Spring naar bijdragen

Financieel draadje

Otje

Aanbevolen berichten

Oftewel, met mate geld uitgeven.
Het gaat bij mij met bakken de sloot uit. Not good.
Lastig om hier mn draai in te vinden.
Ben nu bezig om gewoon maar niet meer de stad in te gaan. Want dan ook geen verleidingen meer.
Boodschappen laat ik bezorgen 1x in de 2 weken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 79
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Doe je daarnaast geen boodschappen dan? Ik bedoel dan verse groente en fruit hoe doe je dat dan?

Heb namelijk ook weleens zitten denken van goh misschien handig eens in de week of twee weken, maar dan moet je wel een hele goeie planning hebben wat je eet enzo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik een keertje meega, en dat doe ik graag, echt wel, dan is onze kar meer dan dubbel zoveel gevuld. Mijn vrouw wordt er soms gek van.
Buiten dat, tot voor kort, trakteren in overvloed, elke keer ik leeg stond al de volgende bestellen, en ik was altijd de eerste leeg :$
Restaurants en wijn, wat ik daar al aan heb uitgegeven !!
Wat ga ik kunnen sparen, al zie ik me nog steeds niet in een restaurant met alleen maar een fles water erbij. Dus voorlopig exit restaurants. Moeilijk, maar moeilijk gaat ook hé ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn vraag is, wat is jullie weekbudget? (Goeie draad Woman.)
Ik heb per week 60 euro afgepast en dat is voor het eten, schoonmaakmiddelen, dieren (kattenbaksteentjes) en gewoon de dingen die voorbij komen. Als de kaasman langskomt ben ik zo 17 euro kwijt, dan moet ik weer op andere dingen bezuinigen.
Het lukt me tot op dusver, maar ik ga ook wel vaak boodschappen doen bij Lidl, dan ben je vaak goedkoop uit.
Shoppen in de stad doe ik niet vaak meer,.
Het gaat er meer om denk ik, waarom wil je geld uitgeven?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou met 75 euro rond willen komen per week.
35 euro boodschappen (red ik makkelijk) en dan 40 euro voor extra dingen.
De rest dan sparen voor huis en andere zaken.
75 euro is echt goed te doen, alleen ga ik toch steeds de stad weer in.
Het gaat wel al iets beter, maar nog niet goed genoeg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk draadje.
Geld uitgeven is ook wel verslavingsgerelateerd.... bij mij.
Heb van de week belachelijk veel geld voor een zijden niemendalletje neergeteld.
Impulsaankoop. Toen stond ik vanavond geparkeerd bij een andere modewinkel en was daar bijna
naar binnen gewandeld. "Ff rondkijken..." Pff, startte de auto en maakte snel dat ik wegkwam.
Ik kan heeeel zuinig zijn, maar ook heeeel makkelijk geld uitgeven. In verhouding geef ik teveel uit.
Pasgeleden was ik al van plan om een weekbedrag te gaan berekenen en me daar aan te houden.
Dat ga ik nu beslist doen!
Tips zijn altijd welkom!

Woman, is diepvriesgroente niet veel beter?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ooit ben ik koopverslaafd geweest, (borderline gedrag) impulsaankopen on mezelf beter te voelen een andere manier van euforie anders dan snijden.

Jaren later bloei ik er nog steeds voor, heb in die tijd veel schulden gemaakt en moet heel erg uitkijken.

Mijn weekbudget zal ik deze week eens onder de loep gaan nemen, maar 60 euro is luxe denk ik, hou niet zo veel over. Dan scheelt het natuurlijk ook weer als je niet drinkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Om te beginnen ga ik maar eens melden hoeveel ik dan werkelijk uitgeef.
Mn doel is dus 75 euro in de week.
Van maandag tot maandag.
Vandaag 32 euro uitgegeven aan extra boodschappen bij de goedkoopste supermarkt. Ging alleen voor extra jus orange en kaas. Maar kwam met van alles terug, waaronder 4 roomdeviders, van die draadjes grodijnen. Omdat ze zo goedkoop waren.
32 euro is gewoon veel te veel om extra uit te geven.
Sta deze week dus flink in de min want morgen extra buikdansen kost me ook 20 euro. Foei
Dus maandag, nieuwe week, nieuwe kansen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Uitgaven deze week

Dinsdag 4 mei: boodschaps 2 weken - 75 euro
Donderdag 6 mei: rondje Xenos - 30 euro ongeveer
Vrijdag 7 mei: extra boodschaps + heleboel onzin - 30 euro ongeveer
Zaterdag 8 mei: Bamie - 8 euro + 5 strips reiskosten Amsterdam Buikdans
Zondag 9 mei: pattatekes - 6 euro

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een goed idee is dit draadje, had het nog niet eerder gezien.
Ik geef veel en veel teveel geld uit aan boodschappen enzo. Toen ik nog op een ander forum schreef heb ik daar eens een topic over geopend maar men vond toen dat ik niet teveel uitgaf.
Ik koop mijn boodschappen altijd bij ooo1C en ben daar meestal 90 euro aan kwijt. Verder gaat er elke week 50 euro aan benzine in de auto.
Ook koop ik op de markt verse groente en fruit en ben daar 10 euro aan kwijt. Sigaretten zijn ook duur dus zeg maar dat ik 150 euro besteed per week, soms ook meer.
Is dat veel?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Woman ff een tip
om toch meer verse groenten te verwerken,
als ik een kg papr. of aubergines op de markt
koop voor een euro dan kwast ik ze in met olie en leg ze een uurtje op een bakblik in de oven(175gr.)
Heerlijk worden ze dan en vervolgens lang houdbaar, al of niet in de diepvries voor porties.
En andere groenten leg ik even in kokend water (blancheren), afkoelen en in porties in de diepvries.
makkelijk, geen afval en veel goedkoper dan potjes.
Leuk deze draad, het wakkert weer mijn zeeuwse zuinigheid aan, en heel praktisch ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb vrij lang in de bijstand gezeten en dus zeer kalm aan moeten doen.
Tegenwoordig is dat allang niet meer zo, maar als ik MOET kan ik heel zuinig en dat is nog steeds een kwaliteit van me.
Het is lastig om overzicht te krijgen in mijn uitgaven omdat ik nu en dan grote bestellingen doe en thuis laat bezorgen, zoals o.a. de diepvriesboer en een Am. bedrijf waar ik waspoeder, shampoo (etc etc etc) van betrek. Naast deze - vaak toch wel grote - bedragen geef ik denk ik nog 120 euro uit per week.
Ik schrijf alles op wat ik uitgeef, zodoende is te herleiden waar het geld blijft en hoeveel ik waaraan uitgeef. Het gekke is eigenlijk dat ik er amper verder iets mee doe, maar soms reken ik wel eens wat uit.
Geven we met zijn 2en b.v. 150 euro aan rokerij uit. En weten we dus waarop te bezuinigen valt....
De ene week geef ik meer uit dan de andere. Ik heb vrij veel voorraad in huis, dat beperkt het goede overzicht. Ik kan denk ik wekenlang leven, met wat er nu in huis is. Hooguit vers brood kopen, of iets wat plotseling op is. Maar vlees, groente, aardappelen, cosmetica, badspullen, schoonmaakmiddelen en vitamines..... ik kan heel lang vooruit. (zelfs brood in de vriezer voor een dag of tien)

In elk geval frist dit onderwerp het allemaal even voor me op. Het is erg leuk om zuinig te kunnen zijn! Je kunt er best een vorm van hobby in zien!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Emmaroos ik schrok me rot, dacht even te lezen dat jij 150 euro uitgeeft aan roken, haha. (Oeps Cathy, dat doe jij dus wel, ayayaaay!)

Nou, ik geef 60 euro per week uit aan huishoudelijke boodschappen. Nou moet ik er wel bij zeggen dat we een grote groentetuin hebben, waarvan voor de winter een heleboel in de vriezer gaat. Verder appel- peren- pruimen- en kersenbomen en een druif, dus in de zomer koop ik sowieso al amper fruit.
En kippen, dus eieren genoeg.
Benzine reken ik niet bij de huishoudelijke kosten. Dat is ook niet te doen want er gaat soms wel een week (of meer) voorbij dat we geen van beiden gebruik maken van de auto.
Wat ik uitgeef gaat dus het meest om vlees, vis of kip, voer voor de dieren, frisdrank, melk en kaas.
En niet te vergeten toiletpapier, , wasmiddel, douchegel en maandverband enzo. (Ja sorry begin ik weer onfris te doen.)
Nu heb ik het over twee mensen, een kat, drie honden.
Eens in de drie maanden pin ik 50 extra voor dingetjes zoals olijven, en andere lekkere extraatjes.
Soms winkel ik bij 0001C, maar meestal bij ldiL.
oh ja, en ik neem nevernooit mijn pinpas mee als ik dagelijkse boodschappen ga doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is inderdaad een goed idee om een vast bedrag te pinnen en daar alle boodschappen van te doen.
Wij zijn hier ook met zijn tweeen en een kat.
Onze zoon komt heel vaak thuis dus die reken ik eigenlijk ook mee.
Verder koop ik kaas altijd bij de kasboer, meestal 13 euro en op zaterdag de visboer.
Ik ben veel met dit onderwerp bezig omdat ik denk dat ik gewoon teveel uitgeef. Zowiezo vind ik dat wij hoge vaste lasten hebben maar kan er geen vinger achter krijgen waarom.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goed hoor zo'n draadje, bij mij vliegen de euro's er ook door en waaraan ?????
goed toen de hond nog leefde ging er zo'n €100.00 voor dieet en pillen p/m door(en dan nog speeltjes en lekkers). deze maand zit ik al krap, natuurlijk de laatste rekeningen nog van de hond, moederdag wat verjaardagen waarbij ik altijd uitschiet. bij kadootjes heb ik meestal ook geen grens, ik koop dan iets wat ik leuk vindt en kijk dan niet naar de prijs. wat geven jullie meestal uit aan kadootjes dan?

ik heb nog wel een leuke tip : bij het vatkruid hebben ze een speciale meter met artikelen die flink zijn afgeprijsd, het zijn merkartikelen die eruit gaan voor een prikkie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Straks even een rondje supermarkt.
Voor wat verse dingetjes, melk, toetje etc
Ik heb een lijstje gemaakt
Ik mag van mezelf altijd 1 ding extra in mn winkelwagentje doen wat niet op mn lijstje staat. Het kan echt zo zijn dat iets in de aanbieding is of dat ik iets vergeten ben.
En ik mag ook voor ik bij de kassa kom mn winkelwagentje controleren en spullen eruit halen.
Trés importante !!
Straks verslag hoe het gegaan is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag gaat de nieuwe week in.

Vandaag (nog) niets uitgegeven. :)

Nieuwe uitgaves doe ik steeds aanpassen in mn bericht.

Dinsdag 11 mei Supermarkt 40 euro, peuken 14 euro
Dinsdag 11 mei Reform zaak 30 euro, haarverf en douchegel
Woensdag 12 mei Snackbar 7.40 patat ed
Vrijdag 14 mei rondje soneX 25,= en nieuwe schoenen 75,=
Zaterdag 15 mei Extra supermarkt 42 euro. w.o 3 jurkjes en een hoeslaken. Verder voorraadspul.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eigenlijk mag ik dus deze week niets meer uitgeven.
Proberen (behalve patat en bamie)

Afspraak voor morgen met vriendin afgezegd. Gaat (veel) geld kosten. Kan niet dus jammer dan
Op = op
Zonder dit draadje was ik gewoon gegaan met mn pinpas in de aanslag.

En ik heb mn vaste telefoon opgezegd die ik toch niet gebruik. Scheelt weer een beetje.
Straks ook nog even mn extra digitenes opzeggen, want ik heb er twee over. Eentje is meer dan genoeg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren het aanvraagformulier Schuldregeling op de bus gedaan.
Heel lang uitgesteld maar sta met mijn rug tegen de muur.
Lukt niet meer om de einden aan elkaar te knopen.
Door langdurig zonder werk te zijn is het zover gekomen,
steeds minder en minder geld (vanuit een zeer goedbetaalde baan)
en alsmaar hopen op een baan en dus meer geld zodat het opgelost
kon worden. Helaas... niet gelukt (tot nu toe dan).
Op korte termijn geen zicht op iets, dus de stap moést worden
gemaakt.
Het geeft pijn en schaamte. Bah! :(
Maar goed, hoop dat alles in goede banen komt nu en dat ik eraan
kan gaan werken om over een aantal jaren weer met een schone
lei te beginnen. Daar denk ik dan maar aan :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...