goat67 Geplaatst 16 december 2012 Rapport Share Geplaatst 16 december 2012 Hier zit ik..kwart over negen. Wallen onder mijn ogen. En ik weet waar het van komt. Alles gaat naar de knoppen. Huid, haar, contacten, emoties. Jezelf er toe zetten om de deur uit te gaan. Ja hooguit naar de supermarkt. Waar je je beste vriend zomaar kunt kopen. Zonder problemen. Praatje niks maken met de cassiere, zodat je vooral normaal overkomt. De euforie ten tijde van drinken, de rot gevoelens achteraf. Schuldgevoelens. Omdat ik weet dat het me echt geen goed doet. In geen enkel opzicht. Zonde zonde.. Waarom ik dit hier nu schrijf? Ik lees al heel lang mee. Vooral in tijden als ik het zelf moeilijk heb. En elke keer als ik deze site open? ( Hij staat in mijn favorieten). Besef ik mezelf weer hoe ik mezelf vernietig. En mezelf voor de gek hou. Vandaag neem ik de eerste niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kunsie Geplaatst 16 december 2012 Rapport Share Geplaatst 16 december 2012 Goedemorgen Goat, en welkom op het ADB forum! Goed om wat van je te horen nadat je al een tijd meeleest. En ja, die beste vriend waar je het over hebt, kan je mss beter inruilen voor schrijfvrienden op dit forum. Heb je denk ik, veel meer aan. Succes en hoop je veel te lezen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 16 december 2012 Rapport Share Geplaatst 16 december 2012 Goat 67 welkom! Je hebt een grote stap richting herstel gezet. Het besef en toegeven dat je zelfvernietigend bezig bent. Ik kwam op een punt dat drinken helemaal niets positiefs meer had. Toch kon ik er niet zomaar mee stoppen. Toen de wanhoop alle andere emoties oversteeg en mijn dagen een stroom van ellende was geworden had ik mijn dieptepunt bereikt. Zo kan en mag ik niet leven. Met heel veel hulp drink ik nu 15 maanden niet. En dat is een wondertje voor een alcoholist! En het begint met de eerste niet nemen vandaag... Nuchter is het leven mooi. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
goat67 Geplaatst 16 december 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 16 december 2012 Het is echt een sociale emotiekiller. Gaat nergens over. Als ik 's ochtends wakker word denk ik, wat heeft het me nu gebracht? Ik was tot mijn 41e een sociale drinker. Dronk nooit alleen. De laatste vier jaar dus wel. En ik vind het erg. Maar toch is het loopje naar de supermarkt belangrijker, dan het loopje naar mezelf. Lastig. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kunsie Geplaatst 16 december 2012 Rapport Share Geplaatst 16 december 2012 Je weet dus al wat er aan scheelt. Dat drank belangrijker is dan jij. Dat snapt iedereen hier precies. Ik loop in gedachten ook nog vaak makkelijker naar de supermarkt dan naar mezelf............. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
goat67 Geplaatst 16 december 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 16 december 2012 Fijne reacties, bedankt. Nogmaals, vandaag neem ik de eerste niet. Verder is het zo moeilijk kijken. Ik probeer het dag voor dag nu. Heb hier echt heel veel mee gelezen, de afgelopen 8 maanden. Nu dacht ik, schrijf zelf ook maar. Misschien helpt het me wel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
goat67 Geplaatst 16 december 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 16 december 2012 Ik vind het soms zo belachelijk van mezelf. Want ik vind koffie, karnemelk, water en sapjes net zo lekker. Waarom dan toch kiezen voor wijn. Want dat is wat ik drink. En als ik de fles open? Wil ik de bodem zien. Privé is er natuurlijk heel wat aan vooraf gegaan. net zoals bij zovele mensen die ik hier lees. Heb respect voor de mensen die deze verslaving voorbij hebben kunnen gaan. Ik ga mijn best doen. al staan de feestdagen voor de deur. Waarin ik zeker zal gaan drinken denk ik. Toch wil ik nu een begin maken. Met pieken en dalen. Zodat ik me blijf beseffen hoeveel meer kwaad het doet dan goed. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kunsie Geplaatst 16 december 2012 Rapport Share Geplaatst 16 december 2012 Ik wilde mezelf ook eerst pas na de feestdagen aanmelden hier. Maar ik weet van mezelf dat het niks voorstelt om het uit te stellen. Ik vind, ook dan, wel weer een excuus om te drinken. Die zijn er altijd. Neemt niet weg dat ik ook al een keer de fout ben ingegaan, zoals je kunt zien. Maar er is wel iets in mijn kop veranderd. Bewustwording misschien? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Romualdus Geplaatst 16 december 2012 Rapport Share Geplaatst 16 december 2012 goat67, Herkenbaar verhaal, goed dat je het nu van je af probeert te schrijven en een klankbord zoekt. Je was tot je 41ste een sociaal drinkster, wat is er in je leven gebeurt dat je omgeslagen bent in een alcoholiste? Wellicht ligt daar de oplossing van je drankprobleem. Heb je al eens met een arts/verslavingsarts of psychiater geproken? Misschien heb je baat bij gesprekstherapie en ondersteuning van medicijnen. Bij mij heeft het allemaal niet geholpen, baclofen was mijn redding. Ik wens je veel sterkte en vele droge dagen toe. Blijf schrijven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
goat67 Geplaatst 16 december 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 16 december 2012 Dit is ook niet mijn eerste stop poging. Al gaat het toch beter dan eerder. Elke keer meer besef. Ben ten opzichte van begin dit jaar ook al een stuk geminderd. Toen dronk ik mezelf vaak in een halve coma. Die tijd ben ik voorbij. Dat was erg. Lavenloos op de bank liggen 's middags om twee uur. Dat doe ik niet meer. Toch blijft het een probleem. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
goat67 Geplaatst 16 december 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 16 december 2012 @ Romualdus, ik heb sinds vier maanden een psychologe. En ik moet je zeggen dat ik progressie maak in heel veel dingen. Ook bespreek ik met haar mijn alcoholprobleem, als is ze niet een verslavings deskundige. Baclofen ben ik me nu in aan het verdiepen. Het neemt de trek weg? De drang? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 16 december 2012 Rapport Share Geplaatst 16 december 2012 Welkom Goat en wat moedig van je om ook uit de coulissen naar voren te komen nu! Ik moest meteen aan het woordje geitebreiers denken, want dat zijn we toch soms met zijn allen hier he, dat we drank zo een belangrijke gewoonte in ons leven hebben laten innemen. Maar, en moet ik dus eigenlijk schrijven; zodra de knop echt om is kan ook niet drinken weer een nieuwe gewoonte worden. En ik heb zelf geen zin om te kijken of ik de verslaving voorbij heb kunnen gaan, zoals je hiervoor schreef. Want het zou zo maar kunnen blijken dat ik nog net zo vatbaar ben om die afhankelijkheid weer een kans te geven en wat ik zeker weet is dat ik dat nooit maar dan ook nooit weer zo ver wil laten komen. Dus nee dankje, er zijn idd vele drankjes lekkerder en veel beter voor me. Dus ik doe met je mee en laat vandaag die eerste staan. Succes en ik hoop dat je die feestdagen even los kunt laten wat dat betreft. Die onrust heb je nu niet nodig. Dag per dag, uur per uur waar nodig, en wie weet hoe goed dit je gaat bevallen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lavendel1 Geplaatst 16 december 2012 Rapport Share Geplaatst 16 december 2012 hey welkom Goat! je weet blijkbaar al van aanpakken wat een voorsprong, toch? je kent het dagdraadje onder wie is wie? de virtuele huiskamer waar steeds wel iemand aanwezig is? succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
goat67 Geplaatst 16 december 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 16 december 2012 Wie weet verzamel ik ooit moed om naar dag draad te komen. Lavendel en jane, jullie schrijven hier ook al zolang..ik lees jullie ook. Ik ben blij dat ik de moed verzameld heb om me hier aan te melden. So far so good. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lavendel1 Geplaatst 16 december 2012 Rapport Share Geplaatst 16 december 2012 voor alle duidelijkheid, ik zit hier nog maar enkele maanden hoor! maar inderdaad niks forceren, alles lekker op je eigen ritme :-) heb je nu concrete plannen gemaakt om je stopproces te organiseren? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
goat67 Geplaatst 16 december 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 16 december 2012 Op dit moment nog geen concrete plannen. Plannen van uur tot uur. En vooral me even ziek voelen. Gelukkig weet ik hoe het voelt. En wat ik vandaag en morgen kan verwachten qua gezondheid.Veel trillen, rommelende darmen, af en toe het idee hebben dat ik een hyperventilatie aanval krijg. (Overslaand hart). De eerste keer dat ik stopte hield ik een dagboek bij. En dat was heel prettig. Alleen ik merk dat het beter gaat als ik het deel met mensen. (zoals met mijn psychologe). En nu hier dus. Ik heb in mijn leven meerdere verslavingen gehad. Maar dit vind ik denk ik wel één van de ergste. Drank. Ik ga aan alles voorbij. Ben veranderd de afgelopen jaren van een leuke sociale zelfstandige vrouw, met twee prachtige kinderen, naar een vrouw die sociale contacten is gaan vermijden. En ik wil niks voor mezelf goed praten. Ben er zelf bij elke keer als die kurk (of schroefdop) eraf gaat. Ben er zelf bij als ik doordrink. Terwijl ik weet dat het me niks brengt. Maar soms oh soms..is het zo lekker je even neer te geven met een fles wijn. Spelletje aan op de pc, en nergens meer aan denken. Wat belachelijk is. Wat betreft mijn uiterlijk? Ben veranderd van een leuke vrouw, naar een vrouw met een pafferig gezicht. Joggingbroekje aan....zucht.. wat doet een mens zichzelf aan. Maar goed, nog steeds so far so good, en vooral geen beloftes aan mezelf maken vandaag. Het gaat hier vandaag af en aan de behoefte om te drinken. Maar ik ga de deur niet uit! Heb alles wel in huis, behalve drank. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 16 december 2012 Rapport Share Geplaatst 16 december 2012 welkom goat... de eerste stap is gezet;) het is net een verhaal over mij?? sterkte! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
goat67 Geplaatst 16 december 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 16 december 2012 @ Lenie. Ik lees dat je gestopt ben op 04-12-2012. Gaat het goed? Ik zit te denken aan Baclofen. Ik lees positieve berichten erover. vooral wat betreft trek in alcohol! Wat ik dus nu al de hele tijd heb. Maar ik weiger vandaag te luisteren naar dat gevoel. Al hoe moeilijk. Helemaal op een trieste zondag zoals vandaag...Ik hou vol en zet door! Ik wil het zo graag. Wil gewoon weer mezelf zijn. Sociaal, vrolijk, positief. Al die dingen die ik zo mis in mezelf de afgelopen twee jaar. Ik ben vooral teleurgesteld in mezelf. Wat ik de afgelopen jaren allemaal voor elkaar heb gekegen in het belang van mijn kinderen en mezelf. En dat teniet laten doen door drank! Ellendig goedje. Dat alcohol. Ik wil er aan voorbij..uit de grond van mijn hart! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 16 december 2012 Rapport Share Geplaatst 16 december 2012 Wekom Eerste stap is het halve werk En inderdaad meestal speelt er heel veel vooraf om zover te komen Stoppen met alcohol is niet makkelijk heeft mij bloed zweet en tranen gekost ben nu nog aan het puinruimen van al die jaren Stoppen is de grootste investering in jezelf en na verloop van tijd bouw je echt respect op voor jezelf hoe zwaar het ook is...het is de moeite waard En dat niks lekker smaakt...er zit geen alcohol in<das het probleem> Elke keer dat je geen alcohol hebt genomen en er wel een goed excuus voor had om het te nemen voelt als een overwinning Go for it Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 16 december 2012 Rapport Share Geplaatst 16 december 2012 Hallo Goat, Ook van mij welkom hier. Ik sluit me aan bij allen die me hier voorgingen. Doe waarbij jij je het prettigst voelt. Kom je in de verleiding om te drinken, dan is het handig om naar de dagdraad te gaan. Al hebben we het over recepten, of wat dan ook, we schakelen om om je te helpen. Over Baclofen, Refusal e.d. zijn aparte draadjes, waar je van alles kunt lezen over deze medicijnen. Ik wens je heel veel succes, maar ook doorzettingsvermogen. Mocht je struikelen, sta dan weer op en leer ervan. Je bent pas een verliezer als je blijft liggen! Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 17 december 2012 Rapport Share Geplaatst 17 december 2012 ja hoor Goat, het gaat nu goed. tuurlijk, de momenten zijn er wel... maar die kan ik goed overwinnen. veel hier komen en lezen... en dan ineens??.. zie je het licht, zoiets haha sterkte hoor!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
acer Geplaatst 5 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2013 Hé Goat, Ik lees jouw verhaal en alle opbeurende (denk ik) reacties die je er op hebt gekregen. Voor mij is jouw beginverhaal ook zeer herkenbaar. Op een gegeven moment kan het gewoon niet meer... Hoe gaat het nu met je? En kwa feestdagen? Sterkte, Acer Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden