Spring naar bijdragen

donderdag 27 december


igor

Aanbevolen berichten

Ik heb geen weegschaal, die dingen zijn veeeeeeeeeeeelte duur;)

Goeie morgen Jane, Tinus en Joris.

Ik moet zo ook gaan werken mensen. Doe dit met een heel fijn gevoel omdat, volgens mij, iedereen, zeker die in de arreslee zitten, adb. zijn gebleven. Dat voelt goed.

Compliment aan Madeleine en Truitje.:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 220
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedemorgen allemaal, de zon schijnt hier en daar word ik blij van!

De kerstdagen sinds 30 jaar droog gebleven!!!

Geeft me een kick.... Nu op naar oud en nieuw.

Hoe zijn jullie deze dagen doorgekomen?

Was het zwaar?

Tatum... Ik heb je al een paar dagen gemist!!

Wil je wat van je laten horen?

Ik wil graag weten hoe het met je gaat?

Bolletje jij bent voor mij de stuwende kracht!,

Liefs truitje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lidia, van harte gefeliciteerd met je verjaardag.

:musicnote::present::light::sun::musicnote::present::light::sun:

Dat het een leuke dag mag worden voor je!

Middag frummels, ben net uit bed.

Verkouden - maar dat mag de pret niet drukken.

Vandaag lekker een beetje rommelen met de Top 2000 op de achtergrond.

Het leven kan een feestje zijn als je zelf de slingers maar ophangt;)

Voor iedereen, hou het zo droog als je wilt.

Ieder voor zich, het forum voor ons allen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste mensen,

ook ik ben weer terug, ik zal even mijn voorstel zoeken bij wie is wie..

ik ben zo radeloos,...

ik weet het gewoon niet meer

ik heb een mantra in mijn hoofd, ik kan het niet, ik kan het niet..

ik kan er echt niet meer zonder!!

ik voel me ziek, heb een kater, en schaam me weer eens diep..

ik wil het jaar 2013 totaal niet drinken,.. maar ik ga het zwaar krijgen, omdat die stelling na een paar dagen weer minder stellig word,.. en ik tegen mezelf zeg, och iedereen drinkt toch..

terwijl ik weet dat ik echt een serieus probleem heb, ik denk er de hele dag aan,... drink 3 tot 4 x in de week 1 of 2 flessen wijn leeg, en doe allemaal stomme foute dingen

Hoe kom ik er ooit echt vanaf, na 1000 stoppogingen???

-------------------------

2013 alcoholvrij!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goedemiddag iedereen :present:

ik sta in een verschrikkelijke luie modus!mag dat ?:huh:

hallo Lilly, ik lees je wanhoopsbericht. Mij is zo een toestand niet vreemd en wellicht velen onder ons ook niet. Je hebt blijkbaar wel het verlangen om je probleem aan te pakken, dat is toch al heel wat. Nu kijk je er tegen op als een hoge berg. Misschien in eerste instantie hulp zoeken via je huisarts met medicatie? Kan je verslavingszorg of therapeut inschakelen? Kan je terecht bij AA? Dit zijn voor mij de belangrijkste tools waar je het snelst mee aan de slag kan. Nu even niet panikeren, rustig erbij gaan zitten en kijken wat je kan doen. Je kan het probleem niet in 1 slag overwinnen. Maar je kan wel beginnen met een plan te maken.

En uiteraard, kom maar lekker veel naar het forum.

Je weg ligt klaar, nu moet je hem alleen nog bewandelen, stapje voor stapje :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Om eerlijk te zijn heb ik een beetje moeite om te posten hier. Iedereen lijkt (in mijn optiek) elkaar op serieuze wijze bij te staan om adb te blijven. Moet ik dan gaan vertellen wat ik gedronken heb? Lijkt me niet stimulerend. Of juist wel?

Vanmiddag vriendinnen op bezoek voor het kerstdiner. Boerenkool.

groet

Evita

Link naar opmerking
Deel via andere websites

evita, ik zou zeggen, je moet niks posten wat je niet wil

ADB heeft blijkbaar vele vormen: voor sommigen is dat minderen in al zijn vormen, voor anderen stoppen

het is vanzelfsprekend dat al deze vormen soms al eens botsen tegen elkaar

ik zelf kies om volledig te stoppen

soms stoort het me dat er inderdaad mensen vertellen dat ze zitten te drinken of gezellig gedronken hebben, maar dat is dan mijn probleem.

mijn probleem dat ik daar soms van getriggerd word

gelukkig is dat niet altijd zo

wat betekent ADB voor jou? dat is het belangrijkste toch?

smakelijk! njamie boerekool!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Erik, smikkie is gisteravond laat nog ff langs geweest 00.20

Alles ging goed met hem.

Welkom Evita en Lillie

Ik zou zeggen probeer is om vandaag niet te drinken en je hier op

het forum nog 2x te meldden.

Morgen is een andere het gaat om vandaag...

Ik ga ff koopjes scoren hopelijk...

doei doei

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank mensen,

heb even een nieuw voorstel gemaakt,.. bij wie is wie..

mijn doel is nu mijn eigen circel te doorbreken, en ik ga het niet alleen kunnen.. dit forum is mijn japiekrekel...

want als ik er nu niets aan doe? wanneer dan??

misschien een mooie voetnoot?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Witte

Dank je, ik had tijdens kerst niks van hem gelezen en dat gebeurt doorgaans nooit. Veel plezier met koopjesjacht.

@lily2013

Ik ben niet doorgegaan, ik ben hier voor de derde keer en kies ervoor verder te gaan onder dezelfde naam en mijn eigen wie is wie draadje. Ik heb elke keer als ik hier weer terug ben een dubbel gevoel; jammer van weer terug te moeten komen, dat het blijkbaar noodzakelijk is en blij dat het 0-en rijgen weer loopt. Veel succes met de eerste niet drinken. De eerste dagen hielp mij het structureel aanmelden in het dagpact en elke avond het niet/wel drinken melden mij heel goed. Daarna schiet afmelden er een beetje bij in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je Lilly. Met mij gaat het redelijk goed. Zeker vergeleken met enkele maanden terug. Dag en nacht verschil! Ik laat me ondersteunen momenteel door Campral, het forum, enkele mensen specifiek, AA meeting met vooral hun inhoud...Ik ben enorm op zoek naar de diepere betekenis van verslaving en tracht daar veel rond te lezen. Ik heb dat nodig om een breed fundament op te bouwen waarin ik stevig kan blijven staan als de wind der twijfel voor bij raast. Misschien omdat ik nogal spiritueel ben ingesteld heb ik van uit die hoek argumenten nodig waar ik kan aan aanhaken.

Inderdaad zoals Marcel zegt, je zelf ben de sleutel. Daarom juist is het zo belangrijk om helemaal goed in jezelf te zitten. Binnen enkele weken start ik aanvullend een mindfulness cursus. Ik lees hier van andere forummers dat meditatie ook een sterk tool is. Verder tracht ik een loopprogramma af te werken en dagelijks piano te oefenen. Kleine zaken die ik me een half jaar geleden niet zag doen, omdat ik dan alle kracht nodig had om de dag door te komen met een reuze kater, sleurend naar de avond waar ik weer de volgende flessen kon opendoen. En zo dag in dag uit, niets opbouwends, in feite : oersaai!

Het lopen en piano las ik in om mijn zelfdiscipline te ontwikkelen. Laaang geleden was ik daar een kei in.

Ik vermijd leegte en tracht mijn dag zo goed mogelijk te plannen. Ik heb massa's DVD's gezien de laatste maanden én van genoten. Mijn huis is weer netter.

Flink nagedacht over mijn job en alle poorten opengezet om alles is vanuit een andere kant te bekijken.

Ik raak minder geïrriteerd aan anderen. Dat vond ik pas erg! De dramaqueen en zelfmedelijdengriet trappen het stilaan maar zeker af. Mijn gewicht zakt langzaam aan naar beneden.

Met de drank zijn veel eigenwaarden en goede karaktertrekken weggespoeld. Maar we gaan er weer voor hoe moeizaam ook ! Want het is niet altijd gemakkelijker dat is waar, maar dat is normaal, na zovele jaren verdoving, is het evident dat de weg terug zijn tijd nodig heeft.

Wees vooral keilief voor jezelf! :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik stond net in de keuken en plots:

het is vandaag de 27ste!!

Dus meteen naar de pc om in te loggen want

HOERA........ONZE GABBELLEBABS IS VANDAAG 1 JAAR DROOG!! :heart::sun::present::heart::sun::present::heart::sun::present::heart::sun::present::heart::sun::present::heart::sun::present:

Gabs,

wat heb ik jou zien strijden

maar je hebt het geflikt!!

Door wilskracht en doorzettingsvermogen

ben je gekomen waar je nu bent.

Meis, complimenten voor jou!!

Liefs van mij :sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...