Spring naar bijdragen

Donderdag, 26 september 2013


PiSta

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 83
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

roze broekendag

loop in de tuin

knal bijna tegen prachtig web

voorzichtjes onderdoor gegleden

een stoel in de warme zon

klompen en zelfgebreide sokken

lezen wat belangrijk is

vandaag is minder meer

een logisch gevolg

op de roze broek strijkt een vlinder neer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan en wil niet voor anderen spreken, maar volgens mij heeft het juist met willen te maken. Dat maakt het ook zo veel gemakkelijker.

Daarom ook kan er bij mij rustig drank in huis of koelkast staan, of waar dan ook. Ik blijf er zonder probleem vanaf. Niet omdat ik niet MAG maar juist omdat ik niet wil.

Om deze reden heb ik ook echt nooit een seconde problemen gehad met drank in een winkel of supermarkt. Integendeel zelfs. Vanaf moment 1 blij toe dat ik niet meer hoefde in te laden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat lijkt mij ook... Jemig, jullie zijn wel ERG streng/duidelijk naar Ietje die wel de lef en moed toont en inzicht heeft door zich hier in te schrijven, toch?

Zet 'm op Ietje, en doe het op jouw manier, ook al hebben de anderen hele ware en goede dingen geschreven.

Sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Poeh,

Hier is het moeilijk :(. Week gestopt nu, blij toe, maar jemig: onrustig, erg slecht slapen, veel zweten, koppijn.... pfff. Hoe lang zou dat kunnen aanhouden denken jullie?

Ander vraagje: hoe hebben jullie het aangepakt, stoppen, cold turkey in combinatie met werken? Ik ben trainer en jemig, erg pittig die combi. (aan de andere kant: trainen met een kater is ook niet mals :) ).

Groetgroet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt hoor, dat van die Librium etc. Wist je dat alle tranquillizers op precies dezelfde receptoren in je hersenen aangrijpen als alcohol? En dus precies dezelfde effecten hebben? Voor dat spul ben ik dus ook echt wel bang ; net zo verslavend.

Tsja: dat "eindelijk" weer eens voelen maakt natuurlijk van alles los, oa schaamte, angst, kwaadheid, etc etc die ik veeeeeeel te lang heb onderdrukt... Zou het zoiets zijn als alle emoties van afgelopen 10 jaar in 1x moeten verwerken/doordringen (al 10 jaar alcoholist/minimaal een erge probleemdrinker)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: akelei
melatomine is geen rotzooi hoor. Is "nagemaakt"slaaphormoon wat je van nature zou moeten aanmaken. Bij veel heen en weer vliegen ( piloten b.v.) ben je ook uuit je ritme en kan dat helpen.

Ik heb het vaak nodig, ga langzaam maar zeker uit de pas van een slaap ritme. Dan gebruik ik melatomine, via huisarts, een week of hoe het uitkomet en dan heb ik weer ritme te pakken.

Niets mis mee.

quote>



Weet ik hoor :). Hoeveel mg slikte jij voor de nacht, en werkte dat wat? 4mg lijkt standaard te zijn, maar bij hogere doseringen nog steeds niet toxisch.

www.fk.cvz.nl ; melatonine intypen in zoekveld
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tsjeerd, ik heb het ook cold turkey gedaan en helemaal niets gebruikt. De verschijnselen die je noemde waren na ongeveer een week voorbij met uitzondering van het slecht slapen. Dat duurde ongeveer een maand.

Verder heb ik die week niet gewerkt, integendeel. Ik heb me echt van alles en iedereen afgesloten. Ik hoefde helemaal niks van mezelf, behalve niet drinken.

Ik was/had die gelegenheid en voor mij werkte het. Doorwerken lijkt me idd een lastige. Maar die week heb je al achter de rug gelukkig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oef, Dylan, een MAAND? Oh jee, word er nu al angstig van :(.

Moest net trouwens keihard om mijzelf lachen: ik dacht, "heyyyyyy, lekker! Ruik ik daar alcohol?????" ; bleek het de alcohol in de Aquafresh te zijn, hihi. Vanochtend ook al zo'n ervaring: zag oud glas met ranja staan, in de kleur van rosé, en dacht "WAAAAAAAT ???? heb ik nog drank in huis???" :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, niet dat ik een maand lang echt slapeloze nachten ervaren heb hoor! Ging langzamerhand beter zeg maar.

Maar pas een maand kon ik echt zeggen, nu slaap ik weer als vanouds. Beter eigenlijk, want niet op drank.

Bovendien, wat slaapproblemen betreft schijnt het bij iedereen anders te verlopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat kan ik mij heel goed voorstellen Spud! Wel eens mee "aan de slag" geweest, met dat niet toelaten? Ikzelf wel, moest ook wel en hielp mij enorm.

Dylan: Lijkt mij toch enorm pittig in combi met werk... Nu maar hopen dat ik vannacht 10 uren draai :). Vandaag stond ik vd slaap echt te trillen op mijn benen (niet vd geen-alco, hoor) ; durf niet eens te autorijden (ehhhh, deed ik MET drank eerder wél, men owh men, DAAR schaam ik mij pas voor! ; hebben jullie dat ook? )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: akelei

Ik heb 5 mg melatomine in huis. Maar nemm ook wel eens een halve. En wat ik zei, niet standaard alle dagen. Soms een korte periode.

Als melatomine niet meer helpt en ik slaap echt niet meer slik ik in overleg met huisarts wat anders. Zonder slaap kan ik niet zo veel hebben.

En fysiek, weet ik niet meer. Dat slecht slapen, steeds minder erg, was een week of 2 denk ik. Niet langer.

Ik ga de hond uit laten, dat was ik daarnet al van plan. En die zit dus al een tijdje te wachten naast me.

Heb het goed.
quote>



Ik heb Kruidvat-melatonine in huis 0.1 mg ; 50 tabletten wegtikken dan maar? :)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...