Spring naar bijdragen

Zondag 04-11-2012

MarcelK1970

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 355
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Daar ben ik weer en het is gelukt!!! Ik heb met mijn zoon gepraat, dankzij de steun en aanmoediging van jullie.

Stel je voor dat ik gedronken had, dan had hij dat vast gehoord.

Ook de pavlov reactie van: en nu een borrel, zit in mijn hoofd, maar dat gaat het niet worden. Dagpact.

Hoe het ging?

Ik denk dat het mijn kleindochter van 4 was die de tel. aannam, blijkt dat haar 2e naam als roepnaam wordt gebruikt, dus dat had ik niet in de gaten.

Ik zei de moeder van J. was en hem wilde feliciteren en dan kun je als vader moeilijk weigeren, besef ik nu.

We hebben ongeveer 10 min. gepraat. Hij was behoorlijk afstandelijk, wat te begrijpen was en ik had de grootste moeite me goed te houden, af en toe even slikken. Gevraagd hoe het met hem, vrouw, kind, zaak en ziekte was, dus liet het gesprek over hem gaan.

Ook verteld dat ik het hele internet heb afgezocht naar hem en vorig jaar met zijn verjaardag had willen komen, maar ziek was en dat hij daarna verdwenen was.

Blijkt dat hij al 4 jaar, naar in Belgiƫ gebleken is een bacteriƫle infectie heeft en daardoor chronisch vermoeid is. Kan dus maar 3 uur werken en dat met een eigen zaak en geen verzekering is dus interen Hij moet 1 1/2 jaar aan de anti biotica.

Ze wonen in een tijdelijke woning en moeten er waarschijnlijk per 5 dec. uit.

Ik heb gezegd dat dat een vreselijk gevoel moet zijn, vooral met een gezin, maar dat hij zeker niet op straat komt te staan omdat hij nog een moeder (slik,slik) heeft.

Hij had al aanbiedingen gehad.

Ik mag mijn kleindochter zien en heb hem verteld, dat zijn broers het niet weten, maar dat ik een testament heb waar zijn dochter in staat, dus leuk als ik haar mag leren kennen. Ook dat ik een nieuwe!!! auto heb en dus naar hun toe kan komen als het te vermoeiend voor hem is.

Hij zei een paar keer dat hij zelf genoeg problemen heeft en er dus niet meer bij kan hebben. Mij dus.

Ik zei dat dat helemaal het geval niet was en dat het heel goed met me gaat.

Hij is altijd cynisch en toen ik zei dat je dood kunt gaan aan zo'n infectie, was zijn reactie: ach, dood gaan we allemaal.

Ik: ja maar je hebt nu een dochtertje. Ook dat ik dus een generatie dichter bij de dood sta dan hij en er dus het beste van probeer te maken.

Verteld over de woestijnreis.

Ja, maar jij hebt altijd problemen!

Ik : ja, maar het was ook niet makkelijk met jullie. Je hebt zelf eens gezegd dat jullie geen lieverdjes waren.

Ik: een paar volgzame meisjes was makkelijker geweest, maar ik heb mijn uiterste best gedaan en er was altijd eten, kleren en een warme kachel.

Toen begon hij over drank en ik zei dat ik niet meer drink, alleen bij uitzondering.

Ja, beetje grootspraak, maar dat was nodig.

Jullie liepen met je neus vol aan joints te lurken, dus laten we nu niet oude koeien uit de sloot halen, want dat brengt niets. Laten we vooruit kijken en opnieuw beginnen.

Hij vroeg wanneer ik terug ben van vakantie en: geef maar een belletje.

Nooit gedacht dat nog eens te zullen horen!

Dit heb ik een uur geleden geschreven, maar ik heb een uur aan de tel. gehangen om het aan een vriendin te vertellen. Zij was ook heel enthousiast

Nogmaals, allemaal bedankt voor het medeleven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Snoep,

zo heb ik een paar jaar geleden ook gedacht,

ik kan het best wel (drinken als het leuk is).

Maar ook bij mij kwamen er omstandigheden

waardoor de uitschieters de overhand kregen.

Of laat ik zo zeggen, ik greep de omstandigheden

aan om uit te schieten.

En dat is nou net wat mij anders maakt

dan iemand die het wel kan, alleen drinken

als het leuk is.

Ik heb de drank gebruikt als pure verdoving

en zou ik jokken als ik zou zeggen dat

het mij momenteel allemaal van een leien dakje gaat,

integendeel.

Maar drank, nee, geen optie.

Ik weet nu al dat ik terug bij af kom

en niets is mij meer waard om terug

te gaan naar de tijd dat ik dronk om te verdoven.

Ik heb respect voor je, je openheid,

elke keer dat je hier hebt gedeeld dat je leven

zonder drank niet leuk was.

Maar ik hoop zo dat het niet je ondergang wordt

en je jezelf niet verzuipt.

Dat meen ik oprecht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: witte
Hee Twinny,
sorry ik was ff eten en had je vraag niet gezien.

Klopt hoor Twin dat minderen moelijk is.
Ik weet niet waarom, maar zelfs ik krijg altijd kromme tenen
als behoorlijke drinkers na een tijdje weer wat gaan drinken.
en dan zichzelf voorhouden het zo te gaan doen.
Maar goed.
Voor mijzelf is het heel belangrijk dat ik heb leren omgaan
met de shit van vroeger.
Als je niet leert omgaan met emoties en niet op tijd hulp
gaat vragen dan mislukt minderen keihard denk ik
Tenminste laat ik het zo zeggen, dan had het voor mij nog steeds
niet gewerkt
Snap je?quote>

Witte,
Snap, het wel
Dat je tenen gaan krommen, was me ook al opgevallen, in de tijd, dat ik meldde af en toe weer een wijntje te nemen.
Als je goed in je vel zit, en leert met emoties om te gaan, kan minderen een stuk gemakkelijker zijn.
Maar daarnaast, komt toch altijd weer die verslaving om de hoek kijken.
Ook al zeg jij het goed onder controle te hebben(en dat geloof ik zo), zeg je vanavond ook veel trek te hebben in dingen die niet goed voor je zijn.(ik lees, o.a. drank)
Dus ja, het blijft een moeilijk punt he.
Maar goed, zelf probeer ik toch weer te stoppen, vanaf morgen.
Voor de eerlijkheid, ook maar mijn handtekening weggehaald.
Want ;Alcohol de baas sinds 8 aug. 2008, gaat niet helemaal meer op.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor de rozen.

Albertina, ik heb gewacht tot je weer ingelogd zou zijn, want jouw woorden hebben me veel gedaan, vooral omdat je je weet te verplaatsen in iemand anders.

Ik kan nog steeds niet geloven, dat er, ondanks eerdere pogingen, nu, na bijna 18 jaar weer een soort opening is.

Wel handig als er een (klein)kind in het spel is, dat kun je indirect makkelijker in contact met je eigen kinderen komen.

Heb je nog op het boekendraadje gekeken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rapilos

AdB betekent toch niet volledig stoppen? Het is hier toch niet de AA?

Als af en toe wat drinkt, maar niet meer dan je van plan was, dan ben je toch AdB

en hoef je je datum niet weg te halen?

Of het zou anders moeten zijn, dat weet ik natuurlijk niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Borretje,

dat zou ik idd wel willen weten, hoe je het hebt aangepakt en hoe het tussen de kinderen onderling liep.

Als je eens tijd (over) hebt, kun je me mss een PB sturen?

Ik ben er nog lang niet wat de kinderen betreft en dat gaat ook niet lukken, omdat ze barriĆØres tussen elkaar hebben opgeworpen.

Sommigen hebben hele lange tenen en ook hielen, die ze in het zand zetten, daar is geen beweging in te krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe graag ik hier op het ogenblik ook ben, ik moet naar die vriezer, anders ligt er een grote plas op de grond en is de inhoud ontdooid.

O ja, moet ook nog koken. En eten.

Later meld ik me wel trots en droog af.

Zoals Niwi altijd zei: nuchterheid is een beloning.

En zo is het maar net.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond allen.

Leuke dag gehad met mijn kleine meisje.

Helaas begon het na het middageten te regenen dus niet het bos in geweest.

De avond is ronduit slecht afgelopen.

Voor 2 weken terug heeft mijn ex mij de kop weer gekgemaakt, zelfs verteld dat ze weer kriebels voelde en weer verliefd aan het worden was, en dat op het moment dat ik net een beetje weer aan het opkrabbelen was.

Dus ik zei haar, helemaal prima maar we doe het rustig aan, omdat de laatste tijd voor beide geen pretje is geweest.

Vandaag vertelde ze me doodleuk dat ze me toch niet kon vergeven en ze verder niets wilde.

Het is dat het de moeder van mijn dochter is dus ik kan haar helaas niet haten.

Maar mijn god wat ben ik kwaad nu.

Ik wil haar gewoon nooit meer zien.

Ik lees een hoop gezeik over mannen hier, en dat ze er niks van begrijpen, maar vrouwen kunnen er ook wat van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Snoepje ik kan het niet laten om toch te reageren ook al vind je het misschien niet prettig.

Je bent niet voor niets hier gekomen, je bent alc. verslaafd. Gisteren is het weer fout gegaan en het risico dat het in de toekomst weer gebeurd is ook aanwezig. Waarom dan toch jezelf iedere keer weer pijn doen. Het zal best af en toe goed gaan maar heel veel mensen hebben ook de ervaring dat we het in het begin in de hand kunnen houden, maar op een gegeven moment gaan we onszelf toch weer voor de gek houden. Zie je wel ik kan het toch, nou dan kan ik er toch ook wat meer nemen.

Het houd me echt bezig en daarom schrijf ik dit toch ff. Misschien ben ik aan het doordrammen maar ik vind het echt heel erg als mensen toch en vaak tegen beter in, de vernieling in gaan. Dat verdiend niemand.

Zo en nu houd ik er mee op. Lijkt me verstandig. verstand op nul en het verder van me afzetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik waardeer jullie eerlijkheid, Snoep en Rapilos. En zou het natuurlijk graag even voor jullie fixen, maar dat kan natuurlijk niet. Dat is ieder zijn eigen taak.

Ik vraag me af na hoeveel uitglijders je het dan opgeeft om te proberen te matigen Snoep.

Leren omgaan met je emoties, is wel een belangrijke ja, op een andere manier dan doven met drank. Wat meestal ook niet lukt, tenminste als ik naar mijzelf kijk hoe dat voorheen ging. Drank vergrootte de emoties eerder.

Maar zolang de illusie er is dat drank iets leuks is, dat het leven zelfs niet leuk kan zijn zonder drinken, wordt het moeilijk lijkt me.

Ik vind het af en toe wel frustrerend om dat te lezen.

Maar daar heeft ook niemand wat aan, dat moet ik maar weer loslaten.

Ieder zijn eigen pad.

Lydia, fijn deze opening voor je!

Nu krijg je de kans om je zoon langzaam te laten wennen aan een moeder zonder drankproblemen.

Rustig aan en genieten van de kleine geschenken, die tegelijk zo groot zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...