Spring naar bijdragen

Ik ben er nog hoor!


mimosa

Aanbevolen berichten

Vorig jaar, begin oktober heb ik me aangemeld op dit forum. Om alcohol de baas te worden. Ik heb een tijdje meegelezen en soms wat geschreven, maar ik kwam er al snel achter dat dit forum niet werkte voor mij. Voor mij werkte het goed om alcohol gewoon uit mijn leven te schrappen. Dit is 9 maanden lang goed gegaan. Eind juli gingen we op vakantie, en ik vond dat ik wel een biertje verdiend had. Ik dronk toen 1 biertje en vond het mooi geweest. Twee dagen later had ik op een avond 2 flessen wijn op. Ik moest er vier dagen van bijkomen.

Ik kan dus nog niet normaal met alcohol omgaan blijkbaar. Ik heb de rest van de vakantie niet gedronken. Gewoon weer schrappen dus. Als die knop omgaat, dan gaat het prima.

Maar blijkbaar heb ik toch wat gemist. Half augustus ging ik met een vriendin stappen en had aardig wat gedronken. Puur omdat ik er zin in had. Een bewuste keuze. Afgelopen weekend 3 roseetjes tijdens een verjaardag. Ik merk dat ik me daardoor sociaal weer wat sterker voel. Ik heb het bij die paar gelaten en voelde me er goed bij.

Ik ben er wel dus nog steeds mee aan het worstelen. Ik voel me er erg alleen in staan, en merk ook dat ik me sociaal erg terugtrek. Ik weet me met mezelf geen raad in gezelschap. En dat is dus iets waar ik iets mee wil. Alleen red ik het prima, maar zodra er anderen bij zijn waar ik me wat minder op mijn gemak voel... Op mijn werk heb ik daar geen last van. Ik geef trainingen en heb veel collega's waar ik het prima mee kan vinden. IK heb dus veel met mensen te maken.

De reden waarom ik zeg dat ik me er alleen in voel staan is dat ik na die laatste verjaardag vertelde aan mijn partner dat ik me toch zekerder en prettig voel met alcohol op, tijdens zo'n verjaardag. "nou, prima toch?" was het enige wat hij zei. Ik sloeg er helemaal van dicht. Heeft hij nou werkelijk niet begrepen waarom ik al die tijd niet wilde drinken? Heeft hij echt geen idee dat ik het er zo moeilijk mee heb, en dat het helemaal niet prima is dat ik dat zo ervaar. Ik dacht echt dat we duidelijke gesprekken hebben gehad over alcohol. Maar ik ben bang dat hij niet eens heeft geluisterd.

Dit was even mijn verhaal in een notedop. Het gaat eigenlijk wel heel goed met me. Maar af en toe blijf ik dus worstelen.

Ik wens iedereen hier veel succes!

Mimosa.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Mimosa,

Je partner kan niet in je hoofd kijken en als jij niet vertelt dat je zoveel moeite hebt om je rem te vinden, hoe moet hij het dan weten?

Ik deelde dat soort dingen eerst ook niet met manlief. Ik kreeg dan natuurlijk ook geen schouderklopje als het lang goed ging of, als het fout ging, was hij alleen maar boos en wist niet hoe ik ermee geworsteld had. Dat hele drankprobleem heeft mij bijna mijn huwelijk gekost, dus toen ik merkte dat hij er niets van begreep ben ik gaan uitleggen, ook gaan vertellen als ik veel trek had en niet wilde drinken. Dat heeft enorm geholpen.

Ik was ook iemand die mijn probleem ontzettend goed kon verbergen. Jij ook?

Ik blijf hier komen, hoewel ik al een tijd droog sta. Juist om me alert te houden! Jouw verhaal van toch weer eens iets proberen, lees je bij zoveel mensen, ook bij oudgedienden die hier weer terugkomen. Ik heb me heilig voorgenomen om er niet meer aan te beginnen, hoe lekker ik het ook vind, hoe dempend het kan zijn als ik veel pijn heb enz. Als ik alles op een rijtje zet, overheerst de negatieve kant behoorlijk.

Hopelijk heb je de stopknop weer gevonden. Hoe je het ook doet, ik wens je veel succes.

Lytse.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi hoi

herken ook veel in je verhaal

ik drink ook vaker omdat ik er beter bij voel in contact met mensen. onzin natuurlijk..want we hebben inons zelf een uitgesproken mening..

...ik worstel af en toe met het forum...ben er niet goed in...net als in mijn drank gebruik...wens je success!!

groetjes trijs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

welkom terug Mimosa.

Kan het zijn dat je partner gewoon je accepteert

met drankprobleem en al en een antwoord gaf

waarvan hij dacht dat jij het wilde horen? Hijzelf heeft

duidelijk deze strijd niet en heeft jou ook vooruit zien gaan; denkt dus misschien

dat jij er nu ook normaal mee om kan gaan?

Ik begrijp dat je je er dus alleen in voelt staan, en in wezen is dat ook zo.

Jij en wij hier, hebben dat drank probleem. partners hooguit via ons.

Misschien toch maar wat vaker hier te rade gaan? Maar je gaat goed, niet vergeten!:present::musicnote::present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...