Spring naar bijdragen

De stap ook genomen, Kim stelt zich voor


Kim1982

Aanbevolen berichten

Hoi iedereen,

Ik ben Kim en ik ben 31 jaar, getrouwd en "moeder" van 3 katjes.

Ik heb een serieus probleem met alcohol en de laatste jaren is dit compleet uit de hand gelopen.. 1 wijntje gaat gewoon niet meer, het liefste drink ik de hele fles leeg..

Mijn man is chauffeur en daardoor doordeweeks s'avonds ook vaak weg.

Gisterenavond was weer zo'n avond, op visite bij mensen die zelf ook graag een glaasje drinken en dan neem ik gewoon veel te veel..

2 maanden geleden is het mij gelukt 3 weken van de alcohol af te blijven dus ik kan het wel maar heb toch echt een beetje hulp nodig. Mijn man wil deze heel graag geven maar kan er niet altijd bij zijn dus daarom heb ik voor dit forum gekozen.

Geschiedenis van mij met alcohol, mijn moeder is 5 jaar geleden overleden na een leven vol met ziekenhuizen en medische fouten. Zij was hierdoor ook alcoholverlsaafd. De zus van mijn moeder is ook alcoholverslaafd en zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik kom uit een familie met veel alcoholverslaafden.

5 jaar geleden is het ook compleet fout gegaan, het overlijden is zo hard aangekomen en ik kon maar in 1 ding troost vinden, de alcohol.

Ik wil gewoon zo graag zonder alcohol, of dat ik kan zeggen na 1 wijntje: Bedankt, ik hoef niet meer..

Mochten jullie vragen hebben, stel ze gerust

Link naar opmerking
Deel via andere websites

welkom Kim

en om van een illusie

meteen al een desillusie te maken:

dat ene wijntje zal er voorlopig niet inzitten,

misschien wel nooit.

Troost vind je niet in alcohol, en dat weet je denk ik wel.

Je had een goede start met 3 weken niet drinken,

waarom probeer je nu niet eens 3 maanden?

Samen met ons hier van het forum, moet dat lukken

en daarna heb je een iets betere keus.

Het zal niet makkelijk zijn, maar het is te doen

en na verloop van tijd ben je echt aan het oogsten.

Helaas voor jou als starter hier: morgen gaat het forum uit de lucht

i.v.m. renovatie. Hopelijk lukt dat in één dag, dan lees je ons

overmorgen weer, en wij jou hopelijk ook.

Misschien vandaag maar wat extra hier blijven?

succes:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Jane,

Bedankt voor je reactie! Je hebt idd gelijk, dat ene wijntje..als ik het eigenlijk zo bekijk, dat gaat gewoon niet.. De 2e is dan maar een superkleine stap.

Ik had gelezen dat jullie 1 dag uit de lucht zijn dus kijk ik vandaag extra rond hihi.

Ga mij ervoor inzetten, ben nu al blij met dit forum, zoveel herkenningspunten :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Kim,

Op de dagdraad had ik je al gelezen.

Ik heb het lang geprobeerd, me wisselend succes, om minderaar te zijn. Mijn valkuil is chronische pijn en daar kan ik niets aan veranderen. Ik merkte dat ik op de dagen dat ik "mocht" drinken van mezelf (vr. t/m zo.) problemen had om te stoppen, als ik op die dag veel pijn had. Had ik niet gedronken, de overige 4 dagen, dan kon ik naar mijn lichaam luisteren, naar bed gaan als het nodig was en de drank laten staan.

Uiteindelijk heb ik mezelf en mijn man beloofd om helemaal te stoppen als het weer mis zou gaan. Natuurlijk gebeurde dat en sindsdien ben ik helemaal gestopt.

Ik moet je zeggen dat het mij minder moeite blijkt te kosten om helemaal niet te drinken, dan om steeds met wilskracht op de rem te moeten staan.

Ik heb de internetbehandeling van Tactive gedaan, als steuntje in de rug. Heel leerzaam, want je ontdekt waar je valkuilen zitten, hoe je eigen gedachten je ondermijnen en wat je kunt doen om niet te gaan drinken.

Zoek hulp meis. Zeker als de alcoholverslaving al in je familie zit, is het belangrijk om niet alleen ermee te worstelen. Gelukkig staat je man achter je, maar hij zal zich zorgen over je maken als hij onderweg is en je niet kán steunen.

Op het forum komen als je een aanval van trek hebt, heeft mij ook geholpen. De anderen proberen je dan te steunen. We zitten allemaal in hetzelfde schuitje, dus we weten wat je doormaakt.

Veel succes en hou vol!

Lytse.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Kim

Dat hele kleine stukje waarin je je voorstelt zegt al zoveel waarom het beter is om te stoppen

Kinderen

Zit in de familie

Troost in alcohol

Niet bij 1 kunnen houden

Van fouten kun je leren

31 jaar

Alleen jij kan deze cirkel doorbreken...voor jezelf,kinderen en je man

Een mens kan veel meer hebben dan je denkt

Alcohol vlakt alleen maar tijdelijk gevoelens weg.

Gevoelens zijn er nou eenmaal of ze fijn of rot zijn

En hoe ga je daar mee om...

En dat hoef je niet alleen te doen..daar is ook hulp voor te krijgen

Verslaafd raken doe je niet zomaar is mijn ervaring

Ga ervoor..ook jij bent het waard

Succes :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een superlieve reacties! bedankt!:)

De knoop is erdoor, vanaf vandaag is het gewoon helemaal stoppen met de alcohol.

Toen ik 2 maanden geleden gestopt was voor 3 weken vlogen de kilo's er ook ineens af (ben volslank) dus daar kijk ik erg naar uit.

Ik wilde morgen mijn dokter bellen, dit heb ik afgesproken met mijn man, eventjes een gesprek aan gaan wat het beste is voor mij.

Tis een dubbel gevoel, opluchting dat ik gewoon de knoop doorhak maar ook angst, ik wil zo graag dat het goed gaat maar nogmaals bedankt voor jullie lieve berichtjes, is echt fijn om erover te praten met mensen die weten hoe het is :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Succes morgen bij de dokter.

Mocht je er behoefte aan hebben: er is ook een mogelijkheid om Refusal of Baclofen te gaan gebruiken. Dat gaat meestal via verslavingszorg.

Daar is een apart draadje voor.

Ik heb het zelf niet gebruikt, maar mensen die het echt moeilijk hadden, hebben er baat bij (gehad).

Doe wat voor jou het beste werkt.

Heb je het dagpact al gezien op de dagdraad? De mensen die zich erop zetten, beloven zichzelf en de andere dagpacters vandaag niet te drinken. 's Avonds vertellen ze hoe het gegaan is.

Bij mij was dat een stok achter de deur, want de gedachte dat ik 's avonds moest zeggen dat ik het niet gehaald had!:angry:

Lytse.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kim zoek ook eens contact met een locale AA of een NA ( indien geen AA voorhanden )

Meestal zijn de meetings ,s avonds , heb je in ieder geval al een prima besteding voor 1 avond of meerdere avonden in de week .

Bij de meeste mensen met ons probleem baat het .

Maar baat het niet dan schaad het zeker niet .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Kim,

Hoop dat je na een dag zonder Forum hier terugkomt. Je hebt echt hulp nodig. Goed dat je naar de huisarts gaat. Ik heb het een poosje met Refusal gedaan. Ging gewoon via de huisarts.

Verder AA kan heel goed doen. Het contact met lotgenoten en de 12 Stappen waar ik intensief mee werk helpen mij in ieder geval.

Veel succes!

:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had niet verwacht erop te kunnen maar dan toch!

Ik ben naar de dokter geweest vandaag, na veel traantjes en praten zijn we op het volgende gekomen.

Ik heb medicatie gekregen om mij de komende tijd een beetje rustig te houden, vandaag is de sterfdag van mijn moeder dus komt goed uit.

Ik voel mij wel een beetje duf met de medicatie maar wel lekker ontspannen :)

Verder heb ik verteld over dit forum, heb zoveel zitten lezen nog gisteren, herkenbaar en toch de digitale steuntjes in de rug!

Daar krijg wel een opkikkertje van, weten dat je niet alleen bent.

De dokter wil kijken dan hoe het zo de komende 2 weken gaat, dan moet ik terugkomen.

Mij naaste omgeving heb ik ingelicht, kreeeg heel veel de reactie: Jij?? dat kan toch niet, je drinkt alleen voor de gezelligheid toch? dus maar hier was ik al op bedacht.

Voel mij met medicatie beter en heb het idee meer aan te kunnen dus we gaan ervoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat zijn mooie stappen he Kim!

En zoals je las zijn er ook Refusal, Antabus en baclofen

mocht je het nodig hebben.

Bovendien kun je uitzoeken wat de redenen zijn van drinken,

wamt als je eenmaal stopt komt er vast wel wat boven.

Daar kun je maar beter op voorbereid zijn, zodat je ermee aan

de slag kunt.

Het zal soms best moeilijk worden, en dat zij de momenten bij uitstek

om hier te komen en om steun te vragen. Al zou het maar voor de

afleiding zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: lady jane
etherbakkies he
ons zo in spanning laten;)quote>


Maakt mij niet zo veel uit , ik red het makkelijk een dagje zonder .

Ik ben eigenlijk een mazzelaar in een hoop opzichten , als ik zo her en der de verhalen hoor .

Ik was helemaal klaar met de alcohol , en wat stevige gesprekjes met mezelf hebben me goed op weg geholpen .

Ik had ook vrij kort en weinig last van de trekmomenten etc.

Ik vind het erger voor de mensen die dagelijks dit forum brood en brood nodig hebben
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yes! Het nieuwe forum is online, de laatste 2 dagen zijn goed gegaan, ben een stuk rustiger en kalm, is echt een fijn gevoel. Denk er ook niet continue aan.

Ik wordt ook lekker wakker :)

 

Mijn paps is ook alcoholvrij (krijgt hoofdpijn van een druppeltje dus soort van allergisch ervoor) en die was heel blij om te horen welke stappen ik had gemaakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Kim,

 

Klinkt bekend allemaal. Mijn moeder is vier jaar geleden overleden na een zwaar leven aan de alcohol. Mijn vader is nog steeds een alcoholist en mijn zus kan er ook nog steeds wat van, al is het minder erg dan vroeger. De rest van de familie lust ze ook wel zeg maar, en het was vroeger bij vriendjes en vriendinnetjes thuis vaak ook heibel door alcohol. Ik ben er ecvht in opgegroeid en mee groot gebracht.

 

Echt goed om te horen dat je er nu al een paar dagen gestopt bent, ik hoop dat het nog steeds lukt. En ook als het even tegenzit of niet lukt, gewoon blijven komen hier en gooi het eruit, het gaat met vallen en opstaan natuurlijk. ;)

 

Je hebt net als ik de kans om de cirkel te doorbreken en eigenlijk is dat een heel mooi iets. Zeker geen makkelijke taak, maar wel iets waardoor je ook een inspiratie kunt worden voor anderen en boven jezelf kan uitstijgen. Mij heeft het gebracht van de hel tot in de hemel. Het heeft tijd en moeite gekost maar door vertrouwen te hebben en overgave is het echt mogelijk.

 

Zet hem op!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Sunyata,

 

Super bedankt voor je lieve woorden, heb je verhaal inmiddels gelezen en heb echt respect voor je, een mooi voorbeeld voor mij!

Als het eenmaal in de familie zit.. ik weet er ook alles van. Tegen ons werd vroeger altijd gezegd als we overstuur waren (toen waren we al lang 16 geweest) neem maar ff een wijntje en op een gegeven moment wordt dit een gewoonte wat bij mij dus echt uit de hand is gelopen.

 

Het gaat nog steeds goed, voel mij trots en dit forum is een soort geschenkje uit de hemel :-)

 

groetjes Kim

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi mensen, lekker op de bank nu met een sinasje. Van het weekend hebben we vrienden te logeren gehad, we zijn ook uit eten geweest en het is meegevallen voor mij!. Dit was het eerste weekend zonder alcohol en toch genoten! Ik heb echt nog een lange weg te gaan maar ben wel blij. Ik zag toch een beetje op tegen het weekend en de vrienden waren zo begripvol.. gelukkig! Groetjes Kim

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Hey iedereen,

 

Hier ben ik weer na een paar daagjes en het gaat goed, blij en alcoholvrij. Ik merk wel dat ik een gemeen poppetje in mijn hoofd heb wat zegt: Dadelijk met de Kerst doe je dus ook niet mee

maar ik wil gewoon echt niet meer. Heb inmiddels een paar goede alternatieven gevonden (7-up / 0.0 procent Jillz / sapjes) dus daar ben ik al blij mee.

Inmiddels heb ik nu ook een paar weekenden achter de rug met visite en dat is ook goed gegaan alleen denken sommige om mij heen dat ik zwanger ben.. hijs fijn..

 

Ik ga ff snuffelen weer :-)

 

Groetjes Kim

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...