedicht.

Mijn moeder overleed door een hartstilstand.

Die hebben we alleen nog heel even in het mortuarium van het ziekenhuis mogen zien.

Niks afscheid verder.

Het is hier alles door elkaar.

Bambam:D

En alle strijders en strijdsters die het al heel lang, minder lang of maar net hebben volgehouden.

Het blijft grote klasse. :present::musicnote::present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Jen: wat gaat het ineens hard met je vader. Goed dat je het droog kunt houden. Je hebt je helderheid nu hard nodig! Ik wens je veel sterkte. Ik weet gewoon niet wat ik jou en hem moet toewensen. Enerzijds wil je hem niet kwijt en anderzijds is hij niet gelukkig met het leven zoals het nu is.

Mijn schoonma is er al twee keer bovenop gekomen, dus je weet niet hoe het zal gaan.

Ik denk aan je.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: bolletje
Nou dan kan ik beter een bed onder de kerstboom plaatsen. leg ik daar wel wat stro in, en een grote doek heb ik ook nog wel liggen Drakie. Daar wikkel ik haar in.:P
Brei ik voor de katten wel een paar dingetjes zodat ze er uit gaan zien als schaapjes en voor Puck een grotere die wordt dan de Os. En Olle wordt dan de heilige geest.
lijkt je dat wat?:)
quote>

Tante je bent weer geweldig :) evt als je wilt heb ik nog wel wat (B) engeltjes, ze heten allemaal fret ;)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat zou leuk zijn Drakie dan heb ik echt een levende kerststal.

Madeleine zolang je je blijft concentreren op die trek, blijft ie. Vroeger zat ik er op te wachten, omdat ik er eigenlijk bang voor was. Maar dan blijft het komen hoor. Concentreer je op iets anders meid. Je kunt je leren focussen op iets anders. Blijf niet hangen in die trek. Accepteer dat ie er is. Heb je al gegeten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lytse, de binge drinker of drinkster - 14 flessen wijn in een paar dagen?

Nog even en diegene heeft een coma of erger.

Je kunt toch je huisarts bellen voor advies wat te doen?

Of verslavingszorg, de AA.

In die staat zijn is zwaar ontoerekeningsvatbaar.

En dan kunnen er hele nare dingen gebeuren.

Niet alleen met de dronken persoon maar ook door.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Om half zes heb ik een bord vol Tagliatelle gehad. Ik zat bomvol. Ik kan nu wel janken, zo onrustig ben ik. Ik loop door het huis, doe voor de helft de afwas en ga weer terug naar iets anders. Heb al bedacht wat ik zou kunnen doen om van dit gevoel van af te komen. Maar alles wat ik doe, ik blijf dat vieze zenuwachtige gevoel houden. Ook al denk ik aan mijn koude glas ranja zometeen, er blijft een beeld opdoemen dat ik zo mijn eerste openklik. Niets in huis, dus daar word ik nog zenuwachtiger van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Madelief: mijn lijfspreuk is "morgen gaat het vast beter" . Ik hoop dat het voor jou opgaat. Slaap lekker meis.

@ Mups: leuk je weer eens te lezen. Je bent alweer weg helaas.

@ Bollie: malle meid! Als jij het gezellig vindt heb je groot gelijk dat je de kerstboom al gezet hebt. De keren dat ik niets aan de kerstsfeer kon doen omdat ik te ziek was, vond ik vreselijk. Ik maak zelf kerststukjes e.d.

Nu is het me nog te vroeg. Eerst moet Sinterklaas voor mij weg zijn.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kate, het was en blijft erg moeilijk.

Ook al is het nu 13 jaar geleden.

Het is ook een bizar verhaal want zij stierf in een restaurant -op haar trouwdag tijdens een etentje (met mijn vader).

Madeleine, ga die afwas afmaken.

Trek nog een gat in je trui.

Whatever, als je deze vrijdagavond doorkomt is dat een doorbraak.

En dat weet je heel goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Madeleine we hebben ons altijd erg vast geklampt aan de alcohol. We zijn er zo afhankelijk van geworden dat we denken niet meer zonder te kunnen. Maar we kunnen het wel. We moeten alleen leren om daar in te geloven. Vertrouwen hebben in ons eigen persoontje. Afscheid nemen van wat vroeger onze vriend was.

Wat levert het nu eigenlijk op als je zou gaan drinken?

Heb ik een paar dagen geleden ook aan je gevraagd.

Weet dat die onrust komt doordat je altijd teveel gezopen hebt, niet omdat die onrust er zo maar is, en je drank nodig hebt om dat te doen stoppen.

Stop met klagen, pak jezelf bij je lurven en ga iets doen. Neem een warme douche, ga een eind wandelen of bank hangen. Maar met al dat klagen blijf je met die trek bezig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Kate
Hoi Marjo!
Wat kwamen die flikken doen dan, stond je radio te hard of had je de ton aan straat laten staan.
Ik bedenk maar wat.quote>

Nee, er waren bezorgde ouders van een vriend
En niemand had telefonisch bereik

Maar het is opgelost
Nix aan de hand

Hoi Kate!
Leuk je te spreken
Alles goed met jou?
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...