Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Hallo, ik drink al geruime tijd veel en vaak alcohol. Gisteravond ben ik niet helemaal doorgeschoten en gestopt na 2 Kasteelbiertjes (330 ml, 11%) en 1 fles wijn. Nu wil ik niet meer drinken.

Ik vroeg mij af of ik paracetamol kan gebruiken en lorazepam (tabletten van 1 mg.) tegen ontwenningsverschijnselen. 

Volgens recent onderzoek zijn mijn leverwaarden verhoogd.

Geplaatst

pammen zijn heel snel verslavend, daar zou ik niet aan beginnen.
Thiamine/Vit. B1 wordt vaak door verslavingsartsen aangeraden en kan geen kwaad.
Laat die kater maar juist, die houdt je alert dat je niet wilt drinken.
Over de lever, dat is het orgaan dat het snelst herstelt, mits je echt stopt.
Cellen van organen vernieuwen zich, maar dan moeten die nieuwe cellen wel een gezonde kans krijgen.

Geplaatst

Beste Velina,

Hartelijk bedankt voor je bericht. Wat goed dat je je alcoholgebruik wilt aanpakken als dit een probleem voor je is geworden. Je schrijft dat je al geruime tijd veel en vaak alcohol drinkt. Het kan dan risico's met zich meebrengen om ineens te stoppen met het drinken van alcohol. Zoals kans op een epileptisch insult of een delier. Wat betreft medicatiegebruik om ontwenningsverschijnselen tegen te gaan, het is daarbij van belang dat er iemand met je mee kijkt en dat er een controle is hoe dit verloopt/gaat. Dit zou je kunnen bespreken met de huisarts en je eventueel laten verwijzen naar een verslavingszorginstelling bij jou in de buurt.

We kunnen vanaf hier niet zien hoe je lichamelijke toestand is, dus het advies is om je daarbij te laten ondersteunen.

Wat in ieder geval goed is om te doen, is om thiamine te kopen bij de drogist. Zoals lady jane al opmerkte. Je hebt er tegenwoordig geen recept meer voor nodig. Vitamine B1 wordt te weinig opgenomen in het lichaam als je te veel alcohol drinkt. Dit kan voor zenuwschade/schade in het brein zorgen.

Veel succes met de stappen die je gaat zetten!

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...