Maria21 Geplaatst 23 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 23 maart 2011 Hoi iedereen,Ik lees zo vaak dat de mensen die zich aanmelden dat ze de eerste borrel van de dag moeten laten staan. Wat mij dan een beetje verbaast is dat er ook vaak gezegd wordt is dat stoppen (zeker na langdurig gebruik) beter is om dit onder toezicht of onder behandeling van een arts te doen. Dit verwart mij een beetje. Wat is wijsheid? Wanneer kun je stoppen? Kan je dat altijd doen? Kan je beter wachten met stoppen totdat je je huisarts gesproken hebt? Is het altijd beter om te stoppen ook al wil je geen huisarts spreken? Voor mezelf heb ik besloten te stoppen nadat ik mijn huisarts gesproken heb. Ik zie hem 30 maart. Ik vroeg me af hoe jullie het stopmoment hebben bepaald? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 23 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 23 maart 2011 Ik heb mijn moment gevonden nadat ik doorgezakt wasen tegen mijn principes al rond 17.00 uur begon met drinken.Ik kreeg woorden met mijn dochter, die gelukkig ging logeren,maar daarna heb ik nog 3 1/2e liters gehaald en ben doorgegaan.De volgende dag was ik erg brak en wilde dat mijn dochter me nooitzo zou zien als ik de avond daarvoor was. Ik realiseerde me dat ik voorhet eerst hulp wilde aanvaarden en via google vond ik dit forum. De knop wasom en ik heb nooit meer alcohol gedronken.Het is moeilijk te adviseren om er wel of niet mee te wachten voor de arts.Als je twijfelt, kun je altijd nog via een tel. spreekuur hem/haar bellen en desnoods eenverslavingskliniek om te bespreken wat wijsheid voor jou is. Succes Maria! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Maria21 Geplaatst 26 maart 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 26 maart 2011 @Fibo en Jane: Bdankt voor jullie antwoord. Ik weet niet wat veel is en OF ik afkickverschijnselen kan verwachten. Ik wacht daarom het 'oordeel' van de huisarts af. Ik wil geen onnodige risico's lopen. Dit klinkt natuurlijk wel heel erg raar nadat ik mijn gezondheid en de rest zo op het spel heb gezet... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rae Geplaatst 26 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 26 maart 2011 quote: Dit verwart mij een beetje. Wat is wijsheid? Wanneer kun je stoppen? Kan je dat altijd doen? Kan je beter wachten met stoppen totdat je je huisarts gesproken hebt? Is het altijd beter om te stoppen ook al wil je geen huisarts spreken? Hoi, Pas bij zeer grote hoeveelheden is abrupt stoppen gevaarlijk. Bij minder grote hoeveelheden gewoon even doorbijten. Dat is natuurlijk relatief naargelang je constitutie, je gewenning, je geslacht, drinkpatroon en conditie. Om die reden is het erg moeilijk daar via het net eventjes goede raad in te geven en kan je allicht best kiezen voor zekerheid zoals Fibo aangeeft. Ik zou me over het ontwennen niet te veel zorgen maken. Je hebt je datum vastgesteld, dat is een goeie zaak, en je arts zal je zeker de nodige feedback kunnen geven. Ik raad je wel aan behoedzaam om te springen met het advies van de huisarts, zeker bij het geven van ontwenningsmedicatie. Stel dat de arts het zinvol acht zulke medicatie te geven*, doe dat in geen geval langer dan 4-5 dagen. Dat is immers geen onschuldig spul en in mijn ervaring gaan artsen daar iets te licht over. Ikzelf heb dat nooit langer dan 1,5 dag genomen, zelfs na kritieke toestanden (170-190 eenheden per week). Rae. * Ik heb het uiteraard niet over vitaminen en zo maar over slaapregulators en kalmeerpillen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden