Spring naar bijdragen

Donderdag 28 februari 2013


rip Queenie

Aanbevolen berichten

Ietje, maandag 15.00u ben ik de eerste. :o

De vaste assistent was met koffiepauze toen ik belde en de assistent die ik sprak kende mij dus niet. Ik vertelde mijn probleem en het eerste wat ze zei was: "Dan is het dus belangrijk dat je 20 minuten krijgt". En dat is heel slecht van mij, maar dan ben ik er alweer klaar mee. Iedere assistent van mijn huisarts weet dat hij en ik niet langer dan vijf minuten nodig hebben.... Ben een beetje recalcitrant en obstinaat de laatste tijd. :$ (Mijn moeder zei dat vroeger altijd:"Madeleine, je bent recalcitrant en obstinaat". In mijn kindertijd niet geweten wat het betekende, behalve dan dat het bad news betekende als pap thuiskwam :P :P)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 132
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Originally posted by: Johan W
Hoi madeleine. Trek in essentie belooft een betere toekomst: namelijk als je drinkt. Wie een beetje nadenkt weet dat een toekomst, laat staan een betere toekomst niet bestaat. Therefore: it's a hoax.quote>



Dit slaat echt kant nog wal. De zinsopbouw klopt niet. Ik snap wel wat je wilt zeggen, maar dan moet ik erg diep gaan op jouw zinnen. En dan nog sluiten ze niet netjes aan.

*Gewijzigd omdat ik in eerste instantie een 'discussie' wilde starten en me daarna bedacht.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ietje, ik ben een heleboel dorps. Mijn oude huisarts, inmiddels met welverdiende pensioen, verliezen vond ik al verschrikkelijk, maar als mijn assistent (zij heeft mij als baby nog in de armen gehouden) (of haar mede-assistenten, die inmiddels mij ook wel goed kennen) verliezen, zou ik echt verschrikkelijk vinden. Ik zeg a en zij zeggen b. Is zo heerlijk.

De anonimiteit ben ik wel voorbij. Er staat groot in het scherm:"Knettergek en drinkt" :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

HORIZON

Dit land van mij is vlak en stil

al eindeloze uren

het land leert ons om stil te zijn

en naar het verste punt te turen

Het land is leeg, de muur is weg

de stemmen van de buren

een schorre jongensstem die zegt

hoe lang papa, hoe lang mama

hoe lang gaat het nog duren

Horizon

breder dan ik ooit kan dromen

wreder dan ik ooit kan zien

godin met open armen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gula, ik was niet op zoek naar de vervolgvragen of de antwoorden daarop.

Ik stelde mijn vraag, omdat ik merk dat ik niet echt aan de onbehoorlijke trek lijd, die ik wel heb als ik geen sigaretten meer heb. Ik denk aan bier en haal het gewoon. En als ik het niet haal, dan is het ook goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gula, het gaat me echt om het simpele woord 'trek'.

Veel mensen kennen het woord 'trek'. We hebben trek in een boterham, we nemen een boterham. We hebben trek in een stukje chocolade, we nemen een stuk chocolade. We hebben zin in een snoepje, we nemen een snoepje. Maar als het niet in huis is, dan vergeten we de gedachten en gaan we verder met waar we mee bezig zijn, zonder dat we ons begeven naar de supermarkt om onze instant trek te bevredigen. Maar er zijn ook mensen met een verslaving aan eten of drinken, zij denken aan iets en het MOET gelijk en vergeten gelijk alles om hun heen, vergeten waar ze mee bezig waren, en gaan wel naar die supermarkt om direct aan de trek toe te geven. In mijn beleving zijn dat twee soorten trek.

En ik kan het niet goed uitleggen, sorry, maar ik vroeg me dus af hoe een ieder, gewoon in huiskamervorm (dus niet draadvorm waarbij het om echte trek gaat), het ervaart. Gewoon luchtig. Ook al is het geen luchtig forum. *Hmmz, cursus verwoorden zou fijn zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites



Maar weet je wat ik zo mis bij mezelf, ik heb helemaal geen gevoel van trots als ik een dag niet heb gedronken. quote>


Wat jammer nou Ietjefietje elke dag dat je niet gedronken hebt of minder gedronken hebt is er 1 om trots op te zijn...
Het kost je zoveel moeite dus mag je er morgenvroeg best even stil bij staan wat je vandaag gepresteerd hebt!
Probeer eens zoveel mogelijk de voordelen er van te benoemen voor jezelf die zijn er echt!
Je moet ze wel willen zien en er even voor gaan zitten...

Ik vind het ook lastig maar ben wel trots op mezelf de volgende dag al zou ik liever helemaal droog staan wat dat betreft heb jij een hele voorsprong op mij momenteel!!

Alleen dat is al een trotsmoment waard :D


Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Johan W
Omdat de toekomst Harjet slechts een idee is in je hoofd. Er bestaat niet zoiets als de toekomst. Want het is nog niet hier en als het wel hier is is het niet meer de toekomst maar het nu.quote>



Johan in zekere zin heb je gelijk je weet namelijk niet of je een toekomst hebt maar het is wel handig er rekening mee te houden toch? :D
Ik ga er namelijk niet vanuit dat ik vannacht dood ga dus denk wel aan de toekomst met een doel..
Denk dat een doel in je leven erg belangrijk is
ben het in zekere zin helemaal met je eens om in het nu te leven maar er bestaat ook nog zoiets als verantwoordelijkheid en werken aan.....

Ik ken je verder niet , kom net kijken hier.... maar je lijkt mij wel een open figuur en ook mysterieus B) je postings zijn soms wat onduidelijk voor mij en dan is het ook lastig te reageren ..

Mag ik vragen of je gestopt bent met drinken of mindert of voornemens hebt?
Zie net dat je ook een eigen draadje hebt ik kom er eens een keer een bakkie doen ..:D
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik keek net naar een reportage over armoede, en vraag me toch weer eens af wat de gevleugelde woorden "geld maakt niet gelukkig" in feite betekenen. Veel van wat me gelukkig maakt: mijn honden, de cursus die ik volg, een concert over een paar maanden, een verjaardagsfeestje zaterdag... 't kost allemaal geld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...