Bolle1991 Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden Ik worstel al zo’n 15 jaar met problematisch alcoholgebruik, dit gaat op en af. Ik heb ADHD en daarnaast PTSS. Ik drink vaak stiekem en wil niet dat mijn familie dit weet. Ik schaam me daarvoor, want ik heb in het verleden ernstige psychische problemen gehad. Ik zou graag in contact komen met de AA, maar ik zie dat dit niet beschikbaar is in de regio Zwolle/Meppel. Ik wil absoluut niet dat mijn huisarts of GGZ dit weet. Ik heb een zeer problematische ervaring met de GGZ gehad. Wie heeft een advies voor mij? Ik weet dat ik niet zo door kan gaan. Ik kan het ook niemand in vertrouwen nemen.
Kohtje Geplaatst 37 minuten geleden Rapport Geplaatst 37 minuten geleden Hallo Bolle. Volgens de AA site zijn er in Zwolle wel degelijk AA-meetings. Op maandag en donderdag van 19.30 tot 21.00 uur aan de Dr. Stolteweg. Een kantoorpand van Tactus Verslavingszorg, 3e verdieping. 's Avonds is het pand verlaten, alleen die ruimte is beschikbaar. Ik ken de ruimte van enkele jaren geleden toen we daar nog NA-meetings hadden. Op de site met landkaart kun je het aanklikken, dan zie je de tijden en het adres en telefoonnummers. Van AA weet ik dat ze graag hebben dat je ze van tevoren even belt, dan kunnen ze je van tevoren even het een en ander vertellen. Succes. Zelf heb ik veel baat gehad bij AA en NA. Ik ben door serieus naar ze te luisteren en te doen nu 17 jaar van de drank af. Ik wens jouw ook zo'n succesvolle tijd toe. En bedenk dat alle begin moeilijk is, dus een eventuele minder positieve eerste ervaring zegt niets over hoe een tweede, derde etc. bezoek kan zijn. Een bekende leus van de 'Anonymous'-groepen is: Blijf terugkomen, het werkt als je er aan werkt! (Trouwens, ik neem nu even Meppel als middelpunt, dan zie ik dat er in Hoogeveen ook een wekelijkse meeting is.)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden