lady jane Geplaatst 28 september 2012 Rapport Share Geplaatst 28 september 2012 Silly, op naar dag 6! je doet jezelf iets heel speciaals kado! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 28 september 2012 Rapport Share Geplaatst 28 september 2012 Silly, ik sluit me helemaal aan bij Jane! Hou het trotse gevoel vast en óp naar de volgende alcoholvrije dag! Succes en hou vol. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
truitje Geplaatst 28 september 2012 Rapport Share Geplaatst 28 september 2012 Ha Silly ja ook ik heb hetzelfde probleem als ik 1 glas wijn gedronken heb kan ik niet stoppen en elke dag zei ik vandaag drink ik niet en elke dag begon ik toch weer ook ik heb geen rem ben nu 5 dagen droog maar ik vind het moeilijk, vreet alles wat los en vast zit h ik doe wel elke dag mee met de dagpact en dat helpt me wel. Hopelijk helpt het jou ook!! heel veel sterkte ermee!! lfs truitje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
truitje Geplaatst 28 september 2012 Rapport Share Geplaatst 28 september 2012 Hallo Silly Heb jij al een maatje? ik nog niet wil je een maatje? ik wel zullen we er samen tegen aan gaan? gr truitje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
inkie34 Geplaatst 29 september 2012 Rapport Share Geplaatst 29 september 2012 Hallo, Mijn naam is ingrid en ik ben 34. Ik drink overdag niet maar zo tegen 21.00 begint t. Ik drink niet een fles per avond ofzo maar ik drink vaak om te vergeten hoe rot ikme vaak voel. Of om emoties die op slot zitten, open te gooien. Op dit forum hoop ik mensen te vinden met wie ik hier over kan praten Groetjes Ingrid Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 29 september 2012 Rapport Share Geplaatst 29 september 2012 Hallo Ingrid, Welkom hier. Je kunt het beste een eigen draadje aanmaken, want je zit nu op het draadje van Silly. Bovenin de balk staat "nieuw onderwerp". Als je daarop klikt krijg je je eigen draadje. De meesten hier gebruiken drank als zelfmedicatie, om gevoelens te verdoven of juist los te maken. Ik ben blij voor jou dat je nu inzit dat dit de verkeerde weg is. In het begin lijkt het een redmiddel, maar je zult steeds meer nodig hebben voor hetzelfde resultaat en in werkelijkheid geeft het je niets! De gevoelens, van verdriet, eenzaamheid of wat dan ook, blijven gewoon bestaan. De volgende dag heb je ze nog steeds, maar ook een kater! We hebben hier een virtuele huiskamer op "ditjes en datjes, de dagdraad". Elke dag wordt daar een nieuwe dagdraad gestart (zie datum) en daar komen de actieve forummers voorbij. De onderwerpen variëren van een virtueel ontbijt tot dagelijkse bezigheden, maar ook hulpvragen. Zodra iemand trek krijgt, of het op een andere manier moeilijk heeft, roept hij/zij daar om hulp. Dat geldt voor ons allemaal, dus ook voor jou. Horen ze je per ongeluk niet, dan ROEP je gewoon nog een keer. We zitten allemaal in hetzelfde schuitje, dus je hoeft je voor ons niet te schamen. Gewoon praten over wat je bezig houdt. Ik wens je veel succes en vooral doorzetten hoor. Een slechte gewoonte afleren kost tijd. Mocht je soms struikelen dan zo snel mogelijk weer opstaan en opnieuw beginnen! We gaan ervoor en we bekijken het per dag! Je hebt ook de mogelijkheid om je voor het dagpact aan te melden. Je belooft dan dat je die dag niet zult drinken en 's avonds vertel je hoe het is gegaan. Ik doe daar dagelijks aan mee en het helpt me. Tot ziens op de dagdraad. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 29 september 2012 Rapport Share Geplaatst 29 september 2012 Welkom Ingrid. Als het drinken je in de weg gaat zitten, en je uiteindelijk slechter gaat voelen, is het goed er eens naar te kijken. Heb je het echt nodig? Kun je om negen uur ook een theetje nemen? Drinkje vaak alleen? Helpt het bij je emoties? Vragen die ons allemaal bezig houden, dus je bent hier op je plek. Ik heb na jarenlang minderen, wat uitliep op meerderen, besloten om niet meer te drinken. Dat was de beste beslissing ooit! Nu kan ik echt leven. Succes Ingrid. Schrijf maar vaak, dan leer je vanzelf mensen kennen waarmee je ervaringen mee kunt uitwisselen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden