Jen Geplaatst 9 november 2012 Rapport Share Geplaatst 9 november 2012 Har, ik weet dus eigenlijk weinig van zijn stoornis, 'k heb hem nooit manisch meegemaakt. Soms zou ik willen zeggen: stop eens met die medicatie, ik wil je écht kennen. Maar ik heb een tante die bipolair is en haar medicatie soms niet wilde nemen... dat was de hel. Moeilijk dus, want ik heb het gevoel dat ik hem niet écht ken. Alleen een afgezwakte versie. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 9 november 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 november 2012 Dat is inderdaad typerend voor mensen die manisch zijn...ligt een graadje boven hypomanisch. Ik voel me eigenlijk gewoon goed in hypo....stuiter wel eens, maar vertoon geen buitensporig gedrag. Loop gelukkig ook niet het gevaar van psychotisch worden, wat best vaak voorkomt bij deze ziekte. Heb wel psychoses meegemaakt, maar dat was altijd in combinatie met drank. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 9 november 2012 Rapport Share Geplaatst 9 november 2012 Mijn lief is ooit in het ziekenhuis beland met een psychose. Hij moet daar gezeten hebben een jaar voordat ik binnenkwam met depressie/alcohol. We leerden elkaar pas 2 jaar later, vorig jaar dus, kennen. Zelf heb ik ooit een mini-psychose (heel kort) meegemaakt, getriggerd door angst, dus ik snap wel dat je daar nóóit in terecht wil komen als medicatie je kan redden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 9 november 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 november 2012 Voor de meesten is het inderdaad noodzaak om medicatie te nemen, anders... Ken door de zelfhulpgroep waaraan ik deelneem, de verschillende varianten. Hoe lang is hij al aan medicatie? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 9 november 2012 Rapport Share Geplaatst 9 november 2012 Sinds zijn achttiende al, met een break in 2008. Nu is hij 34. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 9 november 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 november 2012 Gelukkig zijn er voortschrijdende inzichten; heb Labyrint gekeken eergister. Het is nog een hypothese maar wetenschappers buigen zich over dat psychische aandoeningen wel eens ontstekingen kunnen zijn die ontstaan in de hersenen. Er zijn resultaten geboekt bij mensen die eenvoudigweg een ontstekingsremmer namen, bij manische depressiviteit. Onderzoek staat nog in de kinderschoenen. Men weet simpelweg nog niet wat de oorzaak is van psychische ziektes. Zal me niets verbazen als alcoholisme ook nog ooit als psychische ziekte wordt gekenmerkt (lees:stoornis in de hersenen). Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 9 november 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 november 2012 Aan langdurig slikken van wat voor medicijn dan ook waarvan de bijwerkingen niet mis zijn, kleven dus helaas nog vele gevaren....effectiviteit is ook omstreden wat medicatie voor de doelgroep betreft, maar het is nog niet anders... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 9 november 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 november 2012 Lijkt niet alcoholgerelateerd waar we over schrijven Jen, besef ik. Maar het zou me dus niets verbazen als ooit de oorzaak van alcoholisme (als ziekte) achterhaald wordt. Tot dan toe, zullen we het moeten stellen met een sterke wil en het besef dat de vicieuze cirkel doorbroken kán worden. Voorbeelden te over, alleen nooit garanties voor de toekomst Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 9 november 2012 Rapport Share Geplaatst 9 november 2012 Jij bent al erg lang droog, Har. Als je nog hier komt, is dat omdat het gevaarlijk blíjft? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 9 november 2012 Rapport Share Geplaatst 9 november 2012 Ik doe het als minderaar Har, met hulp van baclofen die mijn craving beperkt. Ik weet dat veel mensen daar niet in geloven, maar ik ben al lang niet meer zat geweest. Whatever gets me through the night... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 9 november 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 november 2012 Ga even wat anders doen...ben met een fotocollage bezig. Kom straks weer even kijken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hanneke Geplaatst 9 november 2012 Rapport Share Geplaatst 9 november 2012 Goedemorgen, Even laten weten dat hier alles goed is. Ik zal vandaag niet drinken. Ga proberen er een mooie dag van te maken. De koffie is al op. Ontbijtje ook. Heb me voorgenomen minder me bezig te houden met het nieuws, de actualiteiten. Word er een beetje misselijk van. En ik kan er niets aan doen. Een mooie dag iedereen! nuchtere groet Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 9 november 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 november 2012 Originally posted by: JenJij bent al erg lang droog, Har. Als je nog hier komt, is dat omdat het gevaarlijk blíjft?quote> Valt best tegen hoor Jen. Eigenlijk "pas" bijna 2 1/2 jaar.Viel toch altijd weer terug ook al dronk ik niet meer dan hooguit 2 á 3 keer per jaar van 1993 tot 2000 en dagelijks van 2004 tot 2008.Zal altijd waakzaam moeten blijven, daarom slik ik antabus/refusal. Niet omdat ik last van craving heb, maar simpelweg mijn geest vooral in depressies rare sprongen kan maken. Heb er een goede gewoonte van gemaakt -neem 3x in de week in het bijzijn van mijn vriendin die pil- zo blijft het achterdeurtje dicht.Heb er geen enkele moeite mee dit mijn hele leven te blijven doen. Wil gewoon écht niet meer drinken, maar zal nooit zeggen dat ik genezen ben...Dat bestaat helaas nog niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
igor Geplaatst 9 november 2012 Rapport Share Geplaatst 9 november 2012 goede morgen frummels. doe mij maar een verse mok koffie. en dieseltje een koppie thee met honing of gaat het alweer beter met diesel? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Amber1Bella Geplaatst 9 november 2012 Rapport Share Geplaatst 9 november 2012 Goeiemorgen allemaal, heb heerlijk geslapen en het is hier in Greece koud, maar zonnig en ik ga lekker wandelen met een vriend vandaag. Daar hoort voor mij vandaag geen borrel bij... SUcces en fijne dag allen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Diesel Geplaatst 9 november 2012 Rapport Share Geplaatst 9 november 2012 moggeuh Igor, ach heb al bakkie op hoor, gister ook om mee te beginnen. Maar schiet niet erg op al heb ik al minder koorts gelukkig, pff vind het nix zo, haal wel slaap in. Zal meteen een bak verse koffie zetten Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 9 november 2012 Rapport Share Geplaatst 9 november 2012 Goeiemorgen, Hanneke Igor en Fibo. Fibo, da's lang geleden lijkt me? Alles goed? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Diesel Geplaatst 9 november 2012 Rapport Share Geplaatst 9 november 2012 moggeuh Fibo, tijd nie gezien joh, alles wel? ook bakkie? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
igor Geplaatst 9 november 2012 Rapport Share Geplaatst 9 november 2012 lekker uitzieken diesel en laat je maar eens lekker verwennen hoor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 9 november 2012 Rapport Share Geplaatst 9 november 2012 En ook goeiemorgen Amber. Jij werd gisteren een beetje ondergesneeuwd zag ik. Gaat het een beetje? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Diesel Geplaatst 9 november 2012 Rapport Share Geplaatst 9 november 2012 Ha een goeie moggeuh Amber, zal toch nog wel fris zijn daar nu. Ach een goeie nachtrust is wel heel lekker belangrijk he Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Diesel Geplaatst 9 november 2012 Rapport Share Geplaatst 9 november 2012 Ja probeer nu echt een beetje uit te zieken hoor Igor, wil er nu eens snel echt vanaf. Lukt het jou ook weer een beetje? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 9 november 2012 Rapport Share Geplaatst 9 november 2012 Als je wil uitzieken moet je terug je bed in Diesel! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Diesel Geplaatst 9 november 2012 Rapport Share Geplaatst 9 november 2012 nee hoor Jen zo naar ziekenhuis toe Poeh het lijkt wel of het klopt, toen ik nog dronk vertelde ik iedereen altijd dat ik op sterk water stond en dat ik daardoor (bijna) overal wel tegen kon. Nu idd na zo'n jaar na stoppen steeds meer dingetjes en vaker bij HA dan ooit Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sabine81 Geplaatst 9 november 2012 Rapport Share Geplaatst 9 november 2012 Originally posted by: HannekeGoedemorgen,Even laten weten dat hier alles goed is. Ik zal vandaag niet drinken. Ga proberen er een mooie dag van te maken.De koffie is al op. Ontbijtje ook.Heb me voorgenomen minder me bezig te houden met het nieuws, de actualiteiten. Word er een beetje misselijk van. En ik kan er niets aan doen.Een mooie dag iedereen!nuchtere groet quote> Goedemorgen Hanneke,Ik ben een poosje terug gestopt met het nieuws te volgen, heel af en toe lees ik nu.nl nog, en dan het liefst de rubriek opmerkelijk en verder niets. Het geeft zoveel rust! Plus dat de media en ook nieuwszenders alleen de meest spectaculaire en schokkende zaken laten zien, dus de allerergste gevallen. Voor mensen lijkt het dan net of de wereld naar de verdoemenis gaat, echter zijn er ook zoveel mooie dingen, maar dat is niet spannend genoeg. Je kan beter je eigen nieuws uitkiezen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden