james Geplaatst 28 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2012 Ik heb me sinds vandaag aangemeld bij dit forum. Ik heb al een heel aantal jaren problemen met alcohol. Ik kan niet gecontroleerd drinken ( ik heb dit meerdere malen geprobeerd). Gedurende de week is er niets aan de hand en drink ik niet, maar in de weekenden gaat het te vaak mis. Ik raak de controlle volledig kwijt en wordt een ander mens. Dit kan van agressief gedrag tot verdriet leiden. Ik begrijp ook niet waar het vandaan komt. Er is geen reden voor. Blijkbaar doet alcohol iets met mij waardoor ik mezelf niet meer in de hand heb. Ik weet hier achteraf ook niets meer van ( blackout). Het gevoel om wakker te worden en niet weten wat er gebeurd is, waar je bent geweest vind ik verschrikkelijk. Ik kwets hier niet alleen mezelf mee maar ook mijn naaste omgeving. Een partner accepteert dit niet al te lang en terecht. Ik ben opgegroeid in een omgeving waar sociaal drinken heel normaal is. Op een familiebezoek of feestje wordt steevast een biertje gedronken. Ook binnen de vriendengroep is dit de normaalste zaak van de wereld. Het zal voor mij met name op wat langere termijn waarschijnlijk moeilijk worden om niet terug te grijpen. Denken van: nu kan het wel weer. De tijd heeft geleerd dat ik niet in staat ben om controle te houden. Dat frusteert me ook wel (zwak) maar het is gewoon een feit. Dat zal ik onder ogen moeten zien. Ik hoop dat dit me helpt om medestanders te vinden om dit gevecht aan te gaan en elkaar te steunen en te motiveren. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 28 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2012 Hai Maurice Van harte welkom, op het forum, Ja, het valt niet altijd mee, om het onder controle te houden he. Voor de meeste van ons, is uiteindelijk stoppen, de beste manier. Maar, dat valt niet mee. Fijn, dat je ons gevonden hebt. En wil je van je afpraten, dan ben je ook altijd welkom, bij ditjes en datjes, waar de meeste van ons zitten. Succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
james Geplaatst 28 augustus 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2012 Hoi Rapilos, Bedankt voor je snelle reactie. Ik zal zeker gaan rondneuzen op ditjes,datjes en dagdraad. Dat het niet zal meevallen klopt helemaal, maar ik ga er wel voor. Nogmaals bedankt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lavendel1 Geplaatst 28 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2012 welkom Maurice! de eerste stap is genomen: erkennen dat je niet goed bezig bent en meteen heb je al door dat stoppen beter is voor jou dan minderen helemaal juist voor mij ook en eenvoudiger dan minderen vraag maar los en veel veel succes deze weg is voor iedereen gratis én haalbaar! écht waar! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
james Geplaatst 28 augustus 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2012 Lavendel, Jij ook bedankt voor de reactie. Vragen zijn er op dit moment nog niet veel, die komen vanzelf...... Het is voor mij nog allemaal heel vers. Ik weet wel dat dit forum me nu al een goed gevoel geeft. Ik denk hier in de toekomst veel aan te hebben!!!!!!!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 28 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2012 Originally posted by: mauriceIk raak de controlle volledig kwijt en wordt een ander mens. Dit kan van agressief gedrag tot verdriet leiden. Ik begrijp ook niet waar het vandaan komt. Er is geen reden voor. Blijkbaar doet alcohol iets met mij waardoor ik mezelf niet meer in de hand heb. quote> Maurice welkom,eigenlijk geef je zelf het antwoord alen dat was ook het eerste wat bij me opkwam toen ik dit stukje lasoorzaak: drank!dat doet drank dus met je/onsga ervoor want een leven zonder drank is prima te doen!Groet Shahire. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
james Geplaatst 28 augustus 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2012 Hee Spike, Bedankt voor je reactie. Hoe is jouw situatie dan op dit moment? Sta je helemaal droog en zo ja hoe lang al? Heb je het in één keer gered? Hoe sta je nu t.o.v. alcohol? Mis je het nog steeds? Heel veel vragen die ik tot nu toe nooit aan iemand met hetzelfde probleem heb kunnen stellen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 28 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2012 Maurice, welkom Het moment dat ik me realiseerde dat ik echt totaal geen controle heb over mijn alcoholintake, heb ik de strijd opgegeven... Ik verlies het hoedanook van drank. Door te accepteren dat ik machteloos sta tegenover alcohol, hoef ik niet meer te drinken. En ik heb mijn leven weer terug. Dat gun ik jou ook. Ik denk dat dit forum je kan steunen in je nieuwe leven zonder drank. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 29 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 29 augustus 2012 Hallo Maurice, Ook van mij welkom hier. Ik heb het ook geprobeerd, het sociaal drinken en heel vaak ging het goed. Toch heb ik uiteindelijk ook besloten te stoppen. Ik heb gemerkt dat het gemakkelijker is te stoppen, dan steeds mijn drinkgedrag binnen de perken te houden. Ik merk dat ik de dagelijkse problemen en gebeurtenissen dan beter aankan. Ik wens je veel sterkte en misschien moet je je familie en vrienden gewoon zeggen dat je een tijdje niet meer wilt drinken. Het went snel genoeg. Veel sterkte, succes en doorzettingsvermogen toegewenst. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 30 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 30 augustus 2012 Maurice welkom hier, hoe gaat het nu met je? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
james Geplaatst 31 augustus 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 31 augustus 2012 Jane, Het gaat goed. Het is een onwerkelijk gevoel dat je nu definitief hebt besloten om te stoppen. Maar ik weet dat dit het beste voor me is. Ik ga er flink tegenaan en heb er zin in. Dankje voor je interesse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hopeful Geplaatst 31 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 31 augustus 2012 Hallo Maurice, wat goed zeg, volhouden!! Ik doe met je mee...we nemen gewoon die eerste niet! Sterkte en succes gewenst. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
james Geplaatst 1 september 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 1 september 2012 Hoi Hopeful, Zeker niet die eerste!!!!! Ik heb er ook geen behoefte aan op dit moment. Ik kan het niet maken voor mezelf en de rest. Gewoon kappen met die handel en zeggen dat je klaar bent met alcohol, ook tegen anderen. Ik hoop dat ik over een paar maanden terug kan kijken op een goede keuze. Gr. Maurice Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 1 september 2012 Rapport Share Geplaatst 1 september 2012 Daar hoef je gelukkig niet zo lang mee te wachten hoor maurice dat kun je vandaag ook al zeggen, en morgen en en en ja ook over een paar maanden nog:D vandaag nemen we die eerste dus maar niet! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden