lidia Geplaatst 3 december 2012 Rapport Share Geplaatst 3 december 2012 Jane en Albertina, bedankt voor het weer welkom heten. De ries door de woestijn was ongelooflijk en ik ben al in heel wat woestijnen geweest. Te bedenken dat je op de bodem van wat 75.000.000 jaar geleden een zee was, loopt is bijna niet te bevatten. In een Nat. Park liggen zelfs skeltten van walvissen uit de dinosaurussen tijd. En dan die stilte!! Maar zo gauw de zon weg was werd het behoorlijk koud en stak vaak een harde wind op. Was blij met m'n tentje, hoewel dat de oude binnentent van zo'n iglo was. Mijn vriending en de eigenaresse v/h het hele gebeuren sliepen buiten en ook de chauffeur en kok. Die sliepen meer beschermd achter het bedoeínetapijt. Ik ben 2 kilo kwijt, vooral vanwege het zware lopen door enkelhoog zand. Wel af en toe wat gedronken, maar dan samen met de medereizigers. Dat mijn vriendin en ik als "min. lijders" deze privéreis konden maken is iets om dankbaar voor te zijn. Toen ik donderdagmiddag thuiskwam, bleek er te zijn ingebroken, dat was wel een domper, maar tot mijn verbazing vatte ik het nogal kalm op. Ik moest naar een buurvrouw om de sleutel te halen en er stond van haar en andere buren een mooi bouquet rode rozen op tafel en een lief briefje. Zij hadden de politie gebeld (er waren meer inbraken), dus die kwam sporenonderzoek doen. Het was een enorme ravage, maar de buren hebben alles in laden en kasten gepropt, zodat het wat minder erg binnenkwam. Bij de ene buurvrouw samen een "wijntje" gedronken tegen de schrik terwijl zij me op de hoogte brachten. Bij de andere buren boerenkool gegeten. Voorlopig ben ik nog steeds aan het opruimen en blijkt tot nu toe dat alleen mijn (bijna) lege portemonnee kwijt is. Maar de sloten vernield en en het idee dat iemand met z'n poten in mijn spullen heeft gezeten is niet echt leuk. Ze hadden gewoon beter moeten kijken, want iemand die een tuinstoel in de kamer heeft staat en TV+muziekinstallatie die uit de tijd is, kun je weten dat er niets te halen valt. Van de schrik de tandartsafspraak totaal vergeten. Ze had medelijden met me en ik hoop dat ik er geen rekening van krijg. Verder begonnen met de zaak te melden etc. Morgen naar de politie. Leuk is anders, maar het zal toch weer gerepareerd moeten worden. Nu "even" mijn zoon bellen, zoals jullie weten is dat niet makkelijk. Kom ik meteen met een "probleem" aan, zoals hij dat noemt. Mss vertel ik het maar niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 3 december 2012 Rapport Share Geplaatst 3 december 2012 Originally posted by: PrimulaLenie, bedoel je dat je budgetbeheerder en fout heeft gemaakt?Dat zou wel heel treurig zijn!Blijf maar even hier joh!Even bijkomenWijfie: jij ook sterktequote> nou noem het maar een fout??pfff Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 3 december 2012 Rapport Share Geplaatst 3 december 2012 Wijfie, vreemd dat je dat niet gemerkt hebt. Al zit er ergens een druppel alcohol in, ik ruik en proef het meteen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 3 december 2012 Rapport Share Geplaatst 3 december 2012 nee.... hoef geen eten. maar ik ga afsluiten, en hier alles even op een rijtje zetten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 3 december 2012 Rapport Share Geplaatst 3 december 2012 liever niet Sofie..... even... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Josefine Geplaatst 3 december 2012 Rapport Share Geplaatst 3 december 2012 DAGPACT Albert Lytse Wijnand Will Erik Lidia Josefine Stond ik me daarstraks toch trots aan de kassa zonder drank!!!! Viel de cassieres echt niet op he, dat ik een alcoholprobleem heb........................gelukkig ook maar geen drank bij me, want de buurvrouw stond net achter me.......................kan ik toch weer eens net doen alsof ik helemaal in orde ben.........................vind ik zelf wel erg fijn dat het niet op mijn voorhoofd geschreven staat, hoewel iedereen het op zijn tien vingers kan uittellen, als je twee drie keer in de week een drieliter pak gaat halen...............; bah bah bah. Dag vier al voor een groot gedeelte voorbij, ik heb honger, ik ga koken, HOERA! Madeleine: ik had vanochtend vanuit die ouwe hoek ook een weer een flinke trigger te verwerken. Ik wens je veel succes en sterkte toe, hopelijk slaap je vanacht toch weer wat beter. En snauw je spoken maar eens flink af, dat ze je niet zo lastig vallen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lidia Geplaatst 3 december 2012 Rapport Share Geplaatst 3 december 2012 Ik heb hem 8 min. gesproken en zo aardig mogelijk gedaan, desgevraagd komt hij, als hij het niet meer zo druk is eens langs. Kan ik na 4 jaar eindelijk mijn kleindochter eens zien en schoondochter ook. Nu ga ik verder met lezen, kom er vast nooit doorheen, want wil niets missen. Op het ogenblik ben ik op 8 nov. aan het lezen over bingedrinken. De nieuwelingen wil ik van harte welkom heten en ik heb al gezien dat zij een leerzame bijdrage aan ons forum leveren. Toch vind ik het een beetje moeilijk om ze uit elkaar te houden, omdat het een kleine golf was. Zelf heb ik het forum wel degelijk nodig om bij de les te blijven. Want taxfree whiskey gekocht die nu op is, vanwege de inbraak. En ja, jullie hebben gelijk, die had ik niet moeten kopen, maar was toch "blij" dat het er was. Ik drink gelukkig zo langzaam dat ik niet dronken word en ook geen kater heb, maar het hek was wel weer v.d. dam. Dus morgen na bezoek aan politie, de supermarkt in om eens eten te halen. En het drankpad niet ingaan. Wel op het dagpact gaan staan voor ik vertrek, dat helpt echt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 3 december 2012 Rapport Share Geplaatst 3 december 2012 nee nee, ga niet halen.....beloof het... maar eten heb ik even geen trek in...de kids zijn toch niet thuis ( spuit wel bij) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lidia Geplaatst 3 december 2012 Rapport Share Geplaatst 3 december 2012 Sofie, dank je wel voor het meevoelen. Ja, de emotionele waarde is niet in geld uit te drukken. Ze halen hun neus op voor zilver en mijn goud had ik al verkocht. Alle pasjes en paspoort had ik bij me. Hoop dat ze ooit gepakt worden, zal eens in de huis aan huis bladen kijken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lidia Geplaatst 3 december 2012 Rapport Share Geplaatst 3 december 2012 O, Smikkie, vergeet ik helemaal jouw te bedanken voor het welkom. Hoop dat het nog steeds goed met je gaat, vooral wat AdB betreft. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 3 december 2012 Rapport Share Geplaatst 3 december 2012 Tjonge Lidia, wat een thuiskomst. Pffff. Heel naar als er mensen aan je spullen hebben gezeten en wellicht dingen van emotionele waarde meenemen. Jammer dan weer van de whisky, maar goed je had de fles denk ik niet voor de sier gekocht. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 3 december 2012 Rapport Share Geplaatst 3 december 2012 Dubbel Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madeleine Geplaatst 3 december 2012 Rapport Share Geplaatst 3 december 2012 Ik weet niet wat er met me aan de hand is, maar vandaag trek ik me de trekverhalen heel erg aan. Ik krijg er spontaan trek van. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 3 december 2012 Rapport Share Geplaatst 3 december 2012 Goeie avond lieve mensen Welkom terug Lidia, ik hoop dat je genoten hebt. Wijfie ik hoop dat het met refu gaat lukken meid. Ik hoop dat de arts het wil voorschrijven. En heel misschien kun je, doordat het rustiger in je hoofd wordt, een fijne kerst hebben. Lenie jammer dat je naar de alc. gegrepen hebt, maar goed dat je het bij twee halven gehouden hebt. Spikie fijn je zo weer te lezen meis. Er zit weer kracht in je berichtjes. En dan onze SuperGunn die nu al 25 dagen droog staat. Man man wat ben ik daar gelukkig mee. Heerlijk joh, je schrijft ook heel anders. Minder somber. Zo ik heb vandaag heerlijk gewerkt. Merk wel dat ik iedere ochtend m'n led-lamp moet gebruiken want anders zak ik toch een beetje weg in sombere gedachte. Wel een hele hoop vleesworsten voor honden naar de buren gebracht. Gekregen van de D.A. maar Puck vind ze niet zo lekker. Buren waren blij. Dus goed gegaan vandaag. Nu eerst even eten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MM Geplaatst 3 december 2012 Rapport Share Geplaatst 3 december 2012 @Madeleine: ga even lekker wat anders doen. Je zinnen verzetten. Filmpje kijken? Boek lezen? Muziekje? Wandelingetje? Een geweldige 3 gangen maaltijd voor jezelf koken en bij kaarslicht opeten? Of gewoon lekker in bad en vroeg gaan slapen... 't Is maar een idee. @Wijfie: wat een vervelende situatie. Gewoon je man mee naar de dokter slepen. Hoe eerder er naar gekeken wordt hoe beter. (Moet je mij horen, ik stel het zelf ook altijd uit, maar ik weet het wel heel goed:-) en ik meen het oprecht. En verder onthouden dat drinken een extra probleem is, het lost niets op. Het kost ook nog eens geld en daar heb je blijkbaar niet teveel van. Ik ook niet hoor. Heb het heel krap. Ik probeer er maar een sport van te maken om leuke 2e hands kleding te vinden en heel goedkoop toch heel lekker te eten. @Lidia: leuk om kennis te maken! Ik ben één van die nieuwen. Na een tijdje gaat het wel lukken om ons uitelkaar te houden hoor. En als je je vergist laten we het wel horen:-) Heel vervelend van je inbraak. Kan me voorstellen dat dat een heel onveilig gevoel geeft. Maar je hebt zo te lezen wel een heel bijzondere reis gemaakt. Ben je lang weggeweest? Verder: sterkte voor iedereen die het nodig heeft. Ik zit hier tussen mijn werk door deze berichtjes eruit te rammelen (want vind het toch wel erg fijn hier te zijn) en aangezien ik mijn eigen baas ben moet ik nu nog even heel hard doorwerken van mezelf:-) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MM Geplaatst 3 december 2012 Rapport Share Geplaatst 3 december 2012 o ja, sorry, vergeten: @ Lenie: de bouillon die Wijfie voorstelde lijkt me een puik idee. Krijg er zelf ook trek in! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Josefine Geplaatst 3 december 2012 Rapport Share Geplaatst 3 december 2012 Lenie: ik heb me een pureetje uit een zakje gemaakt met wat groene boontjes uit een blik, mijn buikje zit even lekker te genieten van wat eten; een paar crackers met wat kaas is ook lekker! Wijfie: hoe weet je dat ik rose dronk? hahaha, ik denk dat je me een roosje wilde geven met de smilys? Madeleine: ik voel me super vandaag zonder drank, ik denk alleen aan de positieve dingen, ik dwing me ertoe. Dat is net zoiets als lachen, je kunt jezelf ook aan het lachen maken door gewoon te lachen. En anders moet je even gaan youtuben naar Herman Finkers, of een andere leuke comedian. Even zappen. Sterkte allemaal! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 3 december 2012 Rapport Share Geplaatst 3 december 2012 janken...janken...janken.... ik zit aan de thee maar ik baal wel... van alles, m'n leven etc.. ik ben bezig met de papieren. dit moet morgen goed komen. ik doe het voor m'n kinderen... want ik ben er klaar mee Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Josefine Geplaatst 3 december 2012 Rapport Share Geplaatst 3 december 2012 Wijfie: ik weet dat dat heel moeilijk is, ik heb zo ook geen kind, maar wel een naaste moeten loslaten in zijn eigen beslissingen en leven. Je kunt niet alles voor hem oplossen lieve schat. Soms moet je er afstand van nemen. Heel veel sterkte, denk nu even alleen aan jezelf, geef jezelf even wat rust. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
WijnandA Geplaatst 3 december 2012 Rapport Share Geplaatst 3 december 2012 Even heel wat anders, ik barst werkelijk van de energie in de ochtend, knal vol enthousiasme in mijn werk maar merk dat ik dit niet de hele dag vol weet te houden. Die energie in de ochtend heb ik jaren niet gehad, ik vind het lastig om dit in porties te verdelen. De energie is lekker, het niet kunnen stroomlijnen vind ik lastig. Heeft iemand tips? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 3 december 2012 Rapport Share Geplaatst 3 december 2012 Wijnand s'avonds een briefje maken wat je de volgende dag wilt doen en dan met de tijd erbij. Het verdelen over de dag. Verder schiet me ook niets binnen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 3 december 2012 Rapport Share Geplaatst 3 december 2012 mmmm. 3 nieuwe pb's.... maar niet heus. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MM Geplaatst 3 december 2012 Rapport Share Geplaatst 3 december 2012 Oei Wijnand, dat herken ik! Maar ik heb de luxe dat ik soms even 10 minuten kan gaan liggen en dat helpt wel een beetje. Ik heb echter ook het gevoel dat ik moet leren om mijn energie beter over de dag moet leren verdelen. Heb ik nooit goed gekund, ging altijd tot het gaatje en stortte dan bij tijd en wijle in. Bijn vader zei altijd dat ik geen remmen had. Is helemaal waar, in het geval van de alc. en ook met de meeste andere dingen in het leven. Nu ik niet meer drink heb ik ook dat gevoel van dat ik mezelf voorbij ren... Niet goed. Maar tips? Nee. Ik ben ook nog in de leerfase. Sorry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
WijnandA Geplaatst 3 december 2012 Rapport Share Geplaatst 3 december 2012 @MM Ook ik heb een remloos bestaan. Zelfs de opmerking van je vader had er een van mijn vader kunnen zijn. Ik denk dat de verdoving aan het uitwerken is en ik nu aan mijn eigen persoonlijkheid mag gaan werken Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MM Geplaatst 3 december 2012 Rapport Share Geplaatst 3 december 2012 @Wijnand: ja, zo voel ik het ook. Misschien kunnen we een versnellingsbakje laten installeren dat alleen maar in z'n 2 kan:-) Beetje doortuffen maar niet te hard? Kunnen we misschien patent op aanvragen... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden