Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Zoals ik elders plaatse op dit forum had ik vandaag een zeer goed gesprek met mijn psychiater @bumperjim. Misschien is zij de steun of de kruk die ik steeds nodig heb. Volgende maand heb ik er terug een afspraak mee. Het is een formidabele vrouw. (Ik was het steeds niet eens met haar, maar vandaag was het zeker een constructief gesprek. )

Geplaatst

Bijna de dag door zonder me vol te vreten. Sinds mijn gesprek met mijn psychiater om 11 uur heb ik niet veel gegeten. 

Ik begin nu een beetje te snappen dat ze hard moest lachen toen ik zei dat ik zeer veel rijstwafels had en mijn frigo vol met kwark zit. 

Morgen is het de wekelijkse boodschappendag voor mij. En ze heeft me aangeraden om slechts voorraad voor een dag in te slaan. Wat nu? 

Geplaatst
1 uur geleden zei Bob:

Is het haalbaar om dagelijks boodschappen te gaan doen in plaats van wekelijks, zodat je minder voorraad in huis hoeft te halen?

Dank U bob. Ik ben nog steeds overtuigd dat het me nu gaat lukken. de volgende vraag stelde ik in een mail aan mijn begeleiding

"He …. en …., 

Zoals jullie misschien weten had ik vandaag een gesprek met dokter ….. Ik had haar gezegd dat ik nog meer haar advies zou moeten volgen. Of beter proberen te volgen. 

Nu weet ik wel niet wat ik met sommig advies dat ze vandaag gaf moet doen. Of ik het letterlijk moet nemen.  We werken nu vooral aan mijn eetprobleen. Nu heb ik het meer bepaald over het advies dat ze gaf om niet meer in te kopen als voor een dag van voeding. Ik weet maar een beenhouwer meer in heel Tienen waar je een paar sneetjes kaas of kipfilet misschien zou kunnen bestellen. Of een stukje kalkoen voor te bakken. Wat ik wel zeker weet is dat ik morgen in de nammidag een afspraak heb met …. van familiehulp en dat wij gewoonlijk in een supermarkt inkopen gaan doen en ook voor warm eten in het weekend. 

Ik probeer het advies van dokter …. juist te interpreteren en te volgen."

Ik denk nu dat ik het advies niet te letterlijk moet nemen. Ik kon blijkbaar ook de slaap niet vatten met een hongergevoel en heb me warme choco gemaakt en gedronken en toen lukte me het wel om de slaap te vatten. 

Zo ga ik weer proberen te slapen. Slaap is belangrijk. 

Ik ga later nog proberen het advies te volgen of toch te lezen dat de diëtiste van de dienst Endocrinologie & Diabetologie me gaf. 

S"morgens 4 sneden brood, korenbrood

S'middags dieetvoeding in de cafetaria van de verslavingskliniek 

In de namiddag 3 sneden brood

Dit hadden we mondeling afgesproken. 

Met de psychiater had ik afgesproken om daarna niets meer te eten, maar dat is me niet gelukt. Ik kon de slaap niet vatten en had nog warme chocomelk

Belangrijkste is dat ik vertrouwen heb dat het gaat lukken, stoppen met eten is geen optie, maar ik heb vooral veel vertrouwen in mijn psychiater en het gaat me lukken. 

Later lees ik het advies van de diëtiste op papier wel. 

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...