MM Geplaatst 4 november 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 4 november 2012 Ik hoop ook dat dit een gedenkwaardige dag wordt. Het is niet de eerste keer dat ik het probeer. Sinds ik aan mezelf toegegeven heb dat ik alcoholiste ben heb ik eigenlijk ruim een jaar ontzettend lopen klungelen. Het werd alleen maar erger! Ik denk dat het idee van NOOIT meer drinken te groot voor me was. Nu is het welletjes geweest. Ik ga het van dag tot dag oplossen. Op een gegeven moment moet het toch ietsje makkelijker worden? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 4 november 2012 Rapport Share Geplaatst 4 november 2012 Als je een alcoholiste bent heb je dit al 1000 keer geprobeerd. Goed nieuws, MM... het wòrdt makkelijker! Zolang je die eerste maar niet neemt. Als het glas je aan de lippen staat, nog daarvoor... kom je dan hier vertellen wat je gaat doen? Wie weet kunnen wij je dan steunen in je oorspronkelijke plan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lavendel1 Geplaatst 4 november 2012 Rapport Share Geplaatst 4 november 2012 Hallo MM, welkom! Hoe leuk om te zien dat alle wijze vrouwen van het forum zich al rondom jou geschaard hebben. Neem deze kans met 2 handen! rechtzetting: oei! en mannen natuurlijk ook Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MM Geplaatst 4 november 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 4 november 2012 Hallo Gwen, Heb je pb gelezen maar het lukt me maar niet erop te antwoorden, dan laat de server het afweten. Misschien kun je in een pb je mail geven en antwoord ik je daarop? MM Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 4 november 2012 Rapport Share Geplaatst 4 november 2012 Welkom MM, Wat ben je goed bezig! Natuurlijk is het moeilijk, anders was je allang gestopt. Ik heb ook eerst een jaar geminderd, omdat ik dacht dat dat wel kon. In die tijd heb ik ervaren dat ik steeds op mijn wilskracht op tijd moest stoppen en dat dat op mijn slechte dagen (qua gezondheid) niet altijd lukte. Nu ben ik al een tijdje gestopt en inderdaad wordt het gemakkelijker. Dag voor dag, 's ochtends nog weten wat je de avond tevoren gedaan en gezegd hebt, geen schuldgevoelens enz. Je hebt nog een groot deel van je leven voor je en dat wordt een stuk beter als je uit deze vicieuze cirkel komt. Ga ervoor. Ik wens je veel succes en hou vol hoor. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Frodo Geplaatst 4 november 2012 Rapport Share Geplaatst 4 november 2012 Hallo dag MM . Van mij ook een hartelijk welkom op ons forum. Ik zie dat je je hier al goed thuisvoelt. Grappige nickname heb jij. Doet mij denken aan mamamia of zo iets. Antabuse neem ik ook van tijd. En ik heb ook ooit één keer geprobeerd te drinken daarbij. 1 biertje 24 uur na mijn laatste inname. En daarna 5 uur plat gelegen op de bank van de duizelingen. Precies een mega kater. Ik ga dat niet nog eens proberen. No way! Jij wel? (dat nog eens proberen bedoel ik). Veel sterkte en succes gewenst. Lieve groetjes en dikke knuf van Frodo. @Lavendeltje: meisje, al goed dat je de (schaarse) mannen hier niet vergeet! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hanneke Geplaatst 5 november 2012 Rapport Share Geplaatst 5 november 2012 Hallo MM, Welkom hier. Ja, het is herkenbaar wat je schrijft. Zowel de fysieke verschijnselen als de psychische. Ik ben ook bij de AA. maar merk nu dat de onlinebehandeling me geeft wat ik bij AA niet kreeg. AA is heel goed. Maar een meeting, wel daar kunnen ze niet alle tijd aan jou besteden. Een goede sponsor krijgen is ook niet zo gemakkelijk. Ik heb daar niet zo'n goede ervaring mee. De onlinebehandeling is helemaal gericht op mij. Ik leer gewoontes te doorbreken. gewoontes in mijn denken en in mijn handelingen/gedragingen. Ik ben ook veel alleen. Maar door de vragen die ze stellen kom ik er toe dat misschien wel wat te doorbreken. Ik zie weer mogelijkheden. Ik leer ook de gedachten die ik vaak onbewust heb en die me aanzetten tot drinken. We zijn echt zulke gewoontedieren. En op alles reageerde ik met weer drinken. Ik ben met AA 41/2 jaar nuchter geweest. Ik heb dus wel die ervaring. Maar ik bleef ergens steken. Ik had in die jaren nooit het gevoel dat ik blijvend nuchter was. Ik wist dat ik eens weer zou drinken. En dan gebeurt dat natuurlijk ook. Ik geloof nu dat ik over dat punt heen kom. Niet dat ik zeg dat ik nooit meer zal drinken. Dat kan ik niet zeggen. Ik doe het dag voor dag. Maar toch ook niet dat verzwakkende gevoel dat het zeker weer mis zal gaan. Ik wens je heel veel moed toe. En vertrouwen in jezelf. Je kunt het. Daar ben ik zeker van. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MM Geplaatst 5 november 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 5 november 2012 Goeiemorgen allemaal! Heel erg bedankt voor jullie hulpvolle en hartelijk reacties. Hier ben ik weer, klaar voor mijn 2e dag nuchterheid. Ik zie 'm met plezier tegemoet! De zon schijnt, dat helpt ook. Tegen alle verwachtingen in heb ik heel redelijk geslapen, niet zo heel diep maar toch uitgerust. Vanmorgen wel een lichte misselijkheid maar heel goed te doen. Ik weet dat het vroeg is en dat ik niets over de toekomst kan zeggen, maar ik weet wel dat ik me nog nooit zo gemotiveerd gevoeld heb. De kans op dit forum dingen te delen is daarbij echt zo'n grote steun! Nu moet ik aan het werk (ik werk thuis). Mijn antabus zit er alweer in dus ik ben er helemaal klaar voor. Tot later voor een kleine update. Fijne dag allemaal! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Romualdus Geplaatst 5 november 2012 Rapport Share Geplaatst 5 november 2012 MM Lees eens het draadje "baclofen" onder Thema's rondom alcohol. Ik ben er zelf 11 dagen geleden mee begonnen en totaal geen craving/zucht meer. Voor mij en al vele andere is het het wondermiddel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MM Geplaatst 5 november 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 5 november 2012 Hi Romualdus, Dank je. Ja, dat heb ik al gelezen. Ik heb ook het boek van Olivier Ameisen gelezen. Ik heb het zeer zeker in mijn achterhoofd maar ben een beetje onzeker over het langdurig gebruik hiervan vanwege het feit dat het een spierverslapper is. Ook wordt het waar ik woon (niet in NL) geloof ik niet voorgeschreven in de reguliere verslavingszorg. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 5 november 2012 Rapport Share Geplaatst 5 november 2012 MM! Wat goed je zo te lezen op dag 2. Misschien een ideetje om de stopdatum onder je postings te zetten? Werk ze! Als je erg onrustig wordt, kun je je gedachten verzetten door een wandelingetje of muziek. Vandaag nemen we die eerste niet! Moeje opletten hoe fris en fier je vanavond nuchter je bedje inrolt! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Romualdus Geplaatst 5 november 2012 Rapport Share Geplaatst 5 november 2012 MM, Ik woon en werk ook in het buitenland. Het was even shoppen langs diverse huisartsen maar toch een gevonden die het voor wou schrijven. Je kan het ook via het internet bestellen bij Inhousepharmacy tegen een normale prijs. Het is zeker het proberen waard. Verder merk ik niets van de spierverslappende werking. Ik wou dat ik er jaren eerder mee begonnen was. Jaren van tobben achter de rug met telkens weer een terugval, ondanks de Refusal. Het nadeel van Refusal vond ik dat het de zucht en onrust niet weg nam. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MM Geplaatst 5 november 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 5 november 2012 Hallo lieve allemaal, Ik ben net klaar met werken en heel moe maar heel blij. De antabus haalt de alcohol toch wel voor een groot deel uit je hoofd, voor nu is dat in ieder geval zo. Dat wordt weer nuchter naar bed straks en morgen fris weer op, wat een luxe! Morgenochtend meld ik me weer op het antabusdraadje en zal ik hier even laten weten hoe het gaat. Stap voor stap, morgen weer een dag. Weltrusten voor straks. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 5 november 2012 Rapport Share Geplaatst 5 november 2012 MM, Ik las over je angst om ineens te stoppen met drank. Daarom heb ik mijn kennismaking bij het forum gekopieerd en plaats het nu even voor je, als steun en dat je gewoon nergens bang voor hoeft te zijn. Ik hoop dat je er wat aan hebt. Hallo mijn naam is Albert een vent van 48 jaar trouw en eerlijk heb een vriendin (Will) al 14 jaar maar wonen niet samen. Waar het mis is gegaan met de drank weet ik niet precies maar ik weet wel dat ik nu op 2 flessen martini zit en soms 3 Afgelopen zondag 18 Januari was het weer zover, 3 flessen en toen dacht ik bij mezelf als ik nu niks doe doe ik nooit meer iets want het word alleen maar meer. Maandag contact gezocht met alcohol de baas met de brandende vraag wanneer krijg je een delirium? Daar konden ze niet precies antwoord op geven omdat dat per persoon verschillend is. Maar dat was JUIST mijn GROTE ANGST dat ik een delirium zou krijgen want als je zo`n 12 jaar aan de drank bent en je stopt ineens ik bedoel maar. Zelf gezocht op het internet wanneer je een delirium kun verwachten. Daar werd gesproken over 12 tot 24 uur uur na het laatste glas toen ik daarachter kwam had ik er al 48 uur opzitten zonder drank. Ik hoor niks raars en ik zie niks raars ja af en toe doe ik raar maar daar ben ik wel aan gewend en anderen ook. De eerste maandag heb ik `s avonds vanaf 18.00 uur met ontzettend veel thee en peuken voor de tv gezeten dat doe ik normaal ook alleen was nu mijn vriendje er niet meer en het was zo`n enorme leegte bij mezelf dat het gewoon een doelloze avond was (al die jaren waren ook doelloos maar met mijn vriendje was het toch gezellig?) Dan maar naar bed om een uur of 1 `s nachts want slaap had ik niet en da`s ook de hele nacht gebleven (terwijl ik van kinds af aan ging liggen en slapen en als er dan toevallig iemand de kamer ging stofzuigen werd ik daar ook niet wakker van) ik bedoel maar hoezo vriendje? Dinsdag met alcohol de baas weer contact opgenomen want ik had zo het 1 en ander aan vragen toen zei hij waarom meld je je niet aan bij het forum. Hij alles uitgelegd hoe ik daar moest komen e.d. Die dinsdag was verder hetzelfde als de maandag Woensdag mijzelf aangemeld bij het forum, Jongens wat een openbaring! VOOR IEDEREEN IN HET FORUM EEN HELE DIKKE PLUIM Wat heeft me dat goed gedaan, je kan alles vragen en je krijgt zowaar antwoordt en ze geven me een gezellige gevulde avond zonder vriendje. Donderdag kijk ik in de spiegel (doe ik wel vaker trouwens) heb ik ineens niet meer zo`n opgebazen gezicht. DAT IS EM, NEVER NOOIT MEER ALCOHOL. Mijn ogen zijn opengegaan, mijn hart en gevoel zijn nu aan `t vechten tegen alcohol, en ik zet door. IK NEEM NOOIT MEER DE EERSTE dan heb je van de laatste ook geen last Als iemand iets wil vragen, vraag vrijuit als ik ergens geen antwoord op wil of kan geven zeg ik het wel. Kus voor iedereen Albert Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 5 november 2012 Rapport Share Geplaatst 5 november 2012 MM, way to go! Fijn dat antabus rust geeft, goed dat je elke dag afvinkt op het antabusdraadje. Vanavond moe maar voldaan èn nuchter naar bed, en morgen héél blij wakker worden. Dat ervaar ik na 14 maanden nuchterheid nog steeds, elke ochtend. Ik weet àlles nog van de avond ervoor, hoef me niet te verontschuldigen voor dingen die ik niet eens meer weet, mijn telefoon en tas liggen gewoon naast me.... Heerlijk. Keep it up, MM! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 5 november 2012 Rapport Share Geplaatst 5 november 2012 Hallo MM, Hoe gaat het nu met je? Lukt het een beetje? Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MM Geplaatst 6 november 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 6 november 2012 Goeiemorgen Lytse, Gwen, e.a.! Me net weer gemeld op het antabusdraadje. Ik zie het vandaag ook weer zitten. Heb geen afkick verschijnselen (behalve licht slapen) en voel me nog steeds heel gemotiveerd. Heb een drukke dag vandaag en ik moet er niet aan denken dat ik daarbij ook nog eens zou moeten drinken! Veel te vermoeiend. Ik ga er een goeie dag van maken en dat zelfde wens ik iedereen hier toe. Liefs, MM Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lavendel1 Geplaatst 6 november 2012 Rapport Share Geplaatst 6 november 2012 Hup hup dag 3 MM, klinkt sterk, hoor! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 7 november 2012 Rapport Share Geplaatst 7 november 2012 Dag 3 nuchter afgesloten. Wees extra zuinig op jezelf,de komende dagen. Zet je nuchterheid op de eerste plaats. Van daaruit kun je gaan leven zoals je het graag zou zien. Neem regelmatig een rustmomentje. Geen overbodige luxe hoor, gewoon survivallen! "Doordenderen" is een grote valkuil voor mij, en las het ook terug bij andere frummers op de dagdraad. Tegenwoordig durf ik mezelf zelfs over te geven aan "dutjes" (die ik natuurlijk wel powernaps noem). You go girl! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MM Geplaatst 8 november 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 8 november 2012 Ha Gwen, Ja, de spijker op zijn kop: doordenderen. Dat ken ik heel goed van mezelf. En daarna ineens instorten zodat ze je op kunnen vegen. Dat wil ik dus niet. Ik probeer me dus in te tomen. Heb gewoon veel werk dat ik niet kan laten liggen maar ik probeer wel rustmomenten in te bouwen. En momenten van reflectie... Allemaal erg belangrijk. Dat ik dat op mijn leeftijd nou toch pas begin te leren. Maar ja, beter laat dan nooit. Bedankt voor al je zorgen en waarschuwingen! Kisses, MM Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden