lady jane Geplaatst 22 november 2012 Rapport Share Geplaatst 22 november 2012 Welk een invoelend vermogen Frodo:D zal Jen vast blij mee zijn. slaap lekker allemaal:lips: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 22 november 2012 Rapport Share Geplaatst 22 november 2012 Wervel Dat denk ik ook verzorgen, koesteren, beschermen maar vooral ook accepteren dat het kind wellicht niet/nooit meer zal krijgen wat het vroeger heeft gemist Over vroeger gesproken Mijn moeder is vandaag jarig en is 91 geworden helder van geest woont zelfstandig.. dat ga ik nooit redden zo oud.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 22 november 2012 Rapport Share Geplaatst 22 november 2012 Slaap ze Jane Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 22 november 2012 Rapport Share Geplaatst 22 november 2012 ik wel 93 is mij ooit voorspeld en andere dingen kwamen ook uit. oei gefeliciteerd Alf wees maar zuinig op haar Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wervelwind Geplaatst 22 november 2012 Rapport Share Geplaatst 22 november 2012 @Alf, De toekomst bestaat slechts voorzover wij eraan denken.... Never say never... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 22 november 2012 Rapport Share Geplaatst 22 november 2012 Dank je Jane, zal ik doen En jij 93..?wouw Haha Wervel, touche maar op een aantal zaken heb ik geen invloed ben gestopt met drinken leef tamelijk gezond meer kan ik niet doen.. en toch.. Het houdt me ook niet bezig hoor ik leef bij de dag en geniet van het moment Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gunn Geplaatst 22 november 2012 Rapport Share Geplaatst 22 november 2012 Truste Jane4! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 22 november 2012 Rapport Share Geplaatst 22 november 2012 Bijgelovig jane? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 22 november 2012 Rapport Share Geplaatst 22 november 2012 Wervelwind, wat mij nieuwsgierig maakt in je verhaal: hoort er ook vergeving bij? Of hoeft dat niet? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gunn Geplaatst 22 november 2012 Rapport Share Geplaatst 22 november 2012 Foei, 't vooruitzicht om 93 te worden...! 'k zou er bijna gek van worden! Moet 'k nog zó láng aanmodderen?! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gunn Geplaatst 22 november 2012 Rapport Share Geplaatst 22 november 2012 Originally posted by: JenWervelwind, wat mij nieuwsgierig maakt in je verhaal: hoort er ook vergeving bij? Of hoeft dat niet?quote> Zonder vergeving kan 't kwaad niet wijken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 22 november 2012 Rapport Share Geplaatst 22 november 2012 Ik vind het moeilijk, of zelfs ondoenbaar, om te vergeven als er geen sprake is van spijt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wervelwind Geplaatst 22 november 2012 Rapport Share Geplaatst 22 november 2012 @Jen en Gunn, Vergeving, zegt McBride, kan alleen als je eerst ten volle compassie hebt ontwikkeld voor dat gewonde kind in jezelf. En zolang je nog met (zelf-)destructrieve patronen rondloopt of zelfsaboteert, heb je dat nog onvoldoende ontwikkelt. Ik ben een fantastische moeder voor mijn kind, maar het kost me oneindige moeite een goede moeder voor mijn gewonde kind te zijn. (Spike?) Begrijpen is wat anders, maar dat is intellectueel. Het hoofd kan dat allemaal. Maar emotioneel en spiritueel (kun je) kan ik dat gewonde kind niet aan haar lot overlaten door er maar weeeeer voor te zorgen dat mijn emotionele inspanningen, compassie en aandacht naar mijn moeder gaan. Ik heb dus nog een eindje te gaan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 22 november 2012 Rapport Share Geplaatst 22 november 2012 Ik meld me af de thee is klaar tot een volgende keer en voor vannacht slaap lekker Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gunn Geplaatst 22 november 2012 Rapport Share Geplaatst 22 november 2012 Christus vroeg aan z'n Vader om vergiffenis voor de mensen die hem ter dood hadden veroordeelt. ''Want zij wisten niet wat ze deden.'' Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wervelwind Geplaatst 22 november 2012 Rapport Share Geplaatst 22 november 2012 @Gunn, Maar vergaf hij ook zelf? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gunn Geplaatst 22 november 2012 Rapport Share Geplaatst 22 november 2012 Slaap wel, Alien Life Form! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 22 november 2012 Rapport Share Geplaatst 22 november 2012 Ik weet niet of ik mezelf voldoende echte aandacht gun om tot compassie te komen. Vals zelfmedelijden ging me in het verleden wel goed af. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gunn Geplaatst 22 november 2012 Rapport Share Geplaatst 22 november 2012 Originally posted by: wervelwind@Gunn,Maar vergaf hij ook zelf?quote> Goede vraag. Als mens - met al z'n pijn en ellende - was hij misschien geneigd ze te veroordelen. Om daartoe niet te vervallen - hij moest immers sterven voor de zondige mensheid - liet hij de genade aan zijn Vader over. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wervelwind Geplaatst 22 november 2012 Rapport Share Geplaatst 22 november 2012 @Jen, Ja, herkenbaar. Dat is ook een 'way of coping'. Maar hee, zijn we niet allemaal ooit een keer begonnen met overmatig drinken omdat we niet genoeg van onszelf hielden/houden? Overmatig, overmatig. Maar niet voldoende van jezelf houden? Overmatig anderen helpen. Nog zo een. Jezelf belangrijk maken, in plaats van voor jezelf belangrijk zijn. Ik heb er zelfs mijn beroep van gemaakt. :-/ En denk er nu zwaar over om ook dáár mee te stoppen... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gunn Geplaatst 22 november 2012 Rapport Share Geplaatst 22 november 2012 @Wervelwind, Wat doe je dan voor werk? Ben je Reflectator? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wervelwind Geplaatst 22 november 2012 Rapport Share Geplaatst 22 november 2012 En, een 'the world according to Alf' - ik zou het zo aanschaffen... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wervelwind Geplaatst 22 november 2012 Rapport Share Geplaatst 22 november 2012 @Gunn, Reflectator? Volgens mij heb je net een gat in de markt gevonden... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gunn Geplaatst 22 november 2012 Rapport Share Geplaatst 22 november 2012 Reflectator™® Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wervelwind Geplaatst 22 november 2012 Rapport Share Geplaatst 22 november 2012 En nu ook me zelf naar bed brengen. Nog een keer: heeft iemand nog wat van Kirky gehoord? Ik mis zijn spraakwaterval hier... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden