Spring naar bijdragen

Het moet nu echt gebeuren

lynn

Aanbevolen berichten

Lynn,

Wederom welkom, wij zijn allemaal ervaringsdeskundigen op het gebied van alcohol.

Heb je al met je huisarts gesproken over je alcoholprobleem?

Hij kan je wellicht helpen met medicijnen en eventueel een behandeltraject bij een kliniek voorschrijven.

Sommige mensen hebben ook goede resultaten geboekt met baclofen, andere met Refusal of de AA. Neem de mogelijkheden voor jezelf eens door.

Voor refusal en baclofen zijn onder Thema's rondom alcohol aparte draadjes.

Lees en schrijf mee op de dagdraad, de meestal gezellige virtuele huiskamer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lynn,

Je staat nu op het turningpoint.

Lynn, ga ervoor!

Geen halve maatregels.

Dat heb je al jaren gedaan.

Nu voor het eggie.

Roep alle hulp in die je kunt bedenken.

Medicatie, zelfhulpgroep, dit forum,

andere lotgenoten.

Laat je niet uit het veld slaan.

Ga bij heftige trek op je handen zitten.

Vind geen redenen om te drinken,

dat is voorbij...

Je bent het waard, Lynn!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Romaldus,

Huisarts is op de hoogte. Heb ook refusal voorgeschreven gekregen toen ik ook zo'n periode had dat ik wou stoppen. Helaas hou ik het nooit lang vol en trap ik steeds weer in de valkuil. Vooral met de feestdagen.. Familie, kennissen drinken allemaal.

Ook heb ik me verdiept in Baclofen en dit bij de huisarts aangekaart, hij wil dit niet voorschrijven, omdat hij er niet bekent mee is. Ik heb hem geattendeerd op dit forum en en op het baclofen forum, heeft niet mogen baten.

Contact opgenomen met Een afkickkliniek, zij schrijven het alleen voor bij een opname en niet bij een ambulante behandeling...

Ik heb mezelf steeds voorgehouden dat ik niet echt een probleem heb. Dat heb ik dus wel, ik kan niet met mate drinken... Relatie gaat eraan onderdoor etc. Privé nogal het een en ander meegemaakt en nog steeds. Om hier een goede wending aan te geven zal ik echt eerst mezelf moeten aanpakken. Daarmee zal ik jullie steun goed kunnen gebruiken. Alvast bedankt hiervoor..

Voor vragen kunnen jullie me altijd een pb sturen

Groet,

Lynn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Lynn,

Welkom terug. Goed dat je de stap weer gezet hebt. Ik heb de internetbehandeling van Tactive gedaan en daar veel aan gehad. Je leert waarom je op een bepaald moment en in welke situatie je wilt drinken, alternatieven zoeken enz.

Mijn man drinkt ook (normaal) en ik had voor de vakantie om Refusal gevraagd. Ik kreeg het niet omdat ik dan niet te bereiken was als het niet goed ging. Nu sta ik 7 maanden droog, toen met de moed der wanhoop.

Ik heb medicijnen waarbij ik niet mag drinken, maar zelfs als dat niet zo zou zijn, kan je dat als excuus gebruiken. Iedereen accepteert dat. Het is maar een idee. Anderen waren niet op de hoogte van mijn drankprobleem, alleen mijn man, en ik had geen moed en geen zin om dat aan iedereen uit te leggen.

Hoe je het ook wil aanpakken, ik wens je weer veel succes en hou vol. Het gaat nu eenmaal niet van de ene dag op de andere.

Lytse.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Lynn

Wat moet dat moet he...en het belangrijkste is dat het moet van jezelf

Want jij hebt de regie in handen ook al lijkt het van niet

Tis niet het makkelijkste om te doen

Tis behoorlijk wennen een nuchter leventje

Maar het is de moeite waard

Go for it

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...