Spring naar bijdragen

zaterdag 12 Jan. is al gauw boven Jan. ;-)

Diesel

Aanbevolen berichten

@Bolletje,

Het zal dit weekend weer snelwandelen worden.

Ik probeer nu naast dat ik gestopt ben met alcohol mijn gewicht onder controle te krijgen.

Was ruim drie maanden geleden 88,5 kg. bij een lengte van 1m73, nu met beweging, geen alcohol en matig eten 79,2 kg.

Stoppen met alcohol heeft dus veel voordelen!

Moet je vandaag weer op de D.A.?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 224
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Kijk Truitje, die zin van "Wat er gebeurde weet ik niet meer" en "Ik had hem al voor dat ik het door had"" die klopt niet, je bent er zelf bij meid. Dit is de verantwoording afschuiven op het gebeuren, zoiets van "Het overkwam me, ikzelf kan er niets aan doen" Maar ben je jezelf er wel bewust van dat jij die keuze maakt om te gaan drinken? Niemand anders als alleen jij? Ik denk dat het verstandig is dat je gaat proberen om deze gelegenheden niet op te zoeken zeker als je gaat proberen adb. te worden. Jij bent zelf verantwoordelijk voor jouw leven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

even iets delen!

ik heb zojuist de fles wijn die ik vorige week heb gekocht, en dus al de hele week dichtstaat, ingepakt om vandaag weg te geven...

ik had hem staan, dicht,..waarom,....

ja waarom eigenlijk??

maar nu ik hem ga weggeven voelt dat weer niet fijn...

weet wel dat ik niet van plán ben om te gaan drinken, ik zelfs vecht tegen de trek,. maar WAAROM wil ik dit loedertje dan toch in mijn diepe zelf tóch achter de hand houden??

net of ik geen afstand kan doen,...

wat is dit nu weer voor raars???

in mijn hart wéét ik wel dat het veel beter is om hem weg te doen,..

afscheid nemen doet vreemd genoeg een klein beetje zeer zelfs...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dune dat is nu een verslaving. Je bent afhankelijk van de alc. dus geef je het niet graag weg. Wat als??????? En heb ik niet??????? En ééntje misschien?????? maar je zal merken dat, als je die fles weg geeft, het een grote opluchting geeft. Misschien niet gelijk maar morgen wel. Dat is sterk worden meid, probeer het maar eens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: bolletje
Dune dat is nu een verslaving. Je bent afhankelijk van de alc. dus geef je het niet graag weg. Wat als??????? En heb ik niet??????? En ééntje misschien?????? maar je zal merken dat, als je die fles weg geeft, het een grote opluchting geeft. Misschien niet gelijk maar morgen wel. Dat is sterk worden meid, probeer het maar eens.quote>

Goh, wat een helder inzicht eigenlijk!!!
dank voor deze wijze woorden bolletje!
zo had ik het niet gezien,.. wel een eye opener trouwens
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: truitje
Bolletje toch heb ik een gevoel dat er in 1 keer een drive in mij komt waar ik geen baas over benquote>

heel herkenbaar Truitje,.. het gevoel de actie gaat met je op de loopt.. alsof je erbij staat en het niet kan helpen..

toch moeten we realiseren dat wij die hand met glas zelf naar de mond brengen!
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Precies Dune we doen het allemaal zelf, en dat is eigen verantwoording nemen. Het is niet zo iets van Ik stond er bij en ik keek er naar.

Truitje die drive ben jij zelf hé? Dat gevoel dat met je op de loop gaat, laat jij gebeuren en niemand anders, en das iets dat je zal moeten leren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen. Zo zeg geslapen als een roos. Dat was even nodig. Niet wakker geworden van pijn.

Meestal lees ik een boek in bed. Nu had ik op you tube een zen muziek opgezocht en met koptelefoon daarmee in slaap gedommeld. Echt heel prettig. Een boek is dan toch nog te spannend ofzo.

Eerst even lezen. En koffie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bammetje en John Doe een fijne dag gewenst :musicnote::sun:

Truitje, zolang je blijft geloven dat dat glaasje iets leuks toevoegt blijft het vechten. Ieder glas is gif, je lichaam moet dat af breken en daarbij komt weer een extra gif vrij. Bovendien zet het oude patronen in werking. En dan brengt dat glaasje helemaal geen vreugde en ontspanning, maar een hoop stress in het lijf en een waardeloos gevoel. En is de cirkel weer rond.

Blijf er voor gaan, dan kun je jezelf ook nieuwe gewoontes aanleren. En dan komt de dag dat je op een feestje zin hebt in een glaasje fris, en niet meer moet denken aan die rotzooi. En dan ontdek je dat jij en je lichaam dat gif helemaal niet nodig hebben. En ontdek je een rust waarvan je niet wist dat die er was.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zijn maar een paar seconden voor nodig om de eerste slok te nemen !!

Originally posted by: truitje

eerst de jarigen feliciteren..... van harte!!!

wat is me isteren overkomen? ik moest even bloemen brengen naar mensen die 45 jaar getrouwd waren, ik kwam daar aan en ze waren net aan het borrelen, en wat er gebeurde weet ik niet maar truitje ook een biertje? nee dankje wel, dan een wijntje en ik had hem al voor dat ik het door had heb er twee gehad en toen naar huis en het hek was van de dam ik ben thuis verder gegaan eenn halfe fles wijn en toen kwam mijn rot schuldwaardeloos gevoel opdraven en ben ik gestoptquote>

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is het juist niet zo dat het maar weer blijkt dat we machteloos staan tegenover drank ?

Wat truitje is overkomen kan ons allemaal overkomen. Juist op een onverwacht moment. Mensen die drinken kunnen je zo een glas in je hand duwen. Ah joh, neem gezellig een borrel.

Het is mij overkomen na 3,5 jaar droog. (gisteravond nog even nageteld het was 3 jaar en 9 maanden). Zomaar ineens.

Dat is dus net dat stukje wilskracht wat ontbreekt.

Als je een pyromaan lucifers in zn handen geeft, of een heroinejunk een klaargemaakte spuit..........of je zegt tegen een kleptomaan: pas jij even op mn tas want er zit veel geld in mn portemonnee.

En Dune, die fles hoort in de gootsteen. Ik heb het ook gedaan vorige week. Doe maar. Weggeven is onzin. Weg ermee, in de plee want daar hoort het thuis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag allen,

Ik heb al van alles gedaan, maar moet nog steeds in bad. Zeer binnenkort, dat wel!

@ Diesel: Jij bent zo goed voor mijn muziekontwikkeling! Wat een mooi nummer heb je voor Snoepje uitgezocht. Ik hoop dat ze er naar luistert. Was op delen van mijn leven ook heel toepasselijk.

@ Esperanza: leuk dat je er weer bent! Ga ervoor Vlaams dametje.;)

Nu eerst even verder lezen.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ BamBam, mijn twin, en JohnDoe: van harte gefeliciteerd met jullie verjaardag. Ik wens jullie een droog jaar toe met hernieuwde inspiratie en kansen!

:heart::present::sun::sun::light::moon::heart::present::sun::sun::light::moon::heart::present::sun::sun::light::moon::heart::present::sun::sun::light::moon::heart::present::sun::sun::light::moon::heart::present::sun::sun::light::moon::heart::present::sun::sun::light::moon::heart::present::sun::sun::light::moon::heart::present::sun::sun::light::moon::heart::present::sun::sun::light::moon::heart::present::sun::sun::light::moon::heart::present::sun::sun::light::moon::heart::present::sun::sun::light::moon::heart::present::sun::sun::light::moon::heart::present::sun::sun::light::moon::heart::present::sun::sun::light::moon:

@ Sofie: mooie overdenking. Je bent goed bezig.:heart:

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Woman voor mijzelf geld het denk ik niet dat ik machteloos sta tegenover de alc. Misschien als ik geen Refu zou slikken. Misschien zou ik dat machteloos gevoel wel kennen. En natuurlijk moet ik ook iedere dag alert blijven, want net zo als vorige week, was ik bij iemand die van s'morgens 7 uur tot s'avonds drinkt. Ik heb de hele middag toch wat last gehad van de gedachte dat het gevoel om lekker in die roes te zijn, toch wel heel erg fijn is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...