Spring naar bijdragen

Ook maar even voorstellen.


mark

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik ben hier nieuw en hoop hier wat steun te vinden.

Ik ben al jaren aan de drank en probeer er uit alle macht vanaf te blijven. Momenteel slik ik refusal als stok achter de deur. Toch heb ik regelmatig een terugval, iets waar ik absoluut niet blij mee ben!

Ik kom hier kijken of ik de nodige tips kan vinden die me kunnen steunen in mijn strijd.

Mvg Mark

Link naar opmerking
Deel via andere websites

welkom mark op deze wel zeer winderige namiddag hier!

wat mijn ervaring betreft kan je hier alle mogelijke tips vinden die een mens nodig heeft, al is het soms wat zoeken :-)

er is hier ook een online behandeling, maar die had je mss al op de beginpagina gevonden?

ik heb alvast veel steun gehad aan dit forum en mag ongeveer drie maanden droog op mijn palmares schrijven: een boeiende, soms zware, soms leuke periode

mag ik jou hetzelfde toewensen

succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee de on-line behandeling had ik niet gezien, maar ga ik zeker even naar kijken. Verder zal ik hier eens goed gaan lezen en leren, want die drank moet uit mijn leven! Ik erken mijn probleem en baal ervan een alcoholist te zijn, mijn vrouw en kinderen verdienen meer! Momenteel gaat het wel goed, maar blijf bevreesd voor de valkuilen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

o ja, er is ook een dagdraadje

daar wordt bijna het klokje rond getaterd onder forumleden over alles en nog wat

van prei tot crisissen etc...

te vinden onder: "ditjes, datjes, dagdraad" en dan klikken bij datum van de dag

erkennen van het probleem is de allereerste stap blijkt, en ik geloof dat ook

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Mark,

Ook van mij welkom hier. Er is trouwens, naast de dagdraad, ook een draadje voor mensen die Refusal of Antabus gebruiken.

Dat je erkent dat je een probleem hebt is de eerste stap. Niet alleen je vrouw en kinderen verdienen beter, maar jij ook. Als je het een tijdje vol kunt houden zal je zien wat een verschil het maakt, niet meer 's ochtends met een houten kop opstaan of je afvragen wat je nu weer hebt gedaan of gezegd. De schaamte en de verbroken beloftes. We weten er alles van hier.

Heb je het moeilijk, kom dan naar de dagdraad voordat je gaat drinken. Als je het van je afschrijft valt de spanning een beetje weg en kunnen we proberen je te helpen.

Zet hem op Mark, het is de moeite waard.

Veel succes en doorzettingsvermogen toegewenst,

Lytse.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Mark,

Mijn ervaring is: hoe meer ik uit alle macht mijn best deed te stoppen met drinken hoe moeilijker het werd. Ik focuste me op iets negatiefs. In plaats van iets te laten probeer ik nu iets te gaan doen. Iets wat ik fijn vind. Of iets waarop ik me concentreren moet. Afleiden die gedachten. Dat is het beste is mijn ervaring. ( ik ben al langer nuchter geweest vandaar die ervaring)

Welkom hier! Ik doe de onlinebehandeling nu en heb daar heel veel aan. Ik ben er erg blij mee. Ik leer heel goed mijn valkuilen kennen en er mee om te gaan.

:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo Mark,

ik pas ook net weer de beslissing gemaakt hier te komen en proberen mijn alcoholgebruik binnen de perken te houden (of uiteindelijk de beslissing te nemen helemaal te stoppen)

zet 'm op

Ik weet hoe moeilijk het is om deze eerste stap te zetten !!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...