Spring naar bijdragen

Me even voorstellen

Nessie

Aanbevolen berichten

Hi, ik ben Nessie, en na veel jaren van drinken wil ik drastisch minderen, alleen gaat het me slecht af.

Omstandigheden, sinds maand werkeloos door failliesement en sinds 2 weken gebroken relatie ( hij heeft er een punt achter gezet per mail) maakt dat het minderen me erg zwaar valt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Nessie,

Welkom op het forum!

Onder 'Ditjes, datjes & dagdraad' vind je de dagelijkse dagdraad. Hier wordt

veel informatie uitgewisseld; soms wat (noodzakelijke) ongein maar ook veel

serieuze aangelegenheden.

Veel succes met minderen of stoppen. Dit moet je zelf uit zien te vinden; voor

veel mensen is het minderen veel moeilijker dan volledig stoppen.

Marc

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Nessie, welkom op dit forum.

Ik heb mezelf duizenden keren voorgenomen

minder te moeten drinken.

Maar als eenmaal dat eerste glas er weer ingekiept

was, had ik er weinig zeggenschap meer over.

Dus neem ik dat eerste glas niet.

Ik gun je een vrolijke, heldere dag!

Als je veel hier leest en schrijft

zul je beseffen dat je er niet alleen voor staat.

Succes hoor!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank jullie wel, ik ben blij, voor zover er nog blijheid in me zit dat ik deze stap op het forum heb gezet,zit nu al uren me af te vragen of ik dan vandaag nog een flesje wijn mag halen om de pijn in mijn hart te verzachten. Ik stik er bekant in moet ik zeggen, dus ik kan alle steun gebruiken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Nessie, welkom hier.

Doe die ene fles (of dat kleinere flesje als je dat bedoelt maar dat denk ik niet) vandaag toch maar niet.

Het helpt je niet de pijn te verzachten. Het maakt je verdriet alleen maar erger en zorgt ervoor dat je wankel blijft. En je boosheid gaat er ook niet mee weg.

Terwijl als je nu vandaag de eerste niet neemt je je morgen hopelijk al wat beter voelt.

En als je wat steviger in je schoenen staat kan je het allemaal veel beter aan.

Suc6.

Liefs,

Travel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Nessie,

Goed dat het forum hebt gevonden, dat is de eerste stap:)

Haal die eerst fles maar niet, het haalt je verdriet niet weg, het verdoofd alleen maar.

En komt morgen dubbel zo hard terug.

Ben zelf een stopper, weet dat ik niet meer kan drinken, wil het ook niet meer.

Heb alles nu zo helder voor me, en ben daar heel erg blij mee.

Lieve groet,

Kameleon

:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja het verdoofd, ik weet het,ik weet ook dat ik sterker moet zijn, we zouden gaan samen wonen een dezer dagen, mijn huis staat vol spullen die we alvast hier heen hadden gehaald, slaapkamers opnieuw ingericht, ik begrijp het niet, al die spullen moeten terug en ik kan het niet aan om het te doen, dank is het des te verleidelijker om een wijntje te pakken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Nessie.

Zoals boven al meerdere malen beschreven, minderen is eigenlijk voor de meesten geen optie.

Drank maakt je zowiezo al depresief, moedeloos en vaak agresief.

Bij het eerste drankje zijn we vaak de rem al kwijt en word een drankje een fles, of erger.

Ik heb een jaar of 4 geminderd, en de laatste tijd zorgde ik dat ik nooit meer dan 3 biertjes in huis had, ik moest dus iedere dag naar de winkel voor bier.

Opzich werkte dat prima.

Maar in het weekend wilde ik niet steeds naar de winkel, dus haalde ik een treesje(wat een smoes)en die kwam dan ook geregeld leeg in het weekend.

Ook mijn relatie is in mei dit jaar(o.a. door de drank)op de klippen gelopen.

Hierdoor ging ik weer veel meer drinken.

dus in jouw situatie zou ik eerst eens proberen te stoppen.

Als je stopt zul je merken dat je depresiviteit gaat verdwijnen, waardoor je alles wat scherper en minder hopeloos zult gaan bekijken.

Als je daarna als nog wil minderen, dat is aan jou, maar op dit moment zal drank alleen maar een negatieve invloed op je hebben.

succes met alles wat je beslist.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve nessie

doe jezelf het beste kado wat je in huis hebt

en drink vandaag eens helemaal niets.

Blijf desnoods 24/7 hier schrijven en leer je problemen

vast virtueel onder ogen te zien zonder ze te verzuipen.

Ik weet dat ik veel van je vraag nu, maar misschien, heel misschien ben je

morgen dan voor het eerst in ??? wie weet hoe lang, weer eens trots op jezelf.

En dan heb je een dun bodempje gelegd voor de komende tijd. want je gaat

het moeilijk krijgen en eenzaamheid is een van de triggers die we noemen onder:

HALT (Hungry, Angry,Lonely en Tired) en de andere gemoedstoestanden ken je ongetwijfeld ook.

Ikzelf heb jarenlang gejo-jo'd in het proberen te minderen. het lukte me niet en eigenlijk werd het steeds erger, juist door al die mislukkingen.

Toen ik dit forum ontdekte ging de knop pas echt om. En stoppen bleek veel gemakkelijker dan minderen. het is duidelijk,

biedt gelijk resultaat, spaarde geld uit en bleek beter voor mijn psyche en gezondheid.

Ook mijn relatie heeft het niet gered. Ik dronk niet voor niets en drank was één van de oorzaken. Toch denk ik wel eens nu, had ik dit forum maar eerder ontdekt.

Helaas het was niet zo en toch ik ben er nog elke dag blij mee.

Vandaag neem ik dat eerste glas niet; ik hoop dat je meedoet meis.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oooh zit nu te huilen door al jullie lieve berichten, heb ik afgelopen weken niet echt gekund, heel even soms en dan stopte ik het weer weg voor mijn kinderen

Heel ironisch ben ik steeds meer gaan drinken om de relatie aan te kunnen, iemand bekend met NPS?( Narcistische persoonlijkheidsstoornis) Ik ging er steeds meer onder door, en ondanks

al wat er gebeurd is, hou ik nog van hem,en heb het gevoel hier gewoon niet uit te komen!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even goed huilen meis

NPS ken ik ja, was hij de narcist of jij?

Als hij het was, dan is het misschien maar beter dat de relatie over is.

Want als hij dat niet onder controle krijgt dan zit je al snel gevangen in zijn gedachtengang en spelletjes.

Heb jij hier last van, dan is therapie de enige optie, want dan zal geen relatie lang stand houden.

Drinken helpt in beide gevallen niet, verergert het probleem alleen maar.

Als slachtoffer drink je het probleem van je af, en als veroorzaker vertroebel je alleen maar de ernst van de pijn die je veroorzaakt.

Als je je verdriet kunt verschuilen voor je kinderen, dan is het laten staan van de alcohol voor je kinderen een makkie!

Je verdriet verstoppen is o zo moeilijk.

Nogmaals, veel succes, en blijf lekker op het forum hangen vandaag.

Praat het lekker van je af:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hij, en ergens wist ik wel dat er iets niet klopte in zijn gedrag, maar pas nadat alles klapte 2,5 week terug ( ik had teveel gedronken, tja kon gewoon niet meer tegen zijn gedrag naar mij, maar dat is geen excuus) daarna ben ik alles gaan lezen over NPS, ondanks waarschuwingen van vrienden, arts,hulpverlening, een jaar geleden na zware mishandeling toch door gegaan en hun opmerkingen hier over in de wind geslagen,waarom? uit liefde, na 2e mishandeling idem, nou ja, Marcel, dan weet jij ook wat er allemaal nog meer bij komt aan gedrag en behandeling bij iemand met NPS

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En nu ben ik er van overtuigd dat hij het heeft, alle vragen die er over waren kon ik bijna allemaal met Ja beantwoorden, ik heb er wat afgehuild in 2 jaar en 3 maanden, en waar kids bij zijn wil ik het niet doen, ze hebben al te veel verdriet gezien bij mij door hem, als je kind je op moet gaan halen uit het westen omdat je mishandeld bent is dat al te veel geweest

ze verdienen een moeder die geen verdriet heeft, maar dat maakt niet dat het stoppen met drinken dan een makkie is, integendeel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Nessie, wat een naar verhaal!

Dus het is veel beter voor je op alle fronten dat dit nu over is.

Want ook nog mishandeld worden is helemaal te zot voor woorden.

Ik sluit me aan bij de woorden van Kameleon, eerst rust in de tent (jij) de komende tijd, te beginnen vandaag, en dan de spullen.

En die kan hij dan komen halen toch zeker?

Vandaag rustig aan hoor en als je moet huilen is dat alleen maar goed.

Zorg goed voor jezelf en er staan er velen klaar hier om je daarbij te ondersteunen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De vraag is dan altijd, is het liefde of had hij je al in zijn greep.

Een narcist is een persoon die je geestelijk helemaal afhankelijk maakt van hem/haar.

Hij/zij zal dat op alle mogelijke manieren proberen, waaronder ook de meer wereldse zaken, zoals eigen vervoer.

Een narcist zal moeite hebben om een 2e auto in een gezin te hebben, want op het moment dat jij daarmee weg bent is hij zijn controle kwijt.

Dat soort kleine zaken...

Ook een eigen baan zal hij proberen te voorkomen, want dat geeft je weer meer zelfredzaamheid.

Met een narcist leven is een verschrikking.

Dus wees blij dat je er eigenlijk op een makkelijke manier onderuit ben gekomen(ik zeg het onbeholpen, maar met goeie bedoelingen)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja dat is ook wat de paar mensen die inhoudelijk weten wat er allemaal gebeurd is aan mij vragen? Is dat liefde, ja voor mij wel, maar om gekeerd? nee, althans, als je van iemand echt houd ga je niet zo met iemand om, behandel je iemand niet zo. Ik ben een aantal malen naar hem uit gevallen, maar nadat het bloed weer onder mijn nagels vandaan was gehaald, ik getregd en uit gescholden was

Wat kids betreft, nee ik huil niet waar ze bij zijn, ben alleen maar stil verdrietig en dat voelen ze.

Er woedt een gevecht in me van zelfbehoud, maar ook enorme boosheid, pijn en verdrite.

Weet alleen dat drank niet meer mijn leven mag bepalen, dagen duren lang sinds ik ook een maand werkeloos (faillsement) ben, de omstandigheden werken niet mee, en ben ook te uitgeput om actief naar baan te zoeken. maar dat was ook een van de argumenten, ik zeurde te veel daar over

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Fibo,

Dank voor je woorden, al jullie woorden eigenlijk....

Welke meeting en waar kan ik dat lezen?

en ja dat vraag ik me dus ook af, waarom droeg hij al die drank aan om me daarna weer uit te maken voor zuipschuit en alcoholist????!!!

Is het idd controle houden? ben nu compleet van slag, ik kom er 1,5 uur geleden achter dat hij vandaag in een keer foto's heeft geplaatst op zijn sociaal netwerk, nooit wilde die daar iets van weten, moest ik verborgen blijven, en nu staan er foto's op van ons samen terwijl dat hij relatie per mail beeindigd heeft

ik begrijp dit niet. heb sterk de neiging om nu wijntje te pakken, dit raakt me zo enorm!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja dat hoop ik maar, want ik ben de boeman in de ogen van zijn omgeving, ook nog niemand van mijn familie weet het, op 1 broer na

maar idd als hij iedreen verteld heeft dat het over en uit is komen die foto's nu ineens wel heel vreemd over bij hun

hij weet ook dat hij me daar mee van streek maakt

en wat dat met me doet, nu maar afwachten wat er nog meer volgt

en hopen dat ik sterk genoeg ben

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is een sterk staaltje van narcisme Nessie.

Een narcist is in staat om zijn relatie te beindigen en jou de schuld van de breuk te geven met als beoogt doel later weer bij elkaar terug te komen als jij daar alsjeblieft om vraagt zodat hij het schuldgevoel bij jou kan leggen en op die manier jou nog meer afhankelijk van hem te maken.

Lees er maar eens goed over, het zijn verschrikkelijke dingen wat deze mensen uit halen.

Het gekke is, deze mensen hebben het zelf niet eens door wat ze doen, ze zien het echt als normaal.

Op de een of andere manier is het voor hun een heel logische manier van doen.

Jouw drankverslaving in tact houden en je de volgende dag uitmaken voor alcoholist hetzelfde verhaal.

Het gaat ze puur om de macht.

Het gekke van een narcist, hij komt zo verschrikkelijk lief over op de juiste momenten, en daar haal je dan als slachtoffer steeds het houden van vandaan.

overigens, waar hij staat mag je ook zij neerzetten.

Sterkte meid, het duurt even, maar je zult zien dat het voor het beste is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nessie jij bent sterk genoeg

als jij het besluit neemt je nu

niet om je ex te bekommeren maar

om jezelf.

Jij bent prioriteit nr 1,

jouw gezondheid, je niet willen drinken en je handhaven,

dat is nu al meer dan genoeg.

Door nu steeds met hem bezig te zijn is gevaarlijk;

voorheen was hij een van je triggers, maar jij nam die drank echt helemaal zelf.

Probeer hem niet te volgen (facebook enz), probeer hem zeker niet te begrijpen, heeft geen zin en maakt het onmogelijk voor je om voor jezelf te kiezen.

Ik vind het geschrijf over narcisme en een narcist ook erg tricky;

het is niet aan jou of ons een diagnose te stellen en bovendien ga je door dat wel te doen,

voorbij aan je eigen rol in de relatie. Niet doen meis.

Misschien in therapie, maar niet nu en zeker niet hier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

het is ook geenzins de bedoeling om iemand een etiket op te plakken, zeker als die ander zich nergens van bewust is

en ja ik dronk het ook zelf op, en was me ook heel bewust dat ik degene was die dat deed

en mijn eigen rol ken ik heel goed geloof me, mijn eigen gebreken staan inmiddels ook op een deel A4 blok en ik ga morgen naar pshyc, kijken wat er aan me hapert allemaal

zoals te veel drinken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...