laura Geplaatst 31 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 31 oktober 2013 (bewerkt) xxx 24 november 2013 bewerkt door laura Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 31 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 31 oktober 2013 Welkom terug laura. Je bent een jaartje ouder, hebt weer ervaringen opgedaan, die je misschien nodig zal hebben om je motivatie op te krikken. Menigeen is je hier voorgegaan hoor, we dachten bijna allemaal te kunnen matigen, en een enkeling lukt het ook. Ik hoor daar niet bij. Althans dat was jaren terug zo en ik heb niet eens zin om dat te checken. Ik geloof het wel. dat hele drinken boeit me niet meer. Het niet meer drinken des te meer. Het saaie gaat er heel snel af als je een poosje niet meer drinkt. Je gaat dingen en mensen intenser ervaren. Nare van vroeger, aanleidingen en oorzaken waarom je dronk, maar ook de mooie en subtiele dingen weer. Die werden bij mij de moeite waard en kregen de overhand. En het was en is echt geen halleluja verhaal hoor, ook ik kom nog steeds hindernissen tegen. En met een aanloopje neem ik die nu gewoon. ik spring hoger dan toen ik dronk, kan de hindernissen nu opdelen in hindernisjes als ze te hoog blijken en ik kan hulp vragen en aanvaarden (zij het nog steeds moeilijk). En ik ben een gewone gemiddelde nederlander, dus waarom zou jij dit ook niet kunnen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 31 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 31 oktober 2013 Hallo Laura, Welkom terug. Weet je de weg nog op het forum? De virtuele huiskamer zit op ditjes en datjes, de dagdraad. Heb je wat aan de internetcursus van Tactive gehad? Ik heb het eerst ook geprobeerd om matig te blijven drinken, maar langzamerhand wordt het dan toch weer meer. Bij mij was het de drank als beloning na een drukke dag, of wat dan ook. Ik heb gemerkt dat het me minder moeite kostte om helemaal te stoppen, want dan verdwijnt de alcohol op den duur uit je systeem. Bij matig drinken (door de weeks niet en in het wekend wel, bij mij) dacht ik op vrijdagmiddag toch "straks mag ik weer lekker een glaasje!" Ik hoop dat je de motivatie weer kunt opbrengen, want zo te lezen zit je momenteel in een vicieuze cirkel. Bekijk het maar per dag: vandaag neem ik de eerste niet! Succes. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ztiertje Geplaatst 31 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 31 oktober 2013 Laura welkom terug . Ook ik sluit me volledig bij de vorige 2 schrijfsters aan , voor mij is het vandaag precies 4 maanden geleden dat ik mijn laatste dronk . En me die dag verschrikkelijk gedragen had . Je bent een gewone NL er , ik ook . Hou je maar aan mij geschiedenis van de laatste 4 maanden vast , als deze gewone NL er het kan , kan jij het vast ook meis . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
laura Geplaatst 31 oktober 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 31 oktober 2013 Hoi Jane, Lytste en Ztiertje, Wat een ontzettend fijne reacties. Doet me erg goed. Ja, en ik herken het, dat ik denk alleen in het weekend. Dan heb ik kijk ik op dinsdagavond al uit naar de vrijdag. En inderdaad heb ik er te licht over gedacht, over mijn alcohol gebruik. Als ik nu een fles wijn in huis heb begin ik gerust s'ochtends om half 12 al met een wijntje bij de lunch. Ik heb besloten: ik ga ervoor! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 1 november 2013 Rapport Share Geplaatst 1 november 2013 niets in huis halen dan laura. gefeliciteerd met je besluit! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tine Geplaatst 1 november 2013 Rapport Share Geplaatst 1 november 2013 Hoi Laura, zo herkenbaar....pff. Maar de aanhouder wint !! Kom we gaan ervoor!! Jane, Lytse en Ziertje, mooi geschreven. Het klopt als een bus Voor mij zoveel dagen niet en dan....boem. Nieuwe dag!! Liefs Tine Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hanneke Geplaatst 3 november 2013 Rapport Share Geplaatst 3 november 2013 Hoi Laura, Welkom hier. Ja als je wilt drinken vind je altijd wel redenen. Ik dronk altijd puur om de roes. Niet eens omdat ik het zo lekker vond. Dus ik vond altijd wel een reden, of zelfs dat niet om te drinken.Ik herken me wel in je verhaal. Maar je bent goed bezig nu en ik wens je veel succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 3 november 2013 Rapport Share Geplaatst 3 november 2013 Hoi Laura, ja heel herkenbaar je verhaal. Voor mij was het, ja WAS het een soort geneesmiddel. Dat maakte ik mezelf wijs. Ontspannen. Maar uiteindelijk werd ik er heel gespannen van. Ik vind het juist knap als je kan toegeven dat je gewoon weer opnieuw moet beginnen. Jezelf niet laten gaan. Je hebt al laten zien dat je het kan dus .... gaan! Sterkte. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
laura Geplaatst 3 november 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 3 november 2013 Hoi An en Anneke, Ik vind het inderdaad niet makkelijk deze eerst dagen. Dus bedankt voor de support en lieve woorden! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 4 november 2013 Rapport Share Geplaatst 4 november 2013 Laura, hou vol! Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
laura Geplaatst 4 november 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 4 november 2013 Dank je Lytse, wat lief! Vandaag weer een goede dag (iig wat betreft geen alcohol drinken) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 5 november 2013 Rapport Share Geplaatst 5 november 2013 Goed om te horen! Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dan Geplaatst 5 november 2013 Rapport Share Geplaatst 5 november 2013 -Denk dat we het gaan redden, rakkers. Als we al die rommel hebben kunnen verdragen, kunnen we de rest ook wel aan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 5 november 2013 Rapport Share Geplaatst 5 november 2013 welkom Dan! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 5 november 2013 Rapport Share Geplaatst 5 november 2013 Dan, welkom hier. Als je wilt kan je je voorstellen op een eigen draadje; je zit nu op het draadje van Laura. Zie hierboven "nieuw onderwerp". We hebben ook nog een soort huiskamer, op ditjes en datjes, de dagdraad. We gaan ervoor. Elke dag is er één. Vandaag nemen we de eerste niet, is ons motto! Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
laura Geplaatst 6 november 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 6 november 2013 Hoi Dan, Welkom! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden