Spring naar bijdragen

In een diep dal....

Enjoylive1970

Aanbevolen berichten

En nu omhoog klimmen.

Hallo allemaal.

Ik ben Paula, 43 jaar, alleenstaande moeder van 2 meiden.

Veel ellende meegemaakt, en de drank is een deel van mijn leven geworden.

Waardoor de ellende alleen maar groter is geworden.

Geen werk meer, administratief en financieel een zootje. En tot overmaat van ramp nu de kinderen tijdelijk kwijt.

Ik gebruik Chloordiazepoxine en Refusal.

Vandaag 12 dagen niet gedronken.

Als ik binnenkort alles administratief en financieel weer op een rijtje heb laat ik me tijdelijk opnemen, Medium Care, opname van 3 weken.

Het lijkt me leuk en fijn om aan dit forum deel te nemen. Vanuit je omgeving is er van sommige mensen maar weinig begrip. Veroordelend, etc...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Enjoy de eerste stap heb je gezet

12 dagen al niet gedronken..dat is toch iets om trots op te zijn :present:

Klopt wat je zegt...alcoholverslaving zit nog steeds een groot taboe op waardoor je weinig begrip krijgt voor je probleem

Terwijl het gewoon in de supermarkt te koop is

Ik was ook blij met alle verslavingshulp die ik kreeg

Werd ik tenminste als slachtoffer gezien en niet als dader

Tis tenslotte al moeilijk genoeg om afscheid te nemen van je zogenaamde beste vriend

Heel veel succes ...we zijn het waard :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Enjoy welkom bij de club .

Hutje zei het al idd. weinig begrip voor " onze" ziekte , en ook 12 dagen joh fantastisch dat is het begin van je wedergeboorte .

Volhouden , hoe erg het ook even gaat worden , en lijken hoor .

Velen gingen je voor , velen struikelden nog een paar keer .

Maar ook velen redden het in 1 keer , laat je niet verleiden , ook niet door de alcoholduivel in je zelf .

Zelfs een leipe psychiater die zelf notabene alcoholist is zei onderlaats bij ons in de AA groep dat hij er aan twijffelde of alcoholisme wel een ziekte was .

mooie leipkees , als of je er voor kiest om bezeten te zijn van het " alcomonster"

Enjoy mooi meid , je eerste stapje gezet .

Het gaat met hele kleine , soms zelfs halve kleine stapjes je herstel .

Maar tenslotte zal je er de vruchten van gaan plukken hoor .

Hou je haaks .

Ztiertje ( Ab )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Enjoy,

Welkom hier. Al 12 dagen niet gedronken: het begin is er.

Als je de verhalen hier leest, heeft bijna iedereen wel een reden gehad om te gaan drinken, of troost te zoeken in de drank. Dan kom je later tot de ontdekking dat je er in feite een vijand bij hebt gekregen en op dat punt ben je nu.

Hier kan je je rustig uiten, want iedereen weet waar je het over hebt en we weten hoe moeilijk het is om Alcohol de Baas (AdB) te worden. Deel dus gerust je verhalen en schaam je niet.

We hebben hier een virtuele huiskamer, op ditjes en datjes, de dagdraad. Daar zijn meestal wel mensen te vinden om mee te praten, ook als je het moeilijk hebt. Op diverse andere draadjes, zoals Thema' s, kan je allerlei adviezen vinden. Ook is er een speciaal draadje voor gebruikers van Refusal, Baclofen e.d.

Ik wens je heel veel succes en vooral: hou vol. Die opname lijkt me een goede turbo start om jezelf weer goed op de rails te zetten. Grijp al je kansen!

Lytse.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Paula,

Inmiddels 14 dagen, bijna niet gedronken.

Ja, op begrip moet je maar niet rekenen. Het is natuurlijk ook wel zo dat wij als drinkende alcoholiste nou niet bepaald de prettigste mensen zijn om mee om te gaan. Dus is het ook wel weer logisch dat mensen er moeite mee hebben. Dat zal beter gaan als je weer een poos nuchter bent en je zaakjes op orde krijgt. En daar werk je aan. Geweldig. Laat je niet ontmoedigen door onbegrip maar doe wat je vindt dat je moet doen. Probeer jij maar begrip voor die ander op te brengen. Heb geduld met jezelf maar ook met die anderen.

:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Paula inmiddels inderdaad 14 dagen niet gedronken.

Ik ben 3 maanden geleden ook begonnen met refusal.

Goed dat je wordt opgenomen, even een basis leggen.

Doe je best!! Werk ervoor! Het kan!

Er zijn hier veel voorbeelden op het forum die het ook hebben gedaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dankjewel allemaal voor het warme welkom. :-)

Mijn meiden zijn gisteravond bij me geweest (van half 6 tot 8) , appeltaart gebakken, samen gegeten, even met de hond gewandeld, en daarna een lekker appeltaart toetje met veel slagroom.

Bovenal ook een fijn gesprek gehad met ze. Zo fijn vinden ze het niet bij pappa, :-(

Maar wat een gedoe en strijd om die kinderen...

Ook jeugdzorg is erbij betrokken, dankzij 1 van mijn beste vriendinnen.

Ik ben boos, teleurgesteld in sommige mensen om me heen.

Ik vecht al 11 jaar om me staande te houden.

En dan verwacht ik toch ergens wel een beetje begrip... dat het helaas zover heeft moeten komen betreur ik, maar een vriendin had gewoon bij me moeten komen, vind ik, maar ja.

Buiten mijn alcohol gebruik was ik wel een goede moeder.

En ben ik nog steeds!!!

Morgen agenda volgepland met afspraken, 13:00 maatschappelijk werkster van VNN (Verslavingszorg Noord Nederland), 15 u aanvragen uitkering (hopelijk met terugwerkende kracht).

16:30 Zorg en Welzijn, ik ga er volop voor!

Maar de meiden zijn net een week bij hun vader en de ellende begint nu al... Andere regels, ander leven. En laat ze fungeren als postbode, om boodschappen over te brengen. (ze zijn 11 en 13)

Maar goed, buiten dat alles, 14 dagen zonder, IK zal van iedereen het vertrouwen moeten terug winnen, ook van mijn kinderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...