Spring naar bijdragen

hoi ik ben nieuw


Melly

Aanbevolen berichten

Originally posted by: bolletje
Nogmaals van harte welkom Michael. Ik had al op de dagdraad gereageerd op je maar doe het nu nog een xtje.
Heel goed dat je met ons wilt delen. Zeker voor de jeugd is het heel belangrijk dat je zelf een site opgestart bent want daar is volgens mij nog niet zoveel voor, terwijl het juist een groep is die erg groeit.
Misschien dat je je site "Jeugd en alcoholisme" moet noemen of zoiets. En dan gewoon maar een berichtje op internet moet zetten., met de naam van jouw site erbij.
Ik weet niet of het ledenaantal al groot is van jouw site maar weet zeker dat er jongeren op afkomen.;)quote>


:)! thx voor feedback! alcoholisme, dit woord schrikt veel mensen af vind ik, ik wil gewoon aantonen aan d emensen, dat als je zelf in iets gelooft dat je er kan mee stoppen ... mijn ledenaantal is totaal niet groot ... ik heb er nl geen :) mss kan ik daar nog iets op vinden :) ook goed idee! ik denk er es over na!
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 51
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Originally posted by: jane4
Je staat hier op het voorsteldraadje van Melly, Michael
wat denk je van een eigen voorsteldraadje

ik begrijp inmiddels dat je denkt een eigen voorsteldraadje te hebben
maar dat is dus niet zo.quote>


ja ik wou wel, maar wist niet hoe het moest!!
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: michael17
Originally posted by: jane4
Je staat hier op het voorsteldraadje van Melly, Michael
wat denk je van een eigen voorsteldraadje

ik begrijp inmiddels dat je denkt een eigen voorsteldraadje te hebben
maar dat is dus niet zo.quote>


ja ik wou wel, maar wist niet hoe het moest!!quote>

ok, nu dus ook wel!! :) het is gelukt

srry melly dat ik mij hier op jouw ding heb voorgesteld!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Drink nog steeds niet... op eigen kracht..

Donderdag met vriendin mee voor de uitslag van de petscan; dan weten we of ze uitzaaiingen heeft of niet.

Wilde ik even laten weten...

Heb nog steeds geen begeleider, tis blijkbaar te druk..

veel liefs en een knuffel voor iedereen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Melly als ik je een tip mag geven; bereid vanavond voor

op een positieve manier. Haal wat lekkers in huis en wat

gezonds te drinken of maak een alco-vrije coktail om je

avond rust te vieren. Huur een leuke film om je geest te

ontspannen, je hebt het zwaar genoeg nu en een beetje evenwicht

is net zo belangrijk als jezelf belonen voor wat je nu presteert.

en als het ff kan; geniet er dan ook van, je zintuigen werken weer volop!

Ook dat huilen hoort daarbij; het reinigt de ziel.:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi, daar was ik weer....dank je Rickert en Jane voor jullie lieve berichten en ja Rickert nuchter kijk je er heel anders op...

Jane ik heb me ook goed voorbereid, ik wilde er voor mn vriendin zijn en ben 's avonds ook op tijd naar bed gegaan.

Ik heb al de tijd nog niet gedronken met uitzondering van de afgelopen vrijdag. 2 glaasjes, waarvan 1/3 wijn en de rest dubbeldrank, samen met mn vriendin. En ik had er niet eens behoefte aan. t was meer voor de gezelligheid en voor haar...

De uitslag van de dag ervoor was niet direct hopeloos..we gingen erheen met de gedachte dat ze uitzaaiingen zou hebben en dat er niets meer te doen was. Ze hebben ons echter nog een beetje hoop gegeven, in die zin, dat als de longklieren schoon zijn ze een operatie kan ondergaan om de zieke long te verwijderen. Maar goed, we zijn er nog niet...

a.s. vrijdag zullen deze longklieren aangeprikt worden en het is een risicovolle ingreep, waarbij ze een sneetje maken bovenaan de borst en achter het borstbeen naar binnen gaan, ja en daar zit natuurlijk het hart en de grote slagader, dus een klein foutje kan fatale gevolgen hebben..

Als dat allemaal goed gaat en de klieren zijn nog niet aangetast door de kanker, dan pas kan er een operatie gepland worden om de long te verwijderen...

Dus ja..het blijft heel spannend...

Verder is mn (ex)schoonmoeder ook nog eens opgenomen in het zkh met een longembolie afgelopen weekend, ze mag morgen weer naar huis, maar het bloed is nog niet helemaal goed. Ze is een 2e moeder voor me..

En vanmiddag moest ik 1 van mijn katten in laten slapen, ze had een tumor aan haar bek.. kids natuurlijk ook erg emotioneel...en ik ook janken als een klein kind... maar voor onze lieve Peewee wel het beste...ze is heel snel en vredig ingeslapen...we hebben haar samen in de tuin begraven..

Door al dit was is van het weekend al goed ziek geworden..onsteking van de luchtwegen, veel hoesten en mijn stem was helemaal weg... gisteren was echt een hopeloze dag, terwijl ik ook nog eens 2 uurtjes op therapeutische basis zou werken; ik ben wel gegaan.... maar was helemaal kapot! Dus gi avond heb ik 2 slaaptabletten, hoesttablet en paracetamol genomen en wonderlijk genoeg was ik vandaag weer behoorlijk boven water..

Dus ja... er is heel wat gebeurt en gelukkig heb ik me staande kunnen houden...het lijkt wel of de knop om is wat betreft de alcohol!

Als je dan deze dingen meemaakt van dichtbij, dan realiseer je je hoe fragile het leven kan zijn...

Ik hoop dat velen dit verhaal van mij lezen en en er bij stilstaan dat de alcohol geen uitweg is voor ons.

"Ik wil sterk zijn en alles bewust meemaken..het is de drijfveer die me de kracht geeft op dit moment om door te gaan met het leven met al zijn ups en downs"

Heel veel liefs allemaal,

ik laat gauw weer van me horen..

X Melly

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je lieve Jane..

Ja veel gebeurt idd, dacht even dat er een vloek over me was uitgesproken..!

Alles komt dan ineens tegelijk...

Maar ja, op de 1 of andere manier verleg je je grenzen..en ik wil niet in een spiraal naar beneden getrokken worden, ik merk eerder dat ik er sterker door word...

Ik vertrek nu echt naar bedje, want morgen ook weer 2 uurtjes werken, gelukkig alleen op de ma/wo en vr, kan ik tussendoor weer een dagje rustig aan doen.

dikke knuffels voor iedereen!

:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag!

Ook ik ben nieuw en wil me even voorstellen...

Ik ben sinds kort gescheiden en drink ongeveer 1/1,5 liter wwijn per dag... De laatste tijd, eigenlijk natuurlijk al langer, gaat het steeds slechter... Omstandigheden zijn ook beroerd maar ja, dat zijn ze altijd wel, toch??

Ik heb al even een beetje zitten neuzen op dit forum en wil me graag hier aanmelden voor contact en steun.

Er gaat denk ik geen dag/uur voorbij dat ik niet heel graag vrij wil zijn van deze verslaving... Ik merk dat het me zeer langzaam aan sloopt... mijn gezondheid begint er nu onder te lijden.

Ik heb een zoontje van 5,5 en ben straks in juli werkeloos. Ik woon tussen 2 woningen in; heb net mijn eigen flatje gekregen met urgentieverklaring en ga dus net als veel andere gescheiden moeders 3 hoog achter zitten. Ik heb nog altijd een eigen huis, waar mijn ex nu nog inwoont wat we aan de straatstenen niet kwijt raken.Kortom; alles ziet er errug rooskleurig uit en dat maakt het alleen maar nog moeilijker om van die wijn af te blijven...

Ik heb in het verleden al eens wat pogingen ondernomen om hier vanaf te komen. AA-meetings, Altrecht etc.

Ik heb gelezen dat er een dagelijks draadje is en ik hoop jullie daar dan ook gauw te spreken...

Groet

Mia

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Mia,

Inderdaad, je omstandigheden zien er niet rooskleurig uit en ik vind dat heel sneu voor je.

We hebben hier op het forum veel steun aan elkaar en ik hoop dat jij dat ook zult ervaren.

Naast steun, serieuze dingen enz enz, is er ook veel lol en ook dat is heel fijn, toch? Leidt even de aandacht van het zware af.

Kom maar veel schrijven hoor Mia.

Groetjes Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom hier Mia,

juli wordt een prachtmaand

en jouw nieuwe huisje kan een drankvrije

plek voor je worden. Ik had dit forum ook

goed kunnen gebruiken toen ik ongeveer dezelfde omstandigheden als jij zat.

Maar achteraf was ik er toen misschien niet aan toe?

Jij bent hier en wij zijn hier voor jou,

mits je actief mee komt schrijven en laat wetenwanneer je steun wilt.

Als je een extra begeleiding wilt, kun je de online training doen hier, en bijv. afbouwen

om te kijken hoe dat bevalt. Wel een verwijzing vd huisarts, maar dan vergoedt de

verzekeinring het ook.

Veel succes Mia

en het kan he

dat bewijzen velen hier:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Lavendel, Hanneke, Jane en Emma!!

Moet nog even doorkrijgen hoe eea werkt maar wel hartelijk dank voor jullie lieve woorden... pffff, wat een chaos zit ik in, er zit wel licht aan het einde van de tunnel maar ik heb wel het gevoel dat ik veel op mijn bordje krijg. Dat heb ik natuurlijk wel zelf veroorzaakt, ik ben gescheiden omdat ik dat wilde en dan zijn dit dus de consequenties... Ik had alleen gedacht dat als dat eenmaal gebeurd was, ik mijn drankprobleem ook meer onder controle zou hebben. Het tegendeel is het geval, ik ben alleen maar meer afgegleden...

Ik wil inderdaad binnenkort me ook aan melden voor de training hier. Mijn huisarts is al op de hoogte van mijn probleem dus dat zal wel lukken...

Efin, wil jullie even allemaal groeten, heb net ook de dagdraad bezocht....

Fijne dag allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...