Spring naar bijdragen

Iets lekkers met de Kerst


Betje

Aanbevolen berichten

Bijna 6 maanden geleden ben ik, na 30 jaar met rijkelijk veel alcohol, abrupt gestopt met het drinken van alcohol (en koffie en met roken). Kost me geen noemenswaardige moeite. Maar wat drinkt een mens nou eigenlijk 'voor de gezelligheid' met kerst en Oud & Nieuw. Wie heeft nog leuke & lekkere tips?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zorgen? Ik maak me helemaal geen zorgen. Ik ben alleen op zoek naar iets lekkers om te drinken met de feestdagen. Moeilijker is het niet.
Nou komt het niet zo heel vaak voor dat ik antwoord heb op mijn eigen vragen maar deze keer was ik vergeten dat ik een antwoord heb.
Voor wie het leuk vindt om te weten (en te drinken): hibiscusthee, gezeefd, koud of warm, met of zonder ijs, zeer sterk gezet met kardomom, fenegriek, honing of gecarameliseerde suiker, rozenwater. Naar believen zoeter, bitterder, zuurder of zouter te maken. Precies de goede kleur rood.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Betje,

die tip die je hebt, als antwoord op je eigen vraag, klinkt wel spannend. Alleen heb ik geen idee wat kardomom en fenegriek zijn. En waar je dat dan eventueel kunt krijgen. Wat ik me van wel meer ingrediënten afvraag.
Uit je antwoord maak ik op dat je in elk geval de gezelligheid niet wilt en hoeft te zoeken in alcoholhoudende drankjes.
Bestaan er ook geen boekjes met allerlei alcoholvrije coctails en zo?? Ik meen zoiets wel eens gezien te hebben..
Zelf heb ik zo geen tips voorhanden. Ik kan me ook gezellig voelen met een gewoon frisdrankje of sapje, maar ik ben wat smaak betreft misschien wel wat simpel en armetierig...

Groetjes, Kohtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Betje,

Je kunt ook gewoon het glas mooi versieren. Met een citroen of sinaasappel over de rand van het glas wrijven, dan het glas omgekeerd in suiker 'dopen', zodat je een mooi suikerrandje krijgt. Dan kun je ook nog een schijfje citroen of sinaasappel over de rand van het glas schuiven, of een maraskinokers erin doen of zo. Of een parasolletje.

In België bestaat er lekkere alcoholvrije (na ja, 0,5%) cider met allerlei smaakjes van Stassen. Ik weet echter niet of dat te koop is in Nederland. Er bestaat ook alcoholvrije Pisang Ambon (is een ander merk, maar ook een groen drankje om aan te lengen of puur te drinken, weet de naam niet meer).

Wat verder bij Tips en adviezen staat een lijstje met alcoholvrije drankjes. Ik haal het even naar boven, want misschien heb je er iets aan.

Groetjes,
Fran

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...