GJD Geplaatst 28 november 2012 Rapport Share Geplaatst 28 november 2012 Hallo ik ben GJ, Ik ben 37 jaar en werkzaam in de IT. Na 15 jaar dagelijkse trouw aan de alcohol, word het tijd afscheid ervan te nemen. Ik hoop dat ik op dit forum veel tips tegenkom en ervaringen van anderen. Ben nog een beetje schuw, dit is allemaal nieuw voor mij. In het kort: Van het weekend besloten om te stoppen met drinken. Drink elke dag tussen de 6 en 12 1/2 liters bier om voornamelijk angsten en emoties uit te schakelen. Gisteren heb ik het *, door op visite 2 1/2 liters te drinken en daar heb ik spijt van. Ruzie met me vriendin nu en het ziet er naar uit dat ze bij me weg gaat. en dat heb ik het er niet meer voor over. Ik zou graag willen leren om NEE te zeggen tegen de drank. En vandaag dus dag 1 zonder de alcohol, morgen ga ik ook langs de huisarts om een verwijzing te krijgen en misschien wat hulp bij de eerste dagen. Ik hoop dat ik net zo sterk kan zijn als sommige hier. (zit al een tijdje mee te lezen) En het gedicht van Sabine81 op de pagina: LINK Vind ik echt heel sprekend. Met vriendelijke groet & Succes, GJ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Edflobe Geplaatst 28 november 2012 Rapport Share Geplaatst 28 november 2012 Hallo GJD, welkom op dit forum. Wat ontzettend jammer dat het gisteren weer mis gegaan is. En pijnlijk dat je vriendin op het punt staat je te verlaten. Dat is de drank inderdaad echt niet waard. Ik hoop dat je veel steun vindt op dit forum en wens je veel sterkte en voor vanavond in ieder geval een alcoholoze avond. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
WijnandA Geplaatst 28 november 2012 Rapport Share Geplaatst 28 november 2012 Hallo GJD, Welkom en succes met ADB worden! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lavendel1 Geplaatst 28 november 2012 Rapport Share Geplaatst 28 november 2012 welkom GJD Je eerste stap is gezet! Inzien dat er iets fout gaat. Goed idee om de huisarts in te schakelen. Eerst jezelf oplappen, de rest later, hoe pijnlijk ook. Heb je al gezien dat er onder ditjes en datjes een dagdraadje is elke dag? Daar is bijna altijd iemand online. Je kan daar alles kwijt van koffie maken tot serieuze ernst. Als er niemand reageert, geen paniek, nog is effe gillen. Profiteer maar lekker mee van alle ervaringsdeskundigen in alle stadia. En vooral: je zal snel merken dat vele aspecten van ons "probleem" zo gelijklopend is, dat je er verstelt van zal staan. succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 28 november 2012 Rapport Share Geplaatst 28 november 2012 Hallo GJ, Ook van mij welkom hier op het forum. De drank heeft ook mij bijna mijn relatie gekost, terwijl we morgen al 38 jaar getrouwd zijn. Na een jaar serieus minderen ben ik nu een half jaar helemaal gestopt. De relatie met mijn man is inmiddels weer een stuk verbeterd, maar hij zei me van de week nog dat hij zich pas nu een beetje begint te ontspannen! Vertrouwen komt te voet en gaat te paard! Gelukkig zie je nu in dat het echt anders moet. Goed dat je naar de huisarts gaat. Ikzelf heb veel gehad aan de internetcursus van Tactive. Vroeger was dat gratis, maar ik geloof dat het tegenwoordig een eigen bijdrage van 200 euro kost. Je leert op zo'n cursus waarom je drinkt, wat je valkuilen zijn en vooral ook alternatieven te zoeken voor trekmomenten. Bij veel mensen hier heb ik gelezen dat angsten e.d. afnemen als je stopt met drinken. Hopelijk geldt dat voor jou ook. Succes gewenst en vooral doorzettingsvermogen, want een patroon van 15 jaar schaf je niet zomaar af. Als je het moeilijk krijgt, kom dan op de dagdraad dan helpen we je zo goed als we kunnen. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 28 november 2012 Rapport Share Geplaatst 28 november 2012 GJD, welkom. Goed dat je hier bent. Je geeft aan dat je een probleem met alcohol hebt. Je relatie staat op het spel. Tijd om een nieuw pad in te slaan! HA kan je steunen. Eerst maar eens nuchter worden, en wil de ware GJD dan opstaan! Succes hoor, als ik het kan, kunnen veel meer mensen het! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 28 november 2012 Rapport Share Geplaatst 28 november 2012 Hoi GJD gisteren was hooguit een aanleiding als je relatie al jaren wordt uitgehold door het vele drinken, kan zo'n dag net de druppel zijn he. We zeggen hier vaak; vertrouwen komt te voet en gaat te paard. Tijd om de knop radikaal om te gooien dus, en als je merkt dat je makkelijker niets kunt drinken dan af en toe iets, dan maak je het haalbaar, zeker de eerste tijd. Er moet een nieuwe stevige basis gelegd worden. Mijn ervaring was dat hoe steviger mijn basis werd, hoe minder ik taalde naar drank, verdoving, kunstmatige ontspanning enz. Ik taal er niet meer naar. En dat is zo heerlijk om te ervaren, dat gevoel zou ik iedereen kado willen doen. Maar dan stelde het ook niets voor als je het kado krijgt. Dus houd er maar rekening mee dat er lastige en triggermomenten komen. En elke overwinning maakt je sterker. vallen mag, maar opstaan MOET! en je mag blij zijn dat je middelste naam niet Victor is:D Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kunsie Geplaatst 30 november 2012 Rapport Share Geplaatst 30 november 2012 Hoi GJD, Bedankt voor de link naar het gedicht van Sabine. Heb het met tranen in de ogen gelezen en het is O, zo waar. Heb het uitgeprint en op de binnenkant van de WC deur gehangen, zodat ik het nog vaak kan lezen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden