BamBam Geplaatst 11 november 2012 Rapport Share Geplaatst 11 november 2012 Dronken of gek, wat maakt het uit, t is best grapppig Kirk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 11 november 2012 Rapport Share Geplaatst 11 november 2012 Maar ja, ik zoek wel eens om mn bril die vervolghens op mijn hoofd blijkt te zitten. Das me ook wat hoor... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 11 november 2012 Rapport Share Geplaatst 11 november 2012 Hahaha ik moet ff lachen Moet nou denken dat ik een keer met mijn dronken kop mijn fiets van slot af wou doen... Kreeg het niet voor elkaar met de huissleutel hahaha Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madeleine Geplaatst 11 november 2012 Rapport Share Geplaatst 11 november 2012 Hello, Was ik mijn huis ontvlucht voor Sint Maarten, blijken we het hier pas morgen te vieren. Bij mijn vader en zijn vrouw is 'mijn probleem' weer overgewaaid en er wordt mij weer drank aangeboden. Ik heb gewoon voor cola gekozen. Maar doordat ik merkte dat zij geen probleem meer zagen, ik hem ook steeds minder wilde zien. Ik heb het flesje bier van mijn vader langdurig aangestaard, en omdat hij scheef voor mij stond, bijna, uit gewoonte, een paar keer gepakt, tot ik realiseerde dat ik gewoon cola had. De enige reden waarom ik niet heb gedronken, is omdat ik mij eindelijk weer een beetje uitgekaterd voel en dat niet meer wil... Gelukt, maar mén wat was dat moeilijk. Vooral omdat mijn stief, pap en stiefopa gewoon dronken. Oma en en ik heerlijk aan de fris. Of heerlijk, ik was aan de fris. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 11 november 2012 Rapport Share Geplaatst 11 november 2012 Drie jaar geleden overleed mijn vader. Destijds heb ik er niet veel tranen om gelaten. Mijn vader was oud en moe en bezig dement te worden. Voor hem, en voor ons, voelde ik eigenlijk alleen maar opluchting. Ik ben niet naar mn mem geweest vandaag, ik was te moe en kon het niet opbrengen. Gelukkig heb ik meerdere broers en zussen en die zijn wel geweest. Ik voel nu vaak en vooral veel verdriet als ik aan mijn moeder denk. Ze doet het goed, houdt zich goed, doet haar best om onder de mensen te blijven. Maar met grote regelmaat grijpt het me bij mn strot. Ze voelt zich alleen. Een huwelijk van meer dan 57 jaar is niet te vervangen, dat gemis blijft. Altijd. Ik vind het moeilijk daarmee om te gaan. Ik weet dat het is zoals het is maar ja mijn Mem he. MIJN MOEDER. Het breekt mn hart als ik me besef hoe eenzaam ze zich soms voelt. En dan voel ik me schuldig omdat ik vandaag niet geweest ben. Dat hoeft niet, ik weet het. En ik wil niet huilen als ik haar zie of bel alleen lukt dat niet altijd. Daarnet troostte ze mij, ach ja... Zomaar even. Al dat verlies, verdriet van mensen die geliefden verloren hebben. Het is weer november... Ook nuchter is verdriet te hanteren. Ik heb ondervonden dat alles te hanteren is zonder drank. Gisteren ook al even down memory lane gewandeld. Wat was het soms veel; de afgelopen jaren. Toch heb ik dat doorstaan en ik ben er sterker uit gekomen. Nu even verdriet en dat mag er ook zijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 11 november 2012 Rapport Share Geplaatst 11 november 2012 Wijfie, ik ben heeeeel blij dat ze in 'mijn' tijd geen faceboek hadden of mobiele telefoons met camera's enzo:o:$ Heul blij. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 11 november 2012 Rapport Share Geplaatst 11 november 2012 Ben weer weg mensen, ga chillen en vroeg naar bed. Heb een fijne avond. Niet bijgelezen, wilde wel mijn verhaal even kwijt. Laterrrr:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 11 november 2012 Rapport Share Geplaatst 11 november 2012 Tja Kirk, en je kunt het nog navertellen. Heb n collega gehad die niet aangeboren hersenletsel heeft vanwege net zo'n gevalletje. Geen helm, hoefde toen nog niet, en mooi smoor en nait bange op de brommer naar huis. KEDENG. Nou ja, jij gaat er vanuit dat je er nix aan over hebt gehouden toch??? Hihihi. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sabine81 Geplaatst 11 november 2012 Rapport Share Geplaatst 11 november 2012 Bambam; verdriet mag er zeker zijn, zonder verdriet geen vreugde. Gewoon er midden in gaan zitten en het over je heen laten komen, voel maar wat er te voelen valt, ervaar het. En aan je tekst te zien doe je dat, heel goed! Kirky; hilarisch dat gestolen autoruitje (had mijn moeder kunnen zijn, in nuchtere toestand overigens)! Ik heb een algemene vraag: Dit is nu mijn 1e week nuchter en dat gaat eigenlijk best goed. Ik heb alleen dinsdag en woensdag trek gehad en woensdag had ik het erg moeilijk. Dankzij het forum hier heb ik me aan mijn eigen besluit gehouden, waar ik dankbaar voor ben. Ik voel me alleen wel alsof ik een jetlag heb. Komt dat omdat ik eindelijk eens een hele week aaneengesloten goed slaap? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madeleine Geplaatst 11 november 2012 Rapport Share Geplaatst 11 november 2012 Na mijn eerste stoppoging lag ik ook continu te slapen. Nu heb ik gisteren geschreven dat ik overdag sowieso in slaap val en dan 's avonds niet kan slapen, maar tijdens mijn stop was ik continu moe, ook 's nachts. Heb nog nooit een jetlag gehad. Nog nooit gevlogen. Dus kan het niet vergelijken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
igor Geplaatst 11 november 2012 Rapport Share Geplaatst 11 november 2012 goede avond frummels. ik meld me even droog af van het dagpact. voor straks weltrusten en morgen helder weer op Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MarcelK1970 Geplaatst 11 november 2012 Rapport Share Geplaatst 11 november 2012 Sabine, ik weet niet hoeveel je dronk, maar je lichaam is aan het ontgiften(detox). Dit duurt een week of 2 dat je je echt raar kunt voelen. Hoort vanalles bij en is voor een ieder verschillend. Ik kreeg veel hoofdpijn, hartkloppingen, licht gevoel in het hoofd. Wat ik je overigens aan kan raden, dat zijn vitamine B tabletten, door de drank heb je een tijd geen vitamine B tot je genomen, het wordt simpelweg niet opgenomen door je darmen vanwege de alcohol. Dit is heel belangrijk voor je zenuwengestel en bepaalde hersenfuncties. Ik heb gewoon simpelle vit B tabletten bij de AH gekocht, neem ik ze niet krijg ik geheid tintelende vingers en voeten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sabine81 Geplaatst 11 november 2012 Rapport Share Geplaatst 11 november 2012 @Madeleine: ja ik probeer overdag slapen te voorkomen, schijnt ook niet goed te zijn, heel simpel doordat je dan idd 's nachts niet door slaapt. Er was nog een reden waar ik nu niet op kom. Het komt neer op dat ik me idd moe voel, en een constante lichte druk op mijn slapen en om mijn ogen heb. @Kirky: okay gewoon ontwenning dus, hoe lang duurt zoiets normaal gesproken? (ik google ook ff alleen hoor ik het ook graag van een ervaringsdeskundige) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sabine81 Geplaatst 11 november 2012 Rapport Share Geplaatst 11 november 2012 Marcel, ik zat op 2-3 flessen martini per avond de laatste paar weken met uitschieters in het weekend. Vitamine B, goede tip! Ga ik morgen gelijk ff halen. Ik voel me gelukkig niet beroerd, maar ik heb me beter gevoeld zeg maar Een week of 2, wat duurt dat detoxen lang dan.. ik zorg er wel voor dat ik in beweging blijf, vandaag mijn fotowandeling gemaakt, gisteren een avondwandeling. Om mijn lijf stromend te houden zeg maar. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
WijnandA Geplaatst 11 november 2012 Rapport Share Geplaatst 11 november 2012 Zo ik ga nuchter naar bed, tot morgen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 11 november 2012 Rapport Share Geplaatst 11 november 2012 BamBam, posting van 20.45 om niet te quoten. Ik leef en voel met je mee. Here in the same mood, down and lonley Mag er ook zijn. kan ook niet anders soms, gewoon maar laten. Liefs, Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sabine81 Geplaatst 11 november 2012 Rapport Share Geplaatst 11 november 2012 Thanks voor de tip Johan. Gelukkig werk ik. Weer een zorg minder Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MarcelK1970 Geplaatst 11 november 2012 Rapport Share Geplaatst 11 november 2012 Ik heb 20 jaar dagelijks gedronken, dus bij mij zal het wat heftiger zijn geweest misschien. Bepaalde dingen zoals die tintelende vingers heb ik nog steeds, zal misschien niet meer weg gaan. Ook mijn hoge bloeddruk verdwijnt niet meer, maar dat is waarschijnlijk dan ook niet drankgerelateerd, zit in de familie. Maar over het algemeen voel ik me stukken beter. Alleen dit weekend was ik wat moe, maar heb ook dik 20 overuren gemaakt en 6 dagen gewerkt, dus daar geef ik dan maar de schuld aan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MM Geplaatst 11 november 2012 Rapport Share Geplaatst 11 november 2012 Hé Sabine, Kinderen net in bed en ik kwam nog even om een hoekje kijken. Wat jij beschrijft heb ik ook in zekere zin; aan de ene kant een enorme energie en dan ineens onzettend moe. Ik probeer het op te lossen door vroeger naar bed te gaan. Lekker he, slapen als je niet gedronken hebt? Ik denk dat het vanzelf over zal gaan als ik het zo begrijp. Jij gaat ook goed he? Hardstikke fijn! Weltrusten en tot snel! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wervelwind Geplaatst 11 november 2012 Rapport Share Geplaatst 11 november 2012 Naaf, Ondanks alles ben ik de afgelopen dagen nuchter gebleven. Ik had me niet op de pacten gezet, maar ik meld me wel succesvol af. Sabine, wees blij dat je lijf dit kan, de rotzooi eruit werken. En ja, die rotzooi is gewoon vergif, en als dat uit je systeem moet, dan is het niet gek dat je daar moe en naar van wordt. Gelukkig geef je je lichaam nu de tijd om dat proces af te maken. Met elke avond drinken, kon het waarschijnlijk niet eens een begin maken. (En dan moet je lever ook nog allerlei andere rotzooi dan alcohol afbreken.) Mij helpt het om veel thee en water te drinken. Zoek eens een lekkere Detoxthee. Iets met paardebloem en mariadistel erin. Amber? Waar ben je? Hoe is het jou vergaan de afgelopen dagen? Jen, Kan ik je wellicht helpen met een structuurschema voor een goede opbouw van een presentatie, of staat je hoofd er niet naar? In ieder geval sterkte met je vader, en je eigen emoties daarbij. Truitje, Morgen drie weken, net als ik? Iedereen een knuffel. Gewoon, omdat het kan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 11 november 2012 Rapport Share Geplaatst 11 november 2012 Goedenavond allen, Vandaag heb ik een leuke dag gehad: onze familiereünie. Ik heb geen moeite gehad met het AdB zijn. Een familielid heeft een drankprobleem (nadat zijn broer zich doodgedronken heeft). Toen ik hem zag zitten met zijn rode, opgeblazen hoofd, was ik blij dat ik de knoop heb doorgehakt om te stoppen met drinken. Ik ben wel heel moe. Wat een drukte, maar ook veel hartelijkheid! Nu bijlezen, maar ik weet niet hoever ik kom. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 11 november 2012 Rapport Share Geplaatst 11 november 2012 Geen idee...ik sliep in die tijd heel veel maar niet goed...bleek later slaap apnue te hebben. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madeleine Geplaatst 11 november 2012 Rapport Share Geplaatst 11 november 2012 Sabine; Ik heb vandaag geprobeerd de pagina, die je stuurde, te bekijken, maar het vraagt teveel vermogen van mijn laptop en dus moest ik na 10 minuten al stoppen. Hoop hem nog wel verder af te kunnen kijken, want het leek me wel interessant. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sabine81 Geplaatst 11 november 2012 Rapport Share Geplaatst 11 november 2012 @Marcel; tintelende vingers is wel waardeloos, heb je dat continue? Ik had dat vroeger wat ik verhielp door een soort steunband om mijn polsen te dragen, mijn polsen waren te beweeglijk waardoor e.e.a. in de knel kwam te zitten. Dit gebruikte ik toen: Steunband Met 20 overuren heb je recht om moe te zijn Harde werkert Hi MM; ja het is heerlijk om zo nuchter te zijn, het is idd een soort golfslagbad van energie naar futloos. Met daarbij dan de druk op mijn slapen en ogen, maar dat trekt ook wel weer weg, zo maar weer een paracetamolletje erin kieperen. Ik schud je hierbij de hand omdat we beiden goed gaan! @Kirky; thanks! Ja dat geestelijke deel; ik hou dezelfde mindset aan als toen ik stopte met roken. Op het moment dat ik een trigger had of er gewoon aan dacht dacht ik direct: Wat fijn dat ik niet meer van mezelf hoef te roken, wat een vrijheid! Klinkt wat Amerikaans misschien, het heeft mij wel enorm geholpen. Vooral wanneer andere mensen dan tegen je zeggen: en volhouden he! Het is geen kwestie van volhouden, op wilskracht redt je zoiets voor geen meter, je dient er anders tegen aan te gaan kijken en leren om te gaan met de triggers. Met wilskracht methodes zul je het de rest van je leven moeilijk hebben. Nu maar eens kijken hoe dat voor me gaat werken met deze issue het blijft een kwestie van ondervinden en leren. @Wervelwind: bedankt! Ik ben ook ontzettend blij. Ik had me simpelweg niet gerealiseerd dat ik zou moeten detoxen (er zit nog steeds een stemmetje in mijn hoofd wat zegt; er was toch niets aan de hand?). Ik zat vandaag aan de biologische groene ginseng thee en nu aan de kamille thee, verder water en niet te vergeten en zeker niet onbelangrijk: de koffie 's ochtends. Paardebloem en mariadistel? Ik zal eens kijken, thanks. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lavendel1 Geplaatst 11 november 2012 Rapport Share Geplaatst 11 november 2012 ik lees hier weer veel sterke verhalen van beginners! is steeds heel ondersteunend voor mij en uiteraard voor alle andere kanjers ook een fijne avond Lytse, jammer maar steeds opnieuw leerzaam als je zo een spiegel voor je neus krijgt, hé? Ik zat gisteren avond ook op een feestje, waar ik een goede vriend/ex-drinkebroer langzaam maar zeker zag stomdronken worden. Het was intriest om zijn wezen te zien veranderen. Hij weet waar ik mee bezig ben en was toch nog bewust genoeg om te zien hoe ik zijn transformatie aan het waarnemen was. Om te huilen....Dan wil ik soms gillen en al die warme mensen die ik zie glijden in de afgrond eruit rukken, omhoog.... Maar ik zal me maar eerst met mezelf bezig houden, zekerst.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden