Spring naar bijdragen

Waarom nemen wij niets van een ander aan?


Yvonne

Aanbevolen berichten

Alf, volgens jou had ik niet mogen schrijven "Ik ben een beetje Zen de laatste tijd". Of niet mogen, dat is wat anders, maar je vond dat onlogisch. Wat had ik volgens jou dan moeten zeggen? "Het is een beetje Zen?" "Het wil wel een kop thee." "Het zou de afwas kunnen gaan doen."
Zelfs Zen-boeddhisten hebben het over "ik", omdat er voor het lichaam en de geest waar je nou eenmaal mee leeft, nog geen ander woord is uitgevonden.
Dus ik wilde maar zeggen, men kan ook op elk slakje zout leggen. Maar als jij er een andere uitleg aan weet te geven? In dat geval graag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dus als ik het goed begrijp, bomen kan zowel gebral aan de toog zijn als een serieuze discussie voeren.

Op de dagdraad ging het over voor jezelf opkomen. Bij mij is dat dubbel. Ik kom voor mezelf op en word dan door veel mensen als hautaine of ,selfish ervaren (terwijl ik best wel schuchter ben en voor iemand veel kan over hebben) Self protection???

Hier gaat het dan meer over (n) iets aan nemen van iemand. Daar heb ik het dan ook weer moeilijk mee omdat ik het altijd beter weet (denk ik dan :confused;). Wat dan weer lijdt tot zogenaamd hautain gedrag??? Volgens de "mensen" hè!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk, Alf, dat sommige postings iets te serieus worden genomen. Natuurlijk doe ik een beetje Zen de laatste tijd, daar ben ik mee bezig met mijn therapie. Maar ik zei al, "een beetje" Zen, ik ben geen boeddhist en zal het ook nooit worden.
Ik ben dus geen goede gesprekspartner voor de dieper zin des levens, want ben nogal van het nuchtere.
Mijn therapeute heeft me aangeraden, vaak buiten te lopen (deed ik al) en bewust te ruiken, te luisteren, te horen. Dat is wèl Zen, om je bewust te worden van het hier en nu.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...