Spring naar bijdragen

irunalone

irunalone

Aanbevolen berichten

hoi, ik ben Irunalone.

Ik ben 41 jaar, getrouwd en moeder van een zoon van elf. Sinds tien jaar ben ik client bij de GGZ. Sinds een half jaar gaat het goed en ben ik niet meer opgenomen. Vijf jaar geleden begon ik met drinken, om pijn te verdringen. Nu maak ik de keus om te stoppen, het loopt uit de hand. Ik kies voor mijn kind, mijn gezondheid en heldere dagen.

Ik nodig jullie uit om vragen te stellen.

groet, irunalone.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goede avond Irunalone en welkom!

mij is GGZ niet bekend

wellicht iets uit Nederland? ik ben Belgische

iedereen hier op het forum is ervaringsdeskundige, elk op zijn manier

dus ik denk dat bijna al je vragen kunnen beantwoord worden

je vraagt nu om vragen te stellen

dat is even omgekeerd....

alzo, wat is je plan?

wil je stoppen, wil je minderen?

hoeveel drink je?

weet je man er van?

werk je?

welke steun wil je van ons?

zo, daar kunnen we al even mee verder :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Irunalone, welkom op dit forum.

Goed hoor dat je hier bent gekomen.

Kun je via de GGZ doorverwezen

worden naar een verslavingshulpverlener?

Het werkt goed om alle hulp aan te pakken

die je kunt vinden.

Dit forum kan je zeker helpen!

Wil je minderen of stoppen?

Succes ermee!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Irunalone,

Welkom hier. Goed dat je je drankprobleem wilt aanpakken. Mijn ervaring is dat dan ook de psychische problemen minder worden. In ieder geval kun je er beter mee omgaan.

Ook ik ben benieuwd of je stoppen wilt of minderen. Heb je verder hulp voor je verslaving? Ga je bv naar de AA? Want het is wel zo dat GGZ niet wil zeggen dat ze iets of voldoende van verslavingen afweten. Ik heb zelf bv erg op moeten passen dat mijn psych. me geen verslavende medicijnen voorschreef.

Veel sterkte en moed.

:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

welkom Irunalone.

ik lees de keus om te stoppen in je bericht,

maar misschien heb je dit later aangepast?

Kan me niet voorstellen dat iedereen eroverheen las

of ik lees het anders misschien.

In elk geval je wenst adb te worden (alcoholdebaas) zoveel

is duidelijk.

Kom lekker meelezen en schrijven en wat er aan vragen

nog komen, bij wie dan ook, er zal altijd wel iemand reageren

en we helpen elkaar hier, door goede en slechte tijden heen. Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi lavendel 1,

bedankt voor je reactie.

Het GGZ is de nederlandse Geestelijke Gezondheidszorg. Ik ben hier sinds 10 jaar in behandeling vanwege een jeugdtrauma. vijf jaar geleden begon ik te drinken om te verdrijven. nu wil ik drastisch minderen. ik drink anderhalf flessen rode wijn per dag en in het weekend meer. daarnaast gebruik ik voor verschillende psychiatrische aandoeningen, 9 tabletten per dag die de alcohol versterken. ik drink alle alcohol tussen half negen en half elf s'avonds. mijn man weet en accepteert mijn alcoholgebruik. doordat ik soms vier keer per jaar wordt opgenomen in een psychiatrische kliniek is werken de afgelopen vier jaar niet meer mogelijk geweest. het gaat nu echter zo goed dat ik in maart start met een nieuwe cursus en daarna hoop werk te vinden als herstelcoach. ik heb eerder twintig jaar in de bejaardenzorg gewerkt.

wat ik van julli graag zou willen dat is dat ik op moeilijke momenten wordt herinnerd aan de redenen waarom ik wilde stoppen, namelijk: drinken is geen beloning, ik begin black-outs te krijgen, levensgevaarlijk met mijn dagelijkse medicatie, mijn zoon begint vragen te stellen, zeurende pijn rechtsonder de ribben na het vollopen, te vaak laveloos (genant)

nou, volgens mij kun je even voruit! groetjes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor jullie warme welkomen!

qua stoppen of minderen was ik niet helemaal duidelijk. De bedoeling is zo drastisch te minderen dat ik slechts met de kerst twee wijntjes drink en evenzo met oud en nieuw en evenzo met mijn verjaardag enzo voorts. dus puur alleen bijzondere dagen. daar ga ik nu voor. mijn psychiater schrijft Campral voor, deze medicatie neemt de zucht naar alcohol weg, en Diazepam om de eerste week de lichamelijke ontwenningsverschijnselen op te vangen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wel Irunalone, je weet wat je wil bereiken. Dat is al heel wat!

Je herinneren op je zwakke momenten aan de nadelen van drank, kan je doen door op het moment dat je de trek voelt opkomen op het dagdraadje binnen springen.

Onder ditjes en datjes wordt er elke dag een dagdraadje gemaakt. Een soort virtuele huiskamer.

Daar is bijna altijd iemand online en wordt over alles getaterd. Als iemand het moeilijk heeft en dit laat weten, wordt die meestal geholpen om erdoor te komen.

Je kan ook steeds je eigen draadje hier herlezen, waar je zelf al de nadelen hebt opgesomd.

Ik zou zeggen: je hebt prachtige eerste stappen gezet! :present:

Profiteer maar mee van alle verhalen hier van stuk voor stuk ervaringsdeskundigen. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Irulona ik zou het fantastisch vinden als je met de kerst 2 wijntjes zou kunnen drinken

Maar ik geloof er niets van

Volgens mij moet je rigoreus stoppen

Alcohol niet meer de baas laten zijn over je leven.

Ik zeg dit uit eigen ervaring

Ik ga de mist in als ik 1 glas drink.

Dus lieve meid. Kies voor je zoon

Die verlangt naar een nuchtere moeder

Zoek hulp

Alcoholverslaving is een ziekte,

Gr. Truitje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Irunalone, het minderen heeft bij mij ook altijd de voorkeur gehad, het is me alleen nooit gelukt. Na een periode van een glaajse hier en een glaasje daar val ik altijd weer terug in bovenmatig tot extreem zuipen. Ik ben het dus met Truitje eens, niet aan beginnen is mijn advies.

Die zere plek onder je ribben na een zuippartij (soms nog dagen voelbaar) zullen de meeste mensen op het forum wel herkennen, dat is je lichaam wat aangeeft dat het zo niet langer kan.

Goed dat je er voor kiest om te stoppen, succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook welkom van mij hier Irunalone. Moet je werkelijk alleen voort?

Mijn voorstel zou het volgende zijn:

Bespreek met je man wat je wilt en waarom. Natuurlijk is hij geen therapeut, maar het werpt misschien voor jou een barrière op om in de fout te gaan? Hij kan natuurlijk niet de verantwoordelijkheid voor jouw leven/drinken nemen en dat wil je ook niet.

Ik stel dit voor uit eigen ervaring. Ik was altijd alleen aan het zwoegen en mijn man had lang geen idee waar ik mee bezig was.

Zoals je in mijn onderschrift kunt lezen, ben ik eerst een jaar vrij succesvol geminderd, maar heb er uiteindelijk toch voor gekozen om helemaal te stoppen. Ik dronk ook om te verdoven: chronische pijn en depressieve klachten. Net als jij heb ik gemerkt dat de drank mijn pillen versterkte en dat voelde best prettig. Niet op de lange duur, want je richt je lichaam ten gronde.

Ik wens je veel sterkte en vooral doorzettingsvermogen. Zo'n gewoonte is niet ineens afgeleerd. Mocht je struikelen, sta dan z.s.m. weer op, kijk of je er een les uit kunt leren en ga opnieuw beginnen.

Lytse.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bedankt lieve mensen,

ik realiseer mij het gevaar van minderen. heb ook het plan gevat in geval van terugval resoluut te stoppen, dat zou dan een ev stopdatum twee maand uitstellen. ik weet niet of ik mijzelf nu 'rijk' reken of dat ik mijzelf af en toe een glaasje gun.

de tijd zal het moeten uitwijzen. ik ben blij met jullie meningen, ook de ongezouten, ik ben hier niet voor niets.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi

Ik vind het knap als je kunt minderen

Ik zelf heb het idee dat ik al een tijd niet rook en drink dat ik het gevoel en smaak kwijt ben geraakt van deze 2

En als je er 1 opsteekt of drinkt wakker ik hem weer aan...

En slapende honden moetje nu eenmaal niet wakker maken

En gezelligheid heeft niks te maken met alcohol...kan ook alcoholvrij

Geluksstofje kan op meerdere manieren worden aangemaakt

Das mijn mening

Succes in je beslissing sociaal of stoppen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Irunalone,

Zelf heb ik jaren als een zombie rondgelopen. Door veel ( Psych) pillen in combinatie met alcohol. Nu schaam ik me daar wel voor. Die pillen alleen waren waarachtig wel genoeg geweest. Ik heb het grootste deel van mijn leven gezopen en dus verzopen. Niet meer terug te draaien. Nu kan ik proberen er nog het beste van te maken.

Ik heb gemerkt, en dat zul je hier wel vaker gelezen hebben dat stoppen veel gemakkelijker is dan minderen. Gewoon heel radikaal: ik drink niet meer. Je bent dan van het gezeur af er nog over te moeten denken waar, wanneer en hoeveel je MAG drinken. Ik WIL niet meer drinken. Het is me eens 4 1/2 jaar gelukt en ik probeer het nu weer opnieuw. Proberen is eigenlijk een verkeerd woord. Dan laat ik alweer een achterdeurtje open. Ik zeg: VANDAAG drink ik niet. Of positiever geformuleerd: VANDAAG blijf ik nuchter.

Ik heb dus ervaring met stoppen. De laatste tijd probeerde ik te minderen. Maar als je een echte alcoholist bent kun je er op wachten, het loopt vroeger of later weer uit de hand.

Maar ieder moet die keuze voor zich maken. Ik kies voor de vrijheid.

:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bedankt hanneke, helder.

En ja, die pillen ZIJN wel genoeg.

Dus de alcohol. ik heb op dit forum al gemerkt dat velen stoppen idd gemakkelijker vinden. en vooral ook wordt het, net als door jou, sterk aangeraden ipv. minderen.

Ik ga het niet proberen, ik ga stoppen!

bedankt, zo krijgt het steeds meer body.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dank apple,

ik heb er buikpijn van maar moet het doorzetten: mijn zoon van elf begint vragen te stellen, hij mag niet meemaken dat mama soms laveloos op de bank ligt. bovendien merk ik aan veel dingen dat ik MOET stoppen.

ik tril, ik zweet, ik praat met dubbele tong. maandag is mijn d-day. ik wil heeeeeeel graag...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Irunalone, je zoon gaat zo de puberteit in

en daar hoort tegenwoordig helaas al jong

kennismaken met drank bij. Voor mij was dit bij

dochter de direkte aanleiding te stoppen zelf.

Het moment bij haar kwam vroeger dan waarop ik had gerekend,

maar ik was er klaar voor, net op tijd. Nog steeds dankbaar dat ik

naast het goed kunnen begeleiden, ook een goed voorbeeld kan

zijn nu, en daar stevig in sta inmiddels. Zij was 13 destijds, nu 17.

Het respect en de liefde zijn wederzijds nu, heerlijk en dat is echt

wel anders geweest ook. Het kan een zware tijd worden, maar als je

oprecht kunt zeggen dat je er alles aan hebt gedaan wat binnen je

mogelijkheden ligt, is de basis optimaal denk ik zo. Succes meis!:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

fijn bericht Jane4!

Ik ga er zijn voor mijn kind, vooral omdat ik de laatste 10 jaar er niet voor hem kon zijn doordat ik ziek in psychiatrische klinieken verbleef.

Maar nu...

ik heb het koud en ik zweet, ik heb huilbuien, ik ben op van de zenuwen en chagrijnig. Morgen eerste dag detox.

Ik heb naast jullie ook nog een maatje gevonden op deze site en ik wil heel graag stoppen.

Morgen is de eerste dag van derest van mijn leven.

Groet, Irunalone.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het gaat prima: geen verlangens, alleen hongerig en koud.

De nacht was wel woelen en weinig slapen maar ja, als je ook al vijf jaar op alcohol slaapt...

ik ben zelfs vrolijk en fit, heb opgeruimd en schoongemaakt!

Ik pak het bij de dag, het blijft vast niet zo, maar dat zie ik dan wel weer.

Geen zorgen voor morgen!

Hoe gaat het met jullie?

Hoe was jullie dag?

Nog iets leuks gedaan?

groet, erna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...