Spring naar bijdragen

Omgaan met spanning en onrust

Moby

Aanbevolen berichten

Ik kan ontzettend slecht met onrust en spanning omgaan. Ik 'bevries' als het ware. Dan was alcohol even m'n redding.

Ook als ik lange tijd, maanden, niet drink en er gebeurt iets dan blijft het verdragen ongelooflijk moeilijk.
Actief worden lukt me dan niet. Ik sluit me totaal op.

Iemand dezelfde soort 'klacht'?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb net nog gereageerd op de vorige berichten van jou op de andere draad.

Welke technieken heb je al geprobeerd Hannah?
Medicatie misschien?

Op dit moment ben ikzelf heel onrustig, bij het dwangmatige af.
Ik kan nu even niet zo goed van raad voorzien.
Ik heb wel goede ervaring met minfulness.

Miss reager ik later nog eens. Ik moet nu zo slapen! Sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Hannah,
ik denk dat velen hier dat ook hebben, ik wel in elk geval.
Heb het meeste aan sporten zonder dat zou ik er niet meer zijn.
Verder yoga, mindfulness, lezen en films kijken. De laatsten zijn natuurlijk
aandachtafleiders, net als eten trouwens, dat doe ik nu ook wat obsessief.
Maar bij mij is wel de knop om dat drinken de zaken erger maakt, na de eerste verdoving,
dus dat doe ik niet meer. En de rest komt gewoon dag per dag.
Het is te doen, al lijkt het soms van niet. Mensen die geen drankprobleem hebben
gaan met dezelfde stress en onrust om als wij en wij zijn niet minder hoor, alleen anders!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 3 weeks later...

Mindfulness Sienna is dé manier tegenwoordig (een hype)
om met stress te leren omgaan en depressies te verhelpen of voorkomen.
Het is een mix van aandacht trainen terwijl je iets doet, niets doet of mediteert.
er komt yoga bij kijken maar dan met héél veel aandacht op wat er gebeurt in je lichaam en geest, i.p.v. op de prestaties. Verder (loop) meditaties, ademhalingsoefeningen, bodyscan (een geleide reis door je lichaam op CD) enz enz.
Tapas heeft ooit de site waar je die oefeningen kunt downloaden op de draad gezet, maar ik ben m helaas kwijt. je kunt haar pb-en en erom vragen, t is gratis zo.
Verder zijn er door de verzekering betaalde trainingen vaak via GGZ instellingen, Altrecht, Vierstroom en plaatselijk op te zoeken en via google heel veel commerciele instellingen, die niet vergoed worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 4 weeks later...

Spanning en onrust:
er zijn meerdere manieren om daar mee om te gaan (ik pak af en toe nog 1 of 2 glaasjes, soms iets meer )>>> ben daar zeker niet trots op, maar heb nog geen ander ritme in de dingen op te pakken.

Ik dacht dat ik de meeste angsten achter me gelaten had: maar ik heb het weten om te turnen naar andere wijzen van zijn en doen: mijn dwangmatige rituelen herhalen. Het huis hoort er leefbaar en behoorlijk en sfeervol uit te zien. Het huis en ik zijn een. Dit... ben ik. Orde en rust in het hoofd krijg ik door zaken op orde te hebben. Huis en tuin zijn op orde.... vreemd??

Op zich is dat een verneukeratieve wijze van doen: iedereen ziet je daardoor voor normaal aan. Ik vertoon zeer geaccepteerd gedrag. Maar leven doe ik geloof ik niet.....?

Of heb ik nu een sombere bui?
Ik ga er ernstig over nadenken.
Misschien gaan fietsen ipv dat geredder in huis.
Voor wie doe ik het? Mijn vriendje bleek er niets mee te hebben...
Ik doe het dus voor mezelf!

Op dit moment is er natuurlijk een soort van crisis hier.
Dingen komen fel op me af. Ik weet het niet zo goed meer.
Wat ik wel weet is dat er andere manieren zijn (zoals mindfullnes) die ik weer moet gaan oppakken.
Daarnaast rekening houden met een huis wat mogelijk verkocht moet, dus verfwerk...dus álle reden om verder te werken aan huis en tuin.
Cirkelgedoe!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...