Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst (bewerkt)

Weer iets belangriks geleerd vanavond over het av- pad. Enorme craving had ik. Zakt nu. En ik zie nu dat craving steeds komt als ik het door de chronische ziekte ook moeilijk heb. Pijn speelt daarbij een heel heel heel erg grote rol. Niet een of ander lullig pijntje. Maar de pijn die allesoverheersend en niet te mijden is . Waarbij ik letterlijk zo'n dag vrijwel niks meer kan. En alcohol is helaas een fantastische pijnstiller . Vele malen effectiever dan allerlei medicinale pijnstilling als morfine, oxycodon etc etc. Hoevaak heb ik alcohol in mijn leven wel niet ingezet? En aan drank is altijd te komen. Ik denk dat vrijwel iedereen hier dat wel weet. 

Dus eigenlijk moet ik vandaag blij zijn dat dat patroon nu volledig duidelijk is. 😑

Ik snap nu ook meer en meer mijn huisarts die eens zei dat ik misschien maar eens moet aanvaarden dat ik niet ( meer) zonder zware pijnstilling kan.

Ik gooi dit berichtje ook op mijn draadje .om niet te vergeten.

Dat laatste lukt me nu niet. Krijg ik steeds een ander bericht. 

2 minuten geleden bewerkt door Marjolijn
Laatste zin erbij

bewerkt door Marjolijn
Overzetten lukte dus toch :)
Geplaatst
Op 2-5-2026 om 19:08 zei Marjolijn:

Maarrrrrr... ik tik wel de drie weken aan vandaag. Dat dan weer wel. Het begint er een beetje op te lijken. Nu weer poosje horizontaal.

Gefeliciteerd met je 3 weken 💪🏻❤️🥳

Geplaatst

Het is best nog broos. En dat besef ik dondersgoed.  Wegblijven van die snelle boodschappenjongens. Telefoon opzij houden. Andere dingen doen. Bepaalde dingen vermijden. Afleiding etc etc.... want als je doet wat je deed dan krijg je wat je kreeg. ( spreuk van NA volgens mij). Dus een goede zoom van Jan Geurtz opnieuw  beluisterd. En ja .Ik ben er nog lang niet.

Het is niet alleen stoppen met drinken, maar vooral je leven omgooien en anders doen.  Ook qua gedachten.  Anders leven.... dat dus. En dat begin is er. Maar ik besef best dat ik aan het begin sta. Een verschil is er wel ... ik zie nu des te meer dat het  nuchter worden en blijven zo ontzettend veel meer betekent dan alleen stoppen met drank. En daar ben ik hard mee bezig.   

En dat zal ook mijn algehele gezondheid goed doen. Zowel fysiek ( ook al gaat de EDS heus niet over), als zeker ook mentaal. 

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...