Meaculpa Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden (bewerkt) Hallo, ik ben vandaag precies 4 weken gestopt met alcohol drinken. Even een korte opsomming van mijn alcohol verleden:Â Ik heb een lange periode van alcohol drinken achter me, wel 20 jaar. Soms wat meer, soms wat minder. De laatste 10 jaar heb ik dagelijks gedronken, altijd 's avonds vanaf ongeveer 21.00u tot 01.00u. Wat dronk ik dan per avond? Een fles wijn OF een paar biertjes gevolgd door flink wat likeur OF 3 speciaal biertjes (het liefst 8% of hoger) en de laatste tijd enkel likeur en wel 350 ml per avond. Dat laatste is ook de reden dat ik ben gestopt, het werd te veel en ik gebruikte het meer als medicijn om te verdoven. Genieten was er nog wel maar dat kwam (eerlijk is eerlijk) op de tweede plaats. De eerste dagen nadat ik gestopt was, dacht ik: wow waar komt al deze energie vandaan? Wat geweldig, wat fijn dat ik gestopt ben. Maar daarna is het regelmatig voorgekomen dat ik ineens overvallen word door een gevoel van extreme moeheid. Alsof plotseling alle energie uit mijn lichaam is weggelopen. Komt dit meer mensen bekend voor? Is dit een bekend fenomeen na het stoppen? Is dit een fase en gaat dat uiteindelijk over? Â Â 1 uur geleden bewerkt door Meaculpa
lady jane Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden Welkom hier, MC voor wie is de meaculpa bedoeld als ik vragen mag? De extreme vermoeidheid kan er zeker bij horen. Je hebt 20 jaar roofbouw gepleegd en ja dat duurt even eer je lichaam (en je psyche ook) daatvan herstelt. Gelukkig ken je ook de oplevingen in energie. Die kern is er dus ook nog, en hoe langer gestopt hoe beter je energielevel zal worden. Het proces verloopt bij iedereen anders, en ik denk dat dat komt omdat ieders drankpatroon, aantal jaren, leeftijd, gezondheid, karakter, rugzak, psyche, enz enz ook verschillend zijn. En niemand is gemiddeld. Lees maar via de wie is wie bij anderen, hun verhaal zal herkenning brengen, en ook grote verschillen. We zijn allemaal uniek. Met wel een gezamenlijk doel; adb te worden, zijn en blijven. succes!
Meaculpa Geplaatst 57 minuten geleden Auteur Rapport Geplaatst 57 minuten geleden @lady jane De meaculpa is voor mijzelf / aan mijzelf gericht. Het eerlijk toegeven dat ik een tekortkoming heb als het gaat om alcohol. Ik vond het wel een "mooie" naam om me mee te registreren op het forum 😀 Ik ga zeker lezen in het wie is wie gedeelte. Je noemt de term roofbouw, heftig om zo ineens die term te zien maar dat is natuurlijk feitelijk wel wat ik gedaan heb. Ik moest even zoeken wat je bedoelt met adb maar dat is natuurlijk alcohol de baas... hahaha. Bedankt voor het wensen van succes. Soms denk ik, appeltje eitje, maar dan ineens hoor ik het bekende stemmetje "Ach eentje kan wel" of "wat zit je hier nu saai aan de thee". Het luisteren naar een podcast of het lezen van een forum helpt me dan enorm. Vandaar ook dat ik me hier heb aangemeld. Soms zit je gewoon met onrust en frustratie... en op dit moment heb ik dat vooral mbt het me ineens zo extreem moe voelen... Â
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden