Chaootje Geplaatst 6 uur geleden Rapport Geplaatst 6 uur geleden (bewerkt) Laat ik mij even voorstellen want ik ben nieuw hier. Ik ben een problematische drinker. Ik drink al ruim 25 jaar bijna dagelijks. Af en toe lukt het me om een langere tijd niet te drinken (ik heb onlangs dry january volgehouden tot half februari) maar langzaam sluipt het dan toch weer mijn leven in. Het is een gewoonte geworden en daardoor ook een verslaving. Ik weet dat ik het niet nodig heb en ook zonder kan dus ik begrijp niet waarom ik dan toch steeds weer begin met drinken. is dit herkenbaar en hoe moet je hier blijvend verandering aan brengen? Ik ben er zo klaar mee maar het lukt me maar niet om het vol te houden😢 6 uur geleden bewerkt door Chaootje
lady jane Geplaatst 6 uur geleden Rapport Geplaatst 6 uur geleden welkom Chaootje. Blijven verandering? Of blijvend stoppen? Het eerste is supermoeilijk als je verslaafd bent. Het 2e is simpel; de eerste niet nemen. De knop moet dan wel echt om zijn. Sommige mensen vinden het woord nooit te zwaar klinken. Maar zoals jij je na januari voelde kan een blijvende keus worden. Ik heb er tenminste nooit spijt van gehad. Maar je wilt niet weten hoe lang ik nodig had met minderen, op wilskracht, jojo-en, sjoemelen, ontkennen, en ik wist toen ook na een periode van 7 maanden niks, hoe goed ik me toen voelde. Voor mij was dit forum een echt keerpunt en de redding. Maar ja, nu ben ik forumverslaafd............. Chaootje reageerde hierop 1
Chaootje Geplaatst 5 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 5 uur geleden Dankjewel LadyJane voor jouw reactie. Vanaf as maandag ga ik er weer voor en stop ik met drinken. Ik hoop dat ik via dit forum support vind en daar kracht uit haal om door te zetten. lady jane reageerde hierop 1
Bob Geplaatst 5 uur geleden Rapport Geplaatst 5 uur geleden (bewerkt) Welkom @Chaootje. Als je wilt begrijpen waarom die trek steeds terugkomt moet je je realiseren dat alcohol ook inwerkt op je hersenen. Ken je de lezing van Dr. Els Noorlander over verslaving? Die kun je op youtube vinden en er wordt goed in uitgelegd hoe zo'n verslaving eigenlijk in zijn werk gaat en waarom het zo lang kan duren voordat je er weer vrij van bent. Wat je beschrijft ken ik uit eigen ervaring maar dat is inmiddels al weer jaren geleden. Nu ben ik echt blij dat ik die knop toen om heb weten te zetten. Het gaat echter niet bij iedereen op dezelfde manier. Anders zou er wel een simpele cursus of een boekje zijn met de juiste instructies, en voilà . Lees maar eens wat hier op dit forum zoal wordt geschreven, dat kan heel leerzaam en ook behulpzaam zijn als je er de dingen uit op weet te pikken waar je zelf iets aan hebt. Succes! 5 uur geleden bewerkt door Bob Chaootje reageerde hierop 1
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden