Rudo Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s 1 uur geleden zei flavieke: ok en ik sta open vr alternatieve hulp Ik vond afgelopen week dit draadje en ben begonnen met het boek te lezen en ik haal er zaken uit die me helpen. Ben nu op dag 4 zonder drank en dat is best lang geleden. Hoe gaat het Flavieke?
renaldo61 Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s 40 minuten geleden zei Rudo: Ik vond afgelopen week dit draadje en ben begonnen met het boek te lezen en ik haal er zaken uit die me helpen. Ben nu op dag 4 zonder drank en dat is best lang geleden. Hoe gaat het Flavieke? Ik kan zeker niet beweren dat ik het eens ben met wat in die link staat. Wat haal jij eruit?
Rudo Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s 27 minuten geleden zei renaldo61: Ik kan zeker niet beweren dat ik het eens ben met wat in die link staat. Wat haal jij eruit? Dat is je goede recht. Die keuze heb je gelukkig. Dat je kunt denken dat alcoholisme een ziekte is, maar je kunt het ook zien als toegeven aan een gedachte dat je iets nodig hebt en naar die gedachte handelt maar ik wel een keuze heb om er aan toe te geven of niet. Dat meer bewegen, of hobbies zoeken, of welke afleiding dan ook, niet perse de aandrang weg neemt dus ik een andere motovatie nodig heb. Dat overmatig drankgebruik er in sluipt en dat een zogenaamde normale gewoonte is geworden ipv dat er een macht van buiten is die me dit aan doet. Dat drank me niet verslavend maakt want drank is een vloeistof in een fles of pak maar dat de keuze om het wel of niet te pakken. En als je kiest om het niet te pakken, problemen pas echt kleiner worden. Het boek legt niemand iets op. Het probeert niemand te veranderen door te matigen of te stoppen. Ik voel op geen enkele manier dat ze me proberen een kant op te werken of te beinvloeden, maar dat ze me laten inzien dat waar ik mee bezig ben een keuze is die ik zelf maak maar dat er altijd een alternatief is en het aan mij zelf is of ik dat alternatief beter vindt. Als stevig door blijven drinken voor mij het betere alternatief is, dan is dat OK voor ze en dreigen ze niet met hel en verdoemenis. Dit zijn een paar voorbeelden. Ik ben pas bij blz 75 van de 450 en beschreef wat ik las hierboven waarschijnlijk nog op een knullige wijze en is verre (!) van compleet maar met grote delen kan ik iets en waar ik niet achter sta filter ik weg. Met alle respect; ik zoek er ook geen inhoudelijke discussie over welles/nietus over want dat helpt me niets maar wilde wel je vraag beantwoorden. ik ga het zelfs aan niemand aanbevelen maar deelde enkel dat het op mij tot op heden een positieve invloed heeft. Fijne dagen gewenst 😉 lady jane reageerde hierop 1
flavieke Geplaatst %s om %s Auteur Rapport Geplaatst %s om %s ik ga een tijdje off line tot ik in het ziekenhuis ben het niet drinken wil maar niet lukken en ik wil niemand meer teleurstellen ik blif wel meelezen
renaldo61 Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s 11 minuten geleden zei Rudo: Dat is je goede recht. Die keuze heb je gelukkig. Dat je kunt denken dat alcoholisme een ziekte is, maar je kunt het ook zien als toegeven aan een gedachte dat je iets nodig hebt en naar die gedachte handelt maar ik wel een keuze heb om er aan toe te geven of niet. Dat meer bewegen, of hobbies zoeken, of welke afleiding dan ook, niet perse de aandrang weg neemt dus ik een andere motovatie nodig heb. Dat overmatig drankgebruik er in sluipt en dat een zogenaamde normale gewoonte is geworden ipv dat er een macht van buiten is die me dit aan doet. Dat drank me niet verslavend maakt want drank is een vloeistof in een fles of pak maar dat de keuze om het wel of niet te pakken. En als je kiest om het niet te pakken, problemen pas echt kleiner worden. Het boek legt niemand iets op. Het probeert niemand te veranderen door te matigen of te stoppen. Ik voel op geen enkele manier dat ze me proberen een kant op te werken of te beinvloeden, maar dat ze me laten inzien dat waar ik mee bezig ben een keuze is die ik zelf maak maar dat er altijd een alternatief is en het aan mij zelf is of ik dat alternatief beter vindt. Als stevig door blijven drinken voor mij het betere alternatief is, dan is dat OK voor ze en dreigen ze niet met hel en verdoemenis. Dit zijn een paar voorbeelden. Ik ben pas bij blz 75 van de 450 en beschreef wat ik las hierboven waarschijnlijk nog op een knullige wijze en is verre (!) van compleet maar met grote delen kan ik iets en waar ik niet achter sta filter ik weg. Met alle respect; ik zoek er ook geen inhoudelijke discussie over welles/nietus over want dat helpt me niets maar wilde wel je vraag beantwoorden. ik ga het zelfs aan niemand aanbevelen maar deelde enkel dat het op mij tot op heden een positieve invloed heeft. Fijne dagen gewenst 😉 Fijne kerst. Ik ben het er mee eens dat het stoppen met alchohol drinken voor mij een bewuste keuze was. Nu bijna 502 dagen geleden. Stoppen met ziek te zijn kun je niet. Maar ik kan niet stoppen met verslaafd te zijn aan alchohol, dat blijf ik de rest van mijn leven. Ik heb er ook nooit voor gekozen om verslaafd te worden, voor een ziekte kies je ook niet. Althans zo zie ik het. Zo zie ik het, het is iets wat je overkomt, het is geen bewuste keuze. Rudo reageerde hierop 1
flavieke Geplaatst %s om %s Auteur Rapport Geplaatst %s om %s 8 minuten geleden zei renaldo61: Fijne kerst. Ik ben het er mee eens dat het stoppen met alchohol drinken voor mij een bewuste keuze was. Nu bijna 502 dagen geleden. Stoppen met ziek te zijn kun je niet. Maar ik kan niet stoppen met verslaafd te zijn aan alchohol, dat blijf ik de rest van mijn leven. Ik heb er ook nooit voor gekozen om verslaafd te worden, voor een ziekte kies je ook niet. Althans zo zie ik het. Zo zie ik het, het is iets wat je overkomt, het is geen bewuste keuze. ik ga dit filmpje regelmatig bekijken
renaldo61 Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s 7 minuten geleden zei flavieke: ik ga dit filmpje regelmatig bekijken Ik zag het de eerste maal in een vergaderzaal van de Alexianen.
flavieke Geplaatst %s om %s Auteur Rapport Geplaatst %s om %s (bewerkt) 6 uur geleden zei renaldo61: Fijne kerst. Ik ben het er mee eens dat het stoppen met alchohol drinken voor mij een bewuste keuze was. Nu bijna 502 dagen geleden. Stoppen met ziek te zijn kun je niet. Maar ik kan niet stoppen met verslaafd te zijn aan alchohol, dat blijf ik de rest van mijn leven. Ik heb er ook nooit voor gekozen om verslaafd te worden, voor een ziekte kies je ook niet. Althans zo zie ik het. Zo zie ik het, het is iets wat je overkomt, het is geen bewuste keuze. ik zit momenteel nog in de fase vd roes %s om %s bewerkt door flavieke ik vind het een aangrijpend videoke
renaldo61 Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s 1 uur geleden zei flavieke: ik zit momenteel nog in de fase vd roes En toch blijft het simpel om er uit geraken. Je bent een thuisdrinker. Stap 1. Drink het spul niet meer. Stap 2. Giet de alchohol die je nog over hebt weg. Stap3. Koop het spul niet meer. En het probleem is zeer simpel opgelost.
flavieke Geplaatst %s om %s Auteur Rapport Geplaatst %s om %s (bewerkt) 13 uur geleden zei renaldo61: En toch blijft het simpel om er uit geraken. Je bent een thuisdrinker. Stap 1. Drink het spul niet meer. Stap 2. Giet de alchohol die je nog over hebt weg. Stap3. Koop het spul niet meer. En het probleem is zeer simpel opgelost. ik vind het aangrijpend het filmpke en ik vind stoppen wel moeilijk gisteren om 06:43 bewerkt door flavieke
flavieke Geplaatst %s om %s Auteur Rapport Geplaatst %s om %s (bewerkt) ik durf ni meer te posten omdat ik blijf drinken ik ga een tijdje ni posten tot ik in opname ben %s om %s bewerkt door flavieke
Rudo Geplaatst gisteren om 08:35 Rapport Geplaatst gisteren om 08:35 19 uur geleden zei flavieke: ik ga een tijdje off line tot ik in het ziekenhuis ben het niet drinken wil maar niet lukken en ik wil niemand meer teleurstellen ik blif wel meelezen Hey Flavieke. Zonde dat het je zo moeilijk valt om te minderen of te stoppen. Door wel te blijven posten kunnen we je proberen een hart onder de riem te steken maar als je je prettiger voelt om even niet te posten is het ook goed. Doe waar je je het beste bij voelt. Mij heb je niet teleurgesteld. Wordt je vandaag opgenomen?
flavieke Geplaatst gisteren om 09:31 Auteur Rapport Geplaatst gisteren om 09:31 55 minuten geleden zei Rudo: Hey Flavieke. Zonde dat het je zo moeilijk valt om te minderen of te stoppen. Door wel te blijven posten kunnen we je proberen een hart onder de riem te steken maar als je je prettiger voelt om even niet te posten is het ook goed. Doe waar je je het beste bij voelt. Mij heb je niet teleurgesteld. Wordt je vandaag opgenomen? 55 minuten geleden zei Rudo: Hey Flavieke. Zonde dat het je zo moeilijk valt om te minderen of te stoppen. Door wel te blijven posten kunnen we je proberen een hart onder de riem te steken maar als je je prettiger voelt om even niet te posten is het ook goed. Doe waar je je het beste bij voelt. Mij heb je niet teleurgesteld. Wordt je vandaag opgenomen? de opname is niet voor volgende week donderdag
flavieke Geplaatst gisteren om 14:19 Auteur Rapport Geplaatst gisteren om 14:19 ik heb deze vm nr de afdeling gebeld en er is blijkbaar een misverstand mijn opname is ten vroegste volgende week vrijdag missch ni slecht want ik ben zo ziek zls nen hond
Rudo Geplaatst gisteren om 14:48 Rapport Geplaatst gisteren om 14:48 23 minuten geleden zei flavieke: ik heb deze vm nr de afdeling gebeld en er is blijkbaar een misverstand mijn opname is ten vroegste volgende week vrijdag missch ni slecht want ik ben zo ziek zls nen hond Djee, das nog een week. Maar Flavieke. Luister nou eens. Als je drinkt, dan voel je je zieker. Dat weet je he? Stel nu dat ik je nu zou vragen om vandaag niet te drinken, wat voor gedachte of gevoel heb je dan? Dat het je niet lukt? Dat je het niet wilt omdat je het nodig hebt? Vind je de gedachte eng of denk je dat het onmogelijk voor je zou zijn? Wat is de gedachte als ik je zou vragen vandaag niets te drinken?
renaldo61 Geplaatst 23 uur geleden Rapport Geplaatst 23 uur geleden 1 uur geleden zei Rudo: Djee, das nog een week. Maar Flavieke. Luister nou eens. Als je drinkt, dan voel je je zieker. Dat weet je he? Stel nu dat ik je nu zou vragen om vandaag niet te drinken, wat voor gedachte of gevoel heb je dan? Dat het je niet lukt? Dat je het niet wilt omdat je het nodig hebt? Vind je de gedachte eng of denk je dat het onmogelijk voor je zou zijn? Wat is de gedachte als ik je zou vragen vandaag niets te drinken? Ik denk dat er na een tijd maar een gedacht is, wat er ook maar iemand beweert. Ik heb het nodig, punt uit. Eenmaal daarin vast is het moeilijk om er weer uit te geraken.
flavieke Geplaatst 23 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 23 uur geleden (bewerkt) 1 uur geleden zei Rudo: Djee, das nog een week. Maar Flavieke. Luister nou eens. Als je drinkt, dan voel je je zieker. Dat weet je he? Stel nu dat ik je nu zou vragen om vandaag niet te drinken, wat voor gedachte of gevoel heb je dan? Dat het je niet lukt? Dat je het niet wilt omdat je het nodig hebt? Vind je de gedachte eng of denk je dat het onmogelijk voor je zou zijn? Wat is de gedachte als ik je zou vragen vandaag niets te drinken? ik wil nog sdeeds nuchetr binnen gaan dus heb ik nu wat tijd om min terhapekken maar het wordt evht moeilijk mijn sponsor zegt dat de eerste week het moeilijkdte is maar ik ben zo ziek ik vind het niett erg dat ik nog ni binneni kan 23 uur geleden bewerkt door flavieke
Rudo Geplaatst 23 uur geleden Rapport Geplaatst 23 uur geleden 4 minuten geleden zei flavieke: ik wil nog sdeeds nuchetr binnen gaan dus heb ik nu wat tijd om min terhapekken maar het wordt evht moeilijk mijn sponsor zegt dat de eerste week het moeilijkdte is maar ik ben zo ziek ik vind het niett erg dat ik nog ni binneni kan Ik weet dat je het niet wilt horen maar met elke slok maak je je weer een beetje zieker. De eerste dagen zijn zeker erg zwaar (ik zit nu op dag 5) maar drink vanaf nu niets als je het kan. Dan heb je dat vast gehad. Ik weet zeker dat je het kunt. Doe het voor jezelf, je katten. Er is zoveel meer dan drank. Ik wil dat je je beter voelt ipv zieker. Stel je wilt weer pakken, denk dan dat het niet hoeft. Je hebt het niet nodig. Echt niet. En zonder voel je je zoveel beter al kun je dat nu nog even niet geloven. Geloof me.
flavieke Geplaatst 23 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 23 uur geleden 9 minuten geleden zei Rudo: Ik weet dat je het niet wilt horen maar met elke slok maak je je weer een beetje zieker. De eerste dagen zijn zeker erg zwaar (ik zit nu op dag 5) maar drink vanaf nu niets als je het kan. Dan heb je dat vast gehad. Ik weet zeker dat je het kunt. Doe het voor jezelf, je katten. Er is zoveel meer dan drank. Ik wil dat je je beter voelt ipv zieker. Stel je wilt weer pakken, denk dan dat het niet hoeft. Je hebt het niet nodig. Echt niet. En zonder voel je je zoveel beter al kun je dat nu nog even niet geloven. Geloof me. morgen stop ik m drinken ik kan ni wachten ik kan ni wachten tot mijn opname om nuchter te worden ik ben morgen en zo thuis uitzieken en ontwennen
renaldo61 Geplaatst 22 uur geleden Rapport Geplaatst 22 uur geleden 40 minuten geleden zei flavieke: morgen stop ik m drinken ik kan ni wachten Val je niet een beetje in herhaling?
flavieke Geplaatst 22 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 22 uur geleden ik kijk regelmatig nr je filmpke
renaldo61 Geplaatst 21 uur geleden Rapport Geplaatst 21 uur geleden Je kunt uit dat filmpje verschillende conclussies trekken, ik bedoel maar het geeft niet aan hoe het verhaal verder gaat.
flavieke Geplaatst 13 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 13 uur geleden 8 uur geleden zei renaldo61: Je kunt uit dat filmpje verschillende conclussies trekken, ik bedoel maar het geeft niet aan hoe het verhaal verder gaat. ik zie er in hoe een verslaving verloopt
renaldo61 Geplaatst 12 uur geleden Rapport Geplaatst 12 uur geleden 5 minuten geleden zei flavieke: ik zie er in hoe een verslaving verloopt Dat is de bedoeling ervan, het wordt getoond tijdens een therapiesessie
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden