Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Mijn vriend is 7 weken aan het afkicken en heeft vandaag na een ruzie via WhatsApp de relatie verbroken omdat hij vrijheid wil. Wie herkent dit? Ik heb iemand nodig ok mee te praten want het is gewoon te pijnlijk. Gisteren deed hij nog heel lief en zei hij dat hij voor altijd van mij hield en nu ineens maakt hij het uit omdat hij de vrijheid fijn vind

Geplaatst

Hallo @Xsaskiax, wat een nare situatie waar je nu in zit. En wat goed dat je op zoek bent naar steun.

Zelf ben in een verslaafde (alcoholist) die al een flink aantal jaren niet meer drinkt. Ik herken wel wat in het gedrag van je vriend. Toen ik stopte, had ik heel veel tijd voor mezelf nodig. Vaak worden mensen die middelen gebruiken geconfronteerd met de problemen, die er al waren en waar bijv. alcohol overheen is gegooid. Of problemen die zijn ontstaan juist door gebruik van een middel. Als je stopt, moet je dat allemaal onverdoofd aanpakken en het kan wel een tijd duren, voordat dat goed lukt. Misschien heeft jouw vriend nu gewoon de ruimte niet voor andere zaken dan afkicken, stoppen en overeind blijven.

Voor naasten van mensen met verslaving is ook hulp. Er zijn zelfhulpgroepen waar je terecht kunt (al-anon, intact zelfhulp) en misschien heeft verslavingszorg in jouw regio ook een programma voor naasten. Contact met mensen die in hetzelfde schuitje zitten, kan ontzettend waardevol zijn. Er zijn ook cursussen voor naasten; dat gaat er dan niet over hoe je (in jouw geval) vriend van de drank (of wat dan ook) af krijgt, maar meer over hoe je zelf overeind blijft.

Je hebt je berichten hier op het forum onderdeel voor alcoholisten geplaatst. Er zijn meerdere onderdelen hier, bijv. voor roken, cannabis, maar ook voor naasten. Kijk maar eens helemaal onderaan. Het heet "Naast ons" en is jammer genoeg niet heel druk. Maar je kunt er al een aantal dingen lezen, waar je misschien voor nu wat aan hebt.

Ik wens je sterkte en veel succes. Hou je goed.

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...