Spring naar bijdragen

vrijdag 15 maart 2013

Aanbevolen berichten

hallo,

ik ben weer in t land der levenden ( lees soberen)

drie dagen ellendig van 1 nacht doorhalen

en er steeds weer in trappen

alcohol is een loeder

en ik ben soms zwak

ja, maar ik ga er niet meer bij stilstaan, dat is geweest

stemmen zijn nog aanwezig en er is chaos

medicatie is drastisch verhoogd

maar das beter dan zuipen, denk ik maar

vanavond klaverjassen met man en buurman

afleiding is voor mij goed

en ach, dat er wel iets fout gaat door de drukte in mijn hoofd

komt hen juist ten goede qua punten!

Zo hebben we voor elk wat wils en das toch perfect? :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 130
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Lenie :heart:

Marika, klinkt allemaal best lekker hoor !!

Dapper voel ik mij absoluut niet, anders had ik de stap al veel eerder gezet. Eerder schuldig en niet goed in mijn vel. Onzeker voor de toekomst. Bang voor de drank ook.

Maar wie bang heeft krijgt er ook hé ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klinkt ook goed, Marika.

Cassis Light neem ik weleens mee, maar zelfs dat is zo mierenzoet dat ik de fles nooit leeg krijg. Ik houd het vanavond bij een Cola Light. Dat heb ik nooit in een glas voor me staan, want dat vind ik niet lekker. Nee, ik loop als een idioot om de tien minuten naar de koelkast voor een slokje uit de fles. :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ira, je hebt daar volledig gelijk in, maar het is dat gevoel vanbinnen hé.

Ik weet het Marika, maar toch..........ik voel me er niet prettiger om.

Maar zoals ik al zei schijnt er een klein lichtje aan mijn horizon. Voorzichtige stapjes nu zetten naar een betere toekomst ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve kanjers ik ga afsluiten. Krijg dadelijk nog een telefoontje en dat kan wel eens lang duren:)

Ik wil heel graag iedereen bedanken die zo ontzettend lief op het berichtje van HTS. gereageerd heeft. Ik voel me erg gelukkig maar weet eigenlijk niet zo goed hoe ik met complimenten om moet gaan. Maar nogmaals hartstikke bedankt.:sun::heart: En slaap lekker allemaal.:lips:

O Rekel voor jou nog een dikke knuf hoor.:sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond allemaal. Gezellig druk hier :)

Tja, het nieuwe doel. Proberen om andere lekkere drankjes te vinden.

Ik drink heel graag Rivella.

Cassis drink ik niet, maar gebruik ik wel om stoofpeertjes in te koken. Het is zoet, een tikje fris en rood genoeg van kleur. Ideaal. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben ermee opgegroeid. Groningse Metworst met kruidnagel. Hmmmmm. Die supermarktdingen moet ik niet hebben.

En ik vind het wel een goede van die vitamientjes. Daar dacht ik simpelweg niet aan. Leven op bitterballen en bier. :$

Ik ben de laatste tijd van het gezonde. Ik kook ook weer geregeld voor mezelf. Vanavond Mihoen met Babi Ketjap en verse Sperziebonen.

Ik heb niet het idee drank nodig te hebben, maar vraag me wel af hoe ik dat later ga doen met vrienden. Gezellig borreltje in de kroeg en ik dan aan het glas water? Verjaardag en ik aan de water? Ik kies er nu ook best wel bewust voor om thuis te blijven. Lekker veilig in mijn alcoholvrije coconnetje. Naar bed gaan en binnen no time in slaap vallen en de volgende dag weer een nieuwe frisse dag...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga weer uitloggen. Nog 9 minuten dan is het gewas op mijn boerderijtje klaar om te oogsten. Jawel, bij dit boerderijtje staat een tijdklok bij de gewassen wanneer het klaar is :D

En daarna ga ik naar bed. Op tijd er in en (hopelijk) laat er weer uit. Maar dat laatste zal wel niet het geval zijn. Zo moe ben ik niet :o

Welterusten :lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb voornamelijk veel spijt van de afgelopen jaren. Hoe heb ik het zover laten komen? Mijn huisarts zegt dat het normaal is om spijt te hebben, maar dat ik daar niet te lang in moet blijven hangen. Dat is natuurlijk ook zo. Heb het zelf gedaan en kan er alleen maar voor zorgen dat het hier en nu stopt. En nu ben ik een weg aan het zoeken om het toch echt op de manier zoals ik heb gedaan te stoppen. Ach, alles heeft zijn tijd nodig. Met stapjes vooruit, niet met sprongen. Denk ik dan maar.

Lenie, wat is Balkebrij? Doet me denken aan iets met klontjes. En ik zal maar niet zeggen waar me dat dan weer aan doet denken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Madeleine later ga je met vrienden mee als je er aan toe bent en je drinkt fris dan hoor.

Op een gegeven moment kom je daar vanzelf op.

Toen ik net gestopt was heb ik mijn toenmalige werkgever ontweken omdat hij degene was die zou zeggen " eentje kan toch geen kwaad?"

Maar ik werkte ook in de horeca, en daar wisten ze ook wel dat ik het lustte.

Er werd dus ook prompt een glas van mijn alcohol ingeschonken op een gegeven moment"en spontaan voor mijn neus gehouden (ze wisten niet dat ik gestopt was)

Mijn reactie was "nee joh, dat vind ik zonde van de 8 dagen dat ik niet drink"

Ik heb respect van hun gekregen op dat moment.

Het komt wel goed Madeleine

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...