bolletje Geplaatst 30 december 2012 Rapport Share Geplaatst 30 december 2012 Dat klopt Travel. Ik dacht gisteren nog, wat zie ik daar lopen. Dat was jouw neus. Maar knoflook is voor heel veel dingen goed. Wil dit jaar toch eens gaan proberen hoe ik ze zelf kan kweken. Heerlijk Stifado . Daar was mijn manneke ook zo dol op. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
snoepje Geplaatst 30 december 2012 Rapport Share Geplaatst 30 december 2012 ik moet gewoon een ontzettend dieptepunt bereiken en dat gaat oudjaars avond worden twee jaar geleden heb ik ook een dieptepunt gehad en toen 10 januari gestopt en 20 maanden droog gebleven 4 maanden geminderd en gezopen nu weet ik het...hierna ...nooit meer gaat moeilijk worden Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
truitje Geplaatst 30 december 2012 Rapport Share Geplaatst 30 december 2012 Wat kan de wereld in 1 keer op de kop staan. Zo ben je er en zo ben je er niet meer Ja onze vrienden hadden ook kinderen... 6 jongens Wat afschuwelijk een telefoontje te moeten krijgen dat je moeder verongelukt is, Natuurlijk kon ik never in slaap komen en toen ik eindelijk sliep droomde ik over hen. Voor haar man en de kinderen en de kl.kinderen het allerergst. Hij is in een schock K heb niet gedronken Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lavendel1 Geplaatst 30 december 2012 Rapport Share Geplaatst 30 december 2012 Originally posted by: TravelSnoep en anderen.Wat ik echt niet kan begrijpen is dat als je 's morgens totaal brak wakker wordt, een kater hebt van jewelste, je verschrikkelijk voelt - hoe je dan in vredesnaam aan drank kan denken..quote> wel, Traveltje, je zal nog niet verslaafd genoeg geweest zijn, hé ;-)ik herken dat anders wel en vond het soms nog leuk ook, omdat dat een heel aparte roes gafdegoutant, hé? niet proberen, hoor en look is inderdaad een heel krachtig antibioticum! zijn hele wetenschappelijke werken over geschreven. is één van de oudste geneesmiddelen. het houdt zelfs vampieren weg!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 30 december 2012 Rapport Share Geplaatst 30 december 2012 Goedemiddag luitjes, Truitje, wat een afschuwelijk bericht. Ik wens je erg veel sterkte. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lavendel1 Geplaatst 30 december 2012 Rapport Share Geplaatst 30 december 2012 Snoep, klinkt toch eng, hé. Alsof je bezeten bent en alle macht over jezelf bent verloren. Ik heb zo met je te doen. Ik hoop dat ik zelf nooit meer in zo een situatie terecht moet komen. En ik hoop ook dat deze nachtmerrie snel voor jou voorbij kan zijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lavendel1 Geplaatst 30 december 2012 Rapport Share Geplaatst 30 december 2012 Truitje, zoiets is niet te vatten met onze emoties. Hoe erg! En wat een beproeving voor jou niet-drinken, maar je bent er toch maar in geslaagd. Enorm sterk! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 30 december 2012 Rapport Share Geplaatst 30 december 2012 Originally posted by: snoepjeik moet gewoon een ontzettend dieptepunt bereikenen dat gaat oudjaars avond wordentwee jaar geleden heb ik ook een dieptepunt gehaden toen 10 januari gestopt en 20 maanden droog gebleven4 maanden geminderd en gezopennu weet ik het...hierna ...nooit meergaat moeilijk wordenquote> Snoep,ik vind het erg te lezen dat je bewusteen dieptepunt opzoekt.En om héél eerlijk te zijn,resultaten uit het verleden bieden géén garantievoor de toekomst.Het raakt me gewoonomdat ik zelf weet hoe ontzettendmoeilijk is de draad weer op te pakken.S'morgens al behoefte aan alcohol,ik herken het maar al te goed.Vreselijk, wat mezelf betreft,toen had ik de bodem van de wanhoopbereikt.Ik kan het niet anders verpakkenmaar ik hoop van harte dat het je gaatlukken en dat je dat dieptepunt ookniet bewust gaat opzoeken.1 januari is overmorgen,ik zou je zo gunnen dat je die éne dagook laat voor wat het is qua drank.Nou meer heb ik niet toe te voegenalleen dat het me raakt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JohnDoe Geplaatst 30 december 2012 Rapport Share Geplaatst 30 december 2012 Goedemorgen allemaal, Snoep goed dat je er toch weer aan wilt werken. Kijk uit met dat dieptepunt creëren want het kan ook zo diep gaan dat het niet meer goed te maken is. Ik kwam deze lijst tegen. Kennen jullie die? bekende mensen die geen druppel drinken. Er staan wel een paar helden van mij tussen : http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Teetotalers Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lavendel1 Geplaatst 30 december 2012 Rapport Share Geplaatst 30 december 2012 hey JD, die lijst ken ik ik kijk daar regelmatig is naar om je aan op te trekken, toch? meestal hoor je van al die VIPs net het omgekeerde Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 30 december 2012 Rapport Share Geplaatst 30 december 2012 Snoep, ik wil nog wat aan mijn bericht toevoegen. Wat mij betreft kan je ten opzichte van de mensen die een strijd leveren om niet te drinken, niet met goed fatsoen gaan schrijven dat je bewust rock bottom wilt gaan. Het kan er bij mij niet in dat dit helpend is, ik stoor mij er ook aan. Aankondigen dat je jezelf voorneemt een diepteunt op te zoeken qua alcoholgebruik vind ik vreselijk. Ik begrijp dat mijn bericht wellicht niet op prijs wordt gesteld, dat moet dan maar. Het is geen wijzende vinger, geen oordeel, slechts een reactie van een niet drinkende alcoholist die het zelf ook niet makkelijk heeft. Ik zal niet zeggen dat ik onmiddelijk naar de fles grijp, dat zou mijn ondergang betekenen maar ook ik heb zo nu en dan de behoefte om even niets te voelen. Als ik dan jouw berichten lees word ik er naar en een soort van boos over. Iets anders kan ik er niet van maken. Het spijt me. @letter Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dhen Geplaatst 30 december 2012 Rapport Share Geplaatst 30 december 2012 Hoi Snoep, kijk je uit met teveel dieptepunt deze 2 dagen ? Het eindpunt is namelijk jezelf in coma of dood zuipen. Een keerpunt is wel, en daar ben je nu denk ik, dat je het opgeeft dat je normaal kan drinken. Het opgeven van het verzet tegen dat je niet kan drinken maar je daar gewoon bij neerleggen als een feit, het zij zo, klaar. Vanaf dat acceptatiepunt wordt het iets makkelijker, drinken is geen optie voor ons. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Romualdus Geplaatst 30 december 2012 Rapport Share Geplaatst 30 december 2012 @Truitje, Sterkte in deze moeilijke tijd. @JohnDoe, Interessant die lijst, maar hoe betrouwbaar is deze? @Snoepje, Stoppen met drinken moet je niet uistellen, van uitstel komt afstel. Hoe had je het je voorgenomen? Klem zuipen tot het nieuwe jaar en dan op nieuwjaarsdag stoppen? Zo frummers iedereen zijn/haar goede voornemen voor het nieuwe jaar vastgesteld. Ik niet, ik neem ze door het jaar heen wanneer dat nodig is. Iedereen een prettige droge zondag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dhen Geplaatst 30 december 2012 Rapport Share Geplaatst 30 december 2012 Truitje, heel knap dat je niet hebt gedronken na zo'n bericht, hou vol Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JohnDoe Geplaatst 30 december 2012 Rapport Share Geplaatst 30 december 2012 @Romualdus geen idee qua betrouwbaarheid. Ik ben wel op een paar namen verder gaan zoeken en dan klopte het wel. @oud en nieuw ik zou het liefst lekker om 10 uur naar bed gaan en de volgende dag wakker worden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Romualdus Geplaatst 30 december 2012 Rapport Share Geplaatst 30 december 2012 @JohnDoe, mijn vader ging altijd om 10 uur naar bed, het wordt zonder mij ook wel nieuwjaar zij hij dan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Travel Geplaatst 30 december 2012 Rapport Share Geplaatst 30 december 2012 Snoep, ik ben ook bezorgd dat je op deze manier de door jou geplande oudejaars rock bottom niet eens gaat halen. Met alle gevolgen vandien die jij nu echt niet kan overzien maar meis meis waar je zo'n spijt van kan en gaat krijgen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JohnDoe Geplaatst 30 december 2012 Rapport Share Geplaatst 30 december 2012 @romualdus haahaha Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
igor Geplaatst 30 december 2012 Rapport Share Geplaatst 30 december 2012 snoep wat nu als je je letterlijk ongelukkig zuipt. heeeeeel eerlijk gezegd hoef ik geen vervolg van je plannen tot en met nieuwjaar. ik wens je dat je er goed uitkomt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Romualdus Geplaatst 30 december 2012 Rapport Share Geplaatst 30 december 2012 @Igor, * Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Romualdus Geplaatst 30 december 2012 Rapport Share Geplaatst 30 december 2012 Voor degene die zelf zijn oliebollen gaat bakken, hieronder een geweldig recept: 1 kilo bloem; 75 gram gist of 5 zakjes á 7 gram gedroogde gist; 100 gram zachte roomboter; 1 liter halfvolle lauwe melk; 4 eetlepels witte basterdsuiker; geraspte schil van een citroen; sap van een citroen; zout; 3 eieren; 200 gram gewelde rozijnen; 150 gram gewelde krenten; 150 gram geraspte appel. Maak het beslag door de bloem in een grote pan of emmer te mengen met de melk, gist, roomboter en eieren. Witte bastersuiker toevoegen. Bij een homogene massa de appels, krenten, rozijnen, sap en geraspte schil van de citroen toevoegen. Tenslotte zout toevoegen (10 gram). Beslag met een doek over de pan half uur laten rijzen op een warme plaats. Daarna opnieuw "slaan"(hard roeren). Drie kwartier laten rijzen. Volle pan met zonnebloemolie (175 graden) op gas zetten. Deeg met juslepel of ijsschepje uit de emmer halen en in hete olie laten zakken. Regelmatig omkeren. Een bol is na ongeveer zeven minuten goudbruin. Laten uitlekken op keukenpapier en bestrooien met poedersuiker. Veel succes, ik maak ze altijd voor mijn gasten Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
snoepje Geplaatst 30 december 2012 Rapport Share Geplaatst 30 december 2012 Originally posted by: Romualdus@Igor,*zie zoals jij het ziet....ik zal jullie er verder niet mee lastig vallenniet meer over alcohol praten...zit volgens mijn op een verkeerd forummaar dacht dat dat hier konniet dus Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
snoepje Geplaatst 30 december 2012 Rapport Share Geplaatst 30 december 2012 Originally posted by: RomualdusVoor degene die zelf zijn oliebollen gaat bakken, hieronder een geweldig recept:1 kilo bloem;75 gram gist of 5 zakjes á 7 gram gedroogde gist;100 gram zachte roomboter;1 liter halfvolle lauwe melk;4 eetlepels witte basterdsuiker;geraspte schil van een citroen;sap van een citroen;zout;3 eieren;200 gram gewelde rozijnen;150 gram gewelde krenten;150 gram geraspte appel.Maak het beslag door de bloem in een grote pan of emmer te mengen met de melk, gist, roomboter en eieren.Witte bastersuiker toevoegen.Bij een homogene massa de appels, krenten, rozijnen, sap en geraspte schil van de citroen toevoegen.Tenslotte zout toevoegen (10 gram).Beslag met een doek over de pan half uur laten rijzen op een warme plaats. Daarna opnieuw "slaan"(hard roeren).Drie kwartier laten rijzen.Volle pan met zonnebloemolie (175 graden) op gas zetten.Deeg met juslepel of ijsschepje uit de emmer halen en in hete olie laten zakken.Regelmatig omkeren. Een bol is na ongeveer zeven minuten goudbruin. Laten uitlekken op keukenpapier en bestrooien met poedersuiker.Veel succes, ik maak ze altijd voor mijn gastenquote> oh nu zie ik het..het is een oliebollen forum Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
snoepje Geplaatst 30 december 2012 Rapport Share Geplaatst 30 december 2012 Originally posted by: Romualdus@Igor,* Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kameleon Geplaatst 30 december 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 30 december 2012 Snoepje, wat ik mij afvraag waar zijn je kinderen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden