Dylan Geplaatst 25 februari 2013 Rapport Share Geplaatst 25 februari 2013 We gaan te snel Jopie, we kletsen elkaar voorbij haha Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 25 februari 2013 Rapport Share Geplaatst 25 februari 2013 Hoi @ietje level 3 wordt weer makkelijker Ik zie zelf trek als ook als een gevoel.. Gevoel heb ik altijd weggedronken,gegeten,gerookt Nooit echt mee bezig geweest Nu dat ik gestopt ben krijg ik continu gevoelens binnen Kan deze niet meer ontlopen...hoeft ook niet Sommige gevoelens zijn fijn ,andere geven onrust Door ze niet weg te stoppen leer je steeds beter met deze gevoelens omgaan Een leven zonder gevoel...lijkt e ook niks Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mark Geplaatst 25 februari 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 25 februari 2013 Zo ik ben ook weer in the house Was een goed gesprek met veel excuses en we kunnen morgen fris aan de start met de opname. Nu eerst maar even kijken of ik wat kan eten en me daarna klaar gaan maken voor de opname! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 25 februari 2013 Rapport Share Geplaatst 25 februari 2013 @Mark waren het geen zenuwen vanmorgen die opspeelden Kan me best voorstellen hoor..succes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
will Geplaatst 25 februari 2013 Rapport Share Geplaatst 25 februari 2013 Dagpact rip Queenie Albert Lytse miranda Ietjefietje Taurus Acer snoepje Lissy Will (ik was verdwenen ??) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
snoepje Geplaatst 25 februari 2013 Rapport Share Geplaatst 25 februari 2013 bolletje wat ik het liefste zou willen..is gewoon kunnen drinken maar die valt af af en toe kunnen drinken ....kan ik ook niet dan blijf er maar 1 ding over Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 25 februari 2013 Rapport Share Geplaatst 25 februari 2013 middag!!! heerlijk weekend gehad. zaterdag de fotoshoot zondag de 65e verjaardag van mijn mams. dus hoppa een nieuwe week, ik heb er zin an. weinig gedaan dit weekend dus flink aan de slag hier fijne dag Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jootje Geplaatst 25 februari 2013 Rapport Share Geplaatst 25 februari 2013 Dagpact rip Queenie Albert Lytse miranda Ietjefietje Taurus Acer snoepje Lissy Will Jootje Goedemiddag allen!!!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
will Geplaatst 25 februari 2013 Rapport Share Geplaatst 25 februari 2013 Dag Jootje Ja snoepie, 1 ding hé, maar ik begrijp je volkomen hoor !! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 25 februari 2013 Rapport Share Geplaatst 25 februari 2013 Goedmiddag inmiddels. De ochtendploeg is alweer weg! Jen tóch droog, AR toch niet! Marq is het wel gelukt, Mark ziek! Het lijkt wel een feuilleton hier. Voor allemaal: nieuwe dag en nieuwe kansen!! @ Emmaroos: van harte gefeliciteerd met je droge verjaardag. Nu eerst even verder lezen. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 25 februari 2013 Rapport Share Geplaatst 25 februari 2013 Goodday to ya all! Ik kan me vinden in wat Jopie schrijft. Ik was bang om te stoppen met drinken. Waarom? Ik wist niet wat er zou gaan komen. Nou is angst voor de angst altijd lastig want een mens lijdt het meest van het lijden wat hij vreest. Hoe kon ik weten wat me te wachten stond? In het begin was er euforie omdat het me lukte, dag na dag, niet te drinken. Maar er was oom de pijn in mijn hart vanwege vele zaken. Ik heb dat aan moeten pakken want anders had ik het waarschijnlijk niet volgehouden. Of wel volgehouden maar was ik wellicht chagrijnig geworden of verbitterd? Ik denk dat ik niet voor nix dronk. Waarom zou een mens zichzelf zo vaak zo laveloos drinken? Das nie meer leuk. Al die ruzies, al die strijd. Ik snapte het principe van die eerste pas toen ik al gestopt was en hier begin te schrijven. Als ik die eerste liet staan kwam die hunkering naar drank ook niet. Ik heb me zo vaak afgevraagd waarom ik niet kon stoppen na een paar drankjes. Maar dat had ik nou 24 jaar geprobeerd en ik wist allang dat ik het niet kon. Mijn remblokjes zijn stuk en dat heb ik nou eenmaal. Dat heeft niets met karakter te maken of wel of geen ruggengraat hebben. Ik heb een lange weg afgelegd sinds ik niet meer drink. Ik heb hulp gezocht bij mijn huisarts, therapeut, hier bij het forum, ik ben na een half jaar niet drinken naar de AA gegaan en dat allemaal heeft mij geweldig geholpen. Ik moest leren lopen zonder drank. Ik wist niet goed hoe dat moest. Ik ben gaan drinken toen ik 18 was en gestopt toen ik 42 was. Ik heb omgaan met gevoelens, negatief als positief, moeten leren. Dat is spannend zonder drank. Maar het is wel te doen. Geen picknik maar hard werken. Ik zie het bij mezelf en ook hier veel; ik wilde veel te snel. Na een paar maanden niet drinken was ik zwaar teleurgesteld dat ik me niet beter voelde en alles zo moeizaam ging. Weinig geduld en ik wil meteen bevrediging/resultaat. Ik heb ook gemerkt dat ik verslavingsgedrag heb. Ik dronk niet alleen teveel, toen ik niet meer dronk was ik te enthousiast met sporten. Ik deed computerspelletjes en kon niet stoppen. Schrijven op het forum werd zo ongeveer een verslaving. Bij de AA wordt wel es gezegd; 'je hoeft maar 1 ding te veranderen, en dat is alles'! Ik ben blij dat ik die stap heb kunnen zetten, echt waar. Het is misschien nu niet voor te stellen als je net 1 of twee of een paar dagen gestopt bent maar die craving, die hunkering naar alcohol gaat voorbij! Het is mogelijk een andere invulling voor je leven te vinden. Belangrijk hierbij is dat ik eerlijk blijf naar mezelf en geen smoesjes verzin voor wat dan ook. Ik kan je aanraden hulp te zoeken en niet alles alleen te doen. Welke hulp het ook is maar alleen is het zoooo moeilijk. Nu met het forum is een mens niet alleen, dat is al heel fijn. Ga goed, ga door. Laat die eerste staan en het zal reg komme. Niet meteen, niet volgende week maar mettertijd wel. Dag voor dag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 25 februari 2013 Rapport Share Geplaatst 25 februari 2013 @ Ietje: vandaag is de eerste dag van de rest van je leven! Succes! @ Taurus: jammer joh. Was er een aanleiding? @ Lucid: welkom in de huiskamer. Je bent alweer weg, maar het posten is je gelukt. Fijne dag toegewenst. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
snoepje Geplaatst 25 februari 2013 Rapport Share Geplaatst 25 februari 2013 ik heb zo spijt dat ik na twintig maanden droog staan toch weer die eerste heb gepakt gewoon alles heb weg gegooid het over nieuw beginnen ..weer die strijd..ik zie er als een berg tegen op voel me ook alleen in me strijd op dit moment Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
will Geplaatst 25 februari 2013 Rapport Share Geplaatst 25 februari 2013 Hoi Lytse, je verkoudheid is nu volledig verleden tijd ?? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 25 februari 2013 Rapport Share Geplaatst 25 februari 2013 Originally posted by: IetjefietjeZal best nog wel moeilijk worden. Maar het voelt al wel anders dat ik nu op maandag niet al weer zit te snakken naar het weekend wanneer ik weer mag. Ik kan het nu echt gewoon uit mijn hoofd zetten.quote> Precies Ietje. Dat is het grote verschil! Als je trek krijgt, constateren dat je trek hebt, maar dat je nu niet gaat drinken. Afleiding zoeken; zorgen dat je voldoende gezond eet en drinkt!Bij mij hielp bij de trek voor het eten altijd om dan een kop bouillon te nemen.@ Snoepje: sterkte met het doorkomen van deze dag en weer doorgaan. Er zit niets anders op. Je kunt het, want je hebt een heel jaar droog gestaan. Het leven is niet leuker met drank, dat zit alleen in je hoofd! Kom op meid.:light: Met de goede adviezen van Sowhat lukt het je.Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
will Geplaatst 25 februari 2013 Rapport Share Geplaatst 25 februari 2013 Snoepje, die 20 maanden zijn nooit voor niks geweest hé, Daar heb je jezelf bewezen dat je het wel degelijk kan. Tijdens die 20m weet ik zeker dat je soms dacht.....hé, dit valt eigenlijk best wel mee. Denk daar nu maar even aan. Het valt best wel mee. Niet hoeven te drinken is eigenlijk veel rustgevender dan wel willen drinken, zeker als je weet waar het naartoe kan leiden. Kop op meis, wat je toen kon, kun je nu nog beter. De ervaring van het stoppen heb je immers al Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 25 februari 2013 Rapport Share Geplaatst 25 februari 2013 Hoi Will, Ik heb besloten dat het nu over moet zijn! Alleen nog restverschijnselen en die moeten slijten. Hoe voel jij je vandaag? Die controle komt snel bij jullie! @ Bambam: ik herken me in je verhaal twinnie. Mooi geschreven, Jopie ook. Dat is de kracht van oudere frummers hier. We zijn net een beetje verder in de ontwikkeling, jullie weer verder dan ik natuurlijk en als ervaringsdeskundigen kunnen we wat doorgeven. Daar is het forum voor. @ Snoep: je voelt je alleen en eigenlijk is dat ook zo, want je moet het zelf doen. We weten wel wat je doormaakt en je kunt hier altijd komen, al is het maar om te zeggen dat je het moeilijk hebt. Ik hoop toch zo dat die knop bij jou omgaat. Dat blijven hunkeren schiet niet op. Je weet het met je verstand dat het zo niet verder kan, maar nu die overtuiging van binnen. Aggie zegt KMW en van alles heb je een mega hoeveelheid nodig. Ik gun het je zo ! @ Lenie: fijn dat je weekend zo leuk was! Nu ga ik weer wat doen. Allemaal een goede dag toegewenst, ook de mensen die ik niet persoonlijk heb aangesproken (Jootje ). Tot later. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
snoepje Geplaatst 25 februari 2013 Rapport Share Geplaatst 25 februari 2013 vandaag kan ik makkelijk zeggen ik stop drank zit nu nog in me lichaam en voel me beroerd dus daar wil ik wel vanaf wordt door drank ontzettend zwaar op de hand en depressief en ga ruzie zoeken zou me het liefst opsluiten en lekker in me uppie gaan zitten drinken maar besef nog wel dat ik dat niet kan maken tegen over me kinderen dus ik moet er weer uit zien te komen en weer de moeder worden zonder drank Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
snoepje Geplaatst 25 februari 2013 Rapport Share Geplaatst 25 februari 2013 lytse je bent een schat vergeet soms dat er nog meer mensen zijn die het net zo moeilijk hebben of nog meer slechte eigenschap van mijn is niet met opzet dus sorry daarvoor Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 25 februari 2013 Rapport Share Geplaatst 25 februari 2013 @ snoep..verleden kun je niet meer terugdraaien...maar je kan er wel van leren Vooruitkijken kan je wel...jij en je kinderen Je weet wat het beste is voor jou en de kids Een gesprek met huisarts zou geen overbodige luxe wezen...want makkelijk is het allemaal niet Ik zou zeggen pak alle hulp die je kunt krijgen...maar neem de stap Je bent het waard Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
will Geplaatst 25 februari 2013 Rapport Share Geplaatst 25 februari 2013 Geen beterschap, maar ook geen slechterschap Lytse Ja, bij ons sturen ze die nogal snel, maar hij mag komen hoor zou me het liefst opsluiten en lekker in me uppie gaan zitten drinkenquote> Ja, dat is de oplossing voor al je problemen he snoepje Je weet best dat dit maar voor heel even is en je je daarna NOG slechter gaat voelen dan je nu al bent. Kom op, je kan beter dan dit. Probeer nu eens even niet te denken aan drank, ga even een wandelingetje maken in de natuur, verzet je gedachten wat. Heb je misschien nog oudere fotoalbums van je kids of zo, lekker wat nostalgie opdoen overgoten met een sausje van liefde. Je kinderen zijn je heilig, zorg er voor dat jij even heilig bent voor hen. Ik weet dat je dit kan, nu jij nog Dikke voor je Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 25 februari 2013 Rapport Share Geplaatst 25 februari 2013 even pauze met een peukie en een bakkie m'n rug is nog niet je van het. Snoep.. kalm an meis.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
snoepje Geplaatst 25 februari 2013 Rapport Share Geplaatst 25 februari 2013 will...ik ben aan de poets met de muziek aan..helpt altijd het beste morgen voel ik me vast weer lekkerder is ook gelukkig vakantie dus geen verplichtingen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gunn Geplaatst 25 februari 2013 Rapport Share Geplaatst 25 februari 2013 Dagpact rip Queenie Albert Lytse miranda Ietjefietje Taurus Acer snoepje Lissy Will Jootje Gunn Goedemiddag, lieve mensen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 25 februari 2013 Rapport Share Geplaatst 25 februari 2013 Hey Gunn.. vandaag een beter dagje? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden