Spring naar bijdragen

Zondag 25 augustus 2013


Runningliesje

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 291
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Had,

VM en ik hebben inderdaad een verschillende mening, maar ze is mijn huis nog niet komen afbranden.

Wilders wil ik liever niet vergelijken met de n-va. Da's toch eerder het Vlaams Behang, een partij die ik nogal haat.

N-va heeft het eerder over een zekere mate van onafhankelijkheid tussen Vlaanderen en Wallonië.

Mijn pragmatische redenen: er zijn soms culturele verschillen. De grens tussen de Nederlandse en de Franse cultuur loopt midden door België zeg maar. Fi!nanciële verschillen interesseren me minder, en iedere Vlaming die om die reden op n-va stemt lijkt me ook lichtelijk dom. Stel dat Vlaanderen zoveel rijker zou zijn, en dat we dan onafhankelijk worden, dan zijn we via Europa toch solidair? Gelukkig maar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het mens-zijn?

Ik denk dat de conflicten Waal - Vlaming in de Belgische politiek onbegrijpelijk zijn voor een buitenlander.

Ze zijn dat ook voor een Belg.

Het is een politiek probleem. Geen menselijk.

Of zo ervaar ik het.

Maar wel iets ingewikkelds. Dat naar mijn aanvoelen het beste kan opgelost worden door beide regio's zoveel mogelijk onafhankelijkheid te geven. Het subsidiariteitsprincipe, om moeilijk te doen.

Te politiek voor dit forum. En 'k Heb geen zin in een ban.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anecdote voor Marjo.

Ik werkte ooit in Brussel, in een mengelmoes van Frans- en Nederlandstalige collega's.

Op vergaderingen werd er Engels gesproken.

Op een bepaald moment stuurde de baas "nen Hollander" naar ons toe, om een of ander probleem op te lossen.

De vergaderingen gingen ineens in het Frans door.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach eigenlijk had ik compassie met hem. Komt met goede bedoelingen naar België, botst een beetje op het feit dat Belgjes schrikken van zijn zelfvertrouwen, en dan beginnen ze uit wraak allemaal te ratelen in een taal die hij niet snapt.

Wie was er hier nu kinderachtig?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...