Spring naar bijdragen

zondag 5 mei


igor

Aanbevolen berichten

Lytse, ik vind het sterk van je, je motivatie zo vast kunnen houden met een (matig) drinkende man naast je.

Ik hoop dat je de komende tijd ook een beetje tijd voor jezelf krijgt (en neemt) na alle toestanden :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 121
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

dagpact

Acer

Tatum

Albert

Lytse

Kastanje

Lydia

Sieraad, prachtig!

Mooie dag, mensen!

de knoop net doorgehakt: vanmiddag een festivalletje hier in de buurt. afgesproken met een vriendin. daar hoort traditioneel een drankje bij. zij kan er dan 1-tje doen, ikke denk ik niet. sinds we elkaar gisteren gesproken hebben, heb ik lopen twijfelen....maar ik doe het NIET! ik hou me aan het dagpact!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag!

Daar ben ik ook weer. Heerlijk geslapen met mijn ventilatortje aan. Mensen verklaren me voor gek dat ik nu al slaap met ventilator, maar het is hier in huis, het hele huis, 22 graden. Scheelt in de stookkosten, maar het wordt vanaf hier alleen maar warmer in huis. :)

Kate, ik denk inderdaad dat dat het is geweest. Ze is dinsdagavond weggegaan en zou donderdagmiddag terugkomen, maar dat heb ik afgezegd, omdat ik compleet in paniek was. Ik wilde/durfde niet eens naar buiten. Misschien was het gewoon even te veel.

dagpact

Acer

Tatum

Albert

Lytse

Kastanje

Lydia

Wijfie

Madeleine

Ook maar weer eens meedoen met het dagpact. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedeavond allen,

Hoe is het met jullie?

Hier alles Oke,

Prachtige zonnige dag.

Ben al wel dagen,moe en vooral erg slaperig.

Heel vreemd

Ben al 2 dagen heel vroeg naar bed gegaan, maar lijkt ook niet te helpen.

Voorjaarsmoeheid misschien?

Bestaat dat?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ha Wijfie! nee 1-tje slaat nergens op. plus dan weer de kans dat de controle wegslaat en het er toch weer tig worden.

dus ben ik aan het bosbessensap gegaan :-)

fijn, dat je weer boven tafel bent.

Kastanje, jou wil ik eigenlijk al een tijdje zeggen, dat ik erg veel bewondering voor je heb en zelfs enigszins jaloers op je ben. je komt hier binnen, stopt en houdt het nu al meer dan twee weken vol.

dat inspireert mij enorm!

aan de kook nu.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag DAG 5,

Het moet nu maar eens afgelopen zijn, met dat gerommel met drank.

Wel drinken,niet drinken,normaal drinken,teveel drinken,poos niet drinken,2 keer teveel drinken,dag niet drinken,even matig drinken, dag veel te veel,

Pff, afgelopen nu.

Niet dus!!

Scheelt wel, dat ik een super-maatje heb.

Elkaar elke dag even mailen, waarin minimaal de zin staat; morgen drink ik niet, en vandaag ook niet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Kate,

Dat is een van mijn probleempjes nou juist denk ik.

Want ik heb vorige week, vóór het feest bij de buurmeisjes nog iets meegemaakt, waarvan ik dacht; ben ik nou gek of die ander?

Ik wilde het al opschrijven maar het is een lang verhaal en het lijkt ook een beetje op dat van Madeleine.

Dus wie geen zin heeft om het te lezen: scrollen maar:D

Ik wil het graag van me af schrijven, want het is te gek voor woorden eigenlijk.

Ik had (jaja in de verleden tijd:D) tot vorige week een fietsvriend uit Groningen.

Hij is vorige week begonnen aan een trip naar Santiago de Compostella in Spanje.

Daar wil hij 3 maanden over doen.

We belden daar afgelopen winter vaak over en ik leefde ontzettend met hem mee.

Hij wilde vanaf Groningen een nachtje hier doorbrengen op doorreis.

Ik woon in het westen en hij was hier de 4de dag van zijn reis.

Hij reist met een hond + hondenkar.

Ik vertelde hem een tijdje geleden, dat ik sinds kort een katje had en het leek me geen goed idee met die hond.

Dus had ik liever dat hij hier vlakbij op een boerencamping ging staan.

Dat vertelde ik hem ook, maar hij reageerde flauwtjes.

Bovendien woon ik in een heel klein kabouterhuisje, bedoeld voor 1 persoon.

Ook dát wist hij van tevoren.

Toen opperde mijn buurman/ex-vriend, dat ik het niet kon maken om een pelgrim niet in huis te ontvangen.

Oke, dacht ik, dat is misschien ook wel zo.

Afijn, ik ben die fietsvriend tegemoet gereden en we zijn samen naar mijn huis gefietst.

Ik had me verheugd op een gezellige avond met een wijntje voor mij en een biertje voor hem, want dat mocht ik van mezelf.

Ik had lekker gekookt en alles klaar staan.

En ik hoopte eigenlijk dat hij mijn huisje te klein vond om te blijven en zelf wel naar die camping zou vragen.

Maar nee, meneer ging uitgebreid zitten aan een biertje.

Toen vroeg hij of zijn fietsbroek en T-shirt in de wasmachine mochten.

Ik zei dat die paar dingen wel op de hand konden en ik zelf nooit halve wasjes draaide.

En of ik een tondeuse had want dan kon ik zijn kop nog ff kaal scheren voordat hij op weg ging:huh:

Had ik niet, alleen een ladyshave; en dames jullie weten wel waarvoor die wordt gebruikt:P

En een kaart van nederland want die was in de sloot gewaaid, die had ik wel voor hem.

En hij vroeg of ik Wifi had omdat hij nog veel bankzaken moest afwikkelen:angry:

De avond verliep verder gezellig en hij belandde op mijn bank in zijn slaapzak.

De volgende dag is hij met mijn ex overal op zoek gegaan naar Wifi maar dat lukte niet, ook niet bij de bank.

Meneer moest ook nog een regenjas hebben en mijn ex is 2 uur lang met hem op pad geweest. (en die mannen konden elkaar dus niet hé?)

Toen was het 2 uur s'middags en ik vroeg wat hij van plan was.

Hij bleef nog een nachtje slapen, zei hij.

En anders sliep hij wel bij mijn ex op de bank.

Heb je hem dat gevraagd, vroeg ik hem?

Nee nog niet, was het antwoord.

Ik vond dat ik het niet kon maken tegenover mijn ex, dus zei dat hij hier nog wel mocht blijven.

Maar ik was ondertussen woest en heb hem naar de winkel gestuurd om wijn voor mij te halen en eten voor hemzelf, want ik hoefde al niet meer.

Ik liet hem overduidelijk merken dat ik liever had dat hij zou gaan.

Ik snap nog niet dat hij niet doodsbang van me is geworden:D

Maar hij bleef.......................dus heb ik me expres zitten bezatten omdat ik niet meer wist wat ik ermee aan moest.

De volgende dag heb ik hem niet meer gesproken en heb hem later nog een sms gestuurd dat hij al mijn grenzen was overschreden en ik hem een goede reis wenste, maar verder geen contact meer wilde.

Mijn reis met de bus naar de Pyreneeen gaat nu ook niet door.

Ik heb hem kunnen verzetten naar Saumur, halverwege Frankrijk en ga vandaar uit naar huis fietsen.

De conclusie van dit verhaal: je kunt je grenzen blijkbaar nóg zo duidelijk aangeven, maar als een ander dat niet snapt??????????

Ik kan er nu gelukkig hard om lachen:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een heel verhaal Kunsie :D

Ik dacht even lieve help waar gaat dat naar toe, straks wil meneer nog erbij in je bed :o

Maar duidelijk grenzen stellen is nee zeggen.

Nee, je kunt niet bij me logeren. Punt.

Hij is steeds een stukje verder bij je opgeschoven.

En het lukte.

Het llijkt zo moeilijk, ik weet het.

Maar als je eenmaal zegt: nee dat kan niet. Punt en verder niks.

Dan heb jij de macht terug over jezelf.

Zeg je nee en ga je je vervolgens verontschuldigen en toch weer toegeven dan heb je het niet meer voor het zeggen en zit je je op te vreten.

En ben je boos dat hij niet uit zichzelf wat beleefder was.

Maar hij had blijkbaar andere verwachtingen.

Zelfde geldt voor je ex. Kun je niet maken? Dat bepaal je zelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moeilijk Kate,

Waarschijnlijk doet drank dat ook met een mens.

Je voelt jezelf zo weinig waard dat je denkt dat een ander alles kan maken.

En die ander dan nog gelijk heeft ook.

Ik moet nog veel leren en dat is ook niet zo gek na 35 jaar zwaar drinken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kate,

Dat vind ik wel een hele goeie reactie van jou op Kunsie,

Bemerk uit jou antwoord, dat ik zelf ook vaak moeite heb om duidelijke grenzen te trekken, waarbij ik dan steeds een stukje opgeschoven wordt.

Geeft inzicht!

Thanks.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beetje een vicieuze cirkel Kunsie.

Door te drinken hou je jezelf ook machteloos.

Hoef je niet voor jezelf op te komen.

Als je stopt met drinken ga je je vanzelf krachtiger voelen.

En oefening baart kunst. Ook met nee zeggen.

Het is wel herkenbaar voor me hoor.

Maar als je duidelijk bent wordt dat meestal wel geaccepteerd.

Heel eng in het begin, maar wat is er eigenlijk erg aan dat anderen je niet aardig vinden,

als je niet precies hun zin doet?

Iedereen wil weer wat anders van je, dan leef je alleen nog zoals anderen het willen, als je niet uitkijkt.

Nou, je hebt nu toch ook maar mooi gezegd bekijk het maar.

Je kunt het wel. En de volgende keer laat je het niet zo ver komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank Kate:present:

Zoals Rapi al schrijft, ik kan er iets mee en misschien een ander ook.

En nu ben ik evengoed die vriend nog kwijt, al kan ik er nog niet om treuren.

Maar ik had graag geweten hoe zijn reis zou verlopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:D Ja Kate,

Dat heb ik vorig jaar al met hem ondervonden.

Ik heb hem leren kennen in limburg en 2 dagen met hem opgefietst.

Toen werd er van alles van me verwacht, incl dat ene..........;)

Maar ik heb hem toen heeeeeeeeeel goed duidelijk moeten maken dat ik daar niet van gediend was:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die bewuste week/anderhalve week ben ik meerdere malen, ongemerkt, over mijn eigen grenzen heen gegaan. En dat maakte ze ook nog makkelijk, want ik mocht haar wel. Dit liep allemaal zo gemoedelijk. Op Koninginnenacht klapte ik al en ben ik even naar huis gelopen (Ik woon dus boven die herrie) en ze liep me achterna omdat ze, kennelijk, aan me zag dat het even niet goed ging. Thuis hebben we even gebabbeld en toen ging het wel weer. Maar ik was zo blij dat ze dinsdagmiddag naar huis ging. En ik denk dat er daarna iets geknapt is. Want zoals ik me de dagen erna gevoeld heb, heb ik me nog nooit gevoeld. Ik heb onze afspraak op donderdag dan ook maar met een smoes afgezegd, ik zag het me gewoon niet doen. Nu ben ik gelukkig al iets rustiger.

Kunsie, herkenbaar jouw verhaal. Zo zou ik ook kunnen reageren. Ik kan ook moeilijk nee zeggen. Vorig jaar met de jaarwisseling had ik hier een andere vriendin, al een paar dagen, en ze ging steeds verder met eisen stellen die ik niet wilde en kon inwilligen. Ze ging compleet over mijn grenzen heen en ik maar zuipen. En zelfs daar had ze commentaar op, dus pakte ik er nog maar één. Ik zou haar krijgen, de kreng. Maar eigenlijk lag het aan mij, want ik had haar eerder mijn huis uit moeten zetten. Daarna heeft ze het nog een paar keer gepresteerd om over mijn grenzen heen te gaan, via de telefoon, en toen heb ik de vriendschap opgezegd. Kom nou, werd doodongelukkig van de situatie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, Kunsie. Daarom wil ik het met deze meid wel goed doen.

Ik noem haar continu vriendin, maar ze is de kleindochter van de zus van mijn opa (waar ik 22 jaar het bestaan niet van heb geweten). We zijn verre familie. Ze lijkt in alle opzichten op mij. We hebben het leuk en naar ons zin. En ik schijn mannen aan te trekken en dat vind ze super, want zo leert zij ook continu iemand nieuw kennen. Ik vertelde pap over de voorgenomen plannen om vaker met haar om te gaan en toen zei hij:"Stel je dan ook eens een keer goed op, want anders ben je haar straks ook kwijt". Misschien dat, dat onbewust wel heeft meegespeeld. Want normaal heb ik een ochtendhumeur en nu kwam ik lachend van bed af. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En geloof het of niet, maar dat reisje naar de Pyreneeen had ik nog een beetje voor hem geboekt, omdat hij het zo leuk vond als ik mee ging.

Eigenlijk wist ik wel dat ik het nooit zou redden in die bergen.

Maar niet toegeven en hem een plezier willen doen:huh:

Ik moet echt eens kijken wie ik nou eigenlijk ben:angry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...