Spring naar bijdragen

Filosoferen over diepgaande onderwerpen.

bolletje

Aanbevolen berichten

Per definitie wil ik niet iedereen zomaar zoenen.
Moet toch wel iets al hébben met iemand; ja aangetrouwde familie... ach, het zijn soms beslist
beleefdheden, maar niet onprettig. Vaak gaat dat tevens met een knuffel gepaard. Is okee. 3 zoenen dus op de wang, en links van jezelf af beginnen hè, anders bots je...

Zoenen in de lucht, wat je bij celebs nogal eens ziet vind ik er ronduit belachelijk uit zien!

Ik geef bij voorkeur 1 kus, op de wang en een knuffel.

Nieuwjaar is de periode bij uitstek dat je door elk en een maar gezoend wordt!
Idioot, echt waar. Ik voel vooral dan veel weerstand! Ik hoef echt niet alle collega's te zoenen.
Ook de buren niet. Vind het dan wél weer hypocriet van mezelf dat ik verbaasd ben dat zij wél willen zoenen, ben dus gevleid dan... jaja.
In de praktijk hangt het mede af van hoe ik me voel op het moment.
Ik kan best "koel" zijn soms.

Ben zeer voorzichtig met het zoenen van kinderen en pubers etc.
Ik weet nog hoe erg ik het vond vroeger door die oude tante te worden beknuffeld. Dus ben wel
afwachtend in hoe men op mij afkomt....

Kun je daar wat mee Alf? Geen erg helder standpunt :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo daar zal de Bol eens ff goed voor gaan zitten en een filosofisch antwoord op proberen te geven.
Ik ben van nature een knuffelaar en zoen graag iemand die ik graag mag. Zelfs als ik iemand net ken, als het klikt dan krijgen ze van mij een kus en een stevige knuffel. Ook mensen die vroeger bij mij kwamen en die moeilijk zaten, knuffelde ik gauw. Deze mensen kenden ik dan een paar uur. Dat was meer om te troosten.
Dus het ligt er bij mij ook aan waarom ik een kus geef.
Ik kus niet iedereen. Mensen die er vies uit zien of een slecht onderhouden gebit hebben, of die, als ze een keer hoesten, je ze al van een km. kan ruiken, of die als ze vlak bij je staan te lachen en je kan ruiken wat ze een week geleden gegeten hebben, daar wel moeite mee. Wat kunnen sommige mensen toch meuren zeg. ppffftt.
Als men mij dan toch kust, laat ik het wel toe maar veeg m'n mond af en ga desnoods m'n mond spoelen.
Wat ik niet prettig vind is tongzoenen. Ik heb dit maar zelden gedaan, ook bij Jos.
Soms zie je dat mensen elkaar uit hun strot aan het voeren zijn, dan ga ik over m'n nek. Dit vind ik heel vies.
Als mensen aangeven door hun lichaamstaal dat ze niet gezoend willen worden, respecteer ik dat en voel me niet afgewezen. Iedereen heeft het recht om aan te geven wat hij of zij wil. Zeker als het gaat om lichaamscontact.
Als ik een zoen geef, moet dat een echte zijn, niet zo'n namaakzoen. Dat slaat nergens op.
Mijn zwager doet dat altijd. Die vent heeft het dan ook erg hoog in z'n bolletje.
Maar echt zoenen bij, b.v. een stevige vrijpartij, nee dat hoeft van mij niet. Tenminste ik heb dat nog nooit mee gemaakt.
Misschien als het ooit gebeurd, ik niet anders meer wil en iedereen aan z'n lippen ga hangen, maar voorlopig nog niet.:) Zal ik eerst een ventje aan de haak moeten slaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die Bol!!
Onderwerp tongzoenen.
Mens, da's het lekkerste wat er is met iemand waar je veel van houdt.
Kom, dat doe je toch niet in gezelschap? Nee nee.
Dat doe je onder de lakens en heel intens; je wil die ander wel opvreten!
En da's heeeel dichtbij. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou maken jullie me wel nieuwsgierig hoor. Raar hé 60 jaar en dan nog nooit op die manier gezoend.
O ja één keer. Toen vergiste Jos zich denk ik en toen deed hij het heeeeeeel even, hup er in en er weer uit.
Dat was zo onverwachts voor mij dat ik meteen een heel lekker gevoel in m'n buik kreeg. Dat kan ik me nog goed herinneren. Dat was heel even heeel fijn.:)
Maar dan moet ik er denk ik niet op voorbereid worden, anders ga ik er van alles bij denken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou P.P. niet helemaal hoor, er was weinig voorspel, het was een beetje recht toe recht aan om het zo maar eens te zeggen. Jos (en dat heeft hij zelf toegegeven) is daar altijd erg egoistisch in geweest. Ikzelf vond vrijen s'ochtens niet zo fijn omdat ik het liefst eerst wilde gaan douchen maar dat wilde hij niet. Ik ben altijd erg gericht geweest op hem en wist wat hij fijn vond. Ikzelf heb nooit iets aan de sex. beleefd. Zelfs geen gevoelens. De rede daarvan is, dat ik eigenlijk ook een beetje bang ben voor deze gevoelens. Heeft te maken met de opvoeding. Ik was vroeger een heel spontaan kind en dat is heel erg afgeremd, i.v.m. de z.g. kinderlokkers. Ach ja men wist niet beter.
Ik had eigenlijk gehoopt dat Jos, omdat hij toch klinisch psycholoog is, mij daar wat bij had kunnen helpen om over die angst heen te komen maar dat is jammer genoeg niet gelukt.
Maar och ik ben toch wel gelukkig hoor.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk er ook weinig bij na
maar nu ik erover lees, zie ik wel dat ik selectiever ben geworden.
Heb zussen/nichten/tantes, die in de lucht zoenen, en dat vind ik zo raar om te zien.
Bij mannen let ik er gek genoeg minder op, maar die zoenen minder denk ik.
Ik zoen of ik zoen niet.
Als het niet van harte gaat en ik mag de ander graag
of de ander lijkt me de moeite waard en het is een persoonlijk begroeten
dat geef ik een ferme hand, met oogcontact en soms even de hand op de schouder
als ik iets extra's voel. Maar het oogcontact brengt denk ik over wat er is.
Toen mijn dochter net 12 was zag ik een zwager haar vol op de mond kussen en daar heb
ik hem later wel op aangesproken. Kon echt niet vond ik, en zij schutterde er ook mee.
Hij was zich nertgens van bewust. Best wel pijnlijk toen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja ik vind kinderen op de mond kussen door familieleden, niet kunnen. Als ouders dat doen vind ik het tot daar aan toe, maar dan ook alleen wanneer de kinderen dat zelf ook willen.
Ik betrap mezelf er wel eens op dat, als de kleinkinderen van Jos komen, ik zo ontzettend blij ben, dat ik ze ff heel stevig tegen me aan druk, zonder me af te vragen of zij het wel prettig vinden. Zeker één kleinkind van Jos. Dat is zo'n heerlijk, gevoelig ventje. Zo ontzettend lief. Maar als hij dadelijk ouder is zal ik dat ook minder gaan doen. Ik voel altijd wel of het gewenst is of niet.

Als ik iemand een kus geef, dan houd ik altijd m'n adem ff in. Als die kus niet te lang duurt tenminste. Anders val ik ter plekke neer.
Wat ik wel atijd doe is, als ik weet dat ik bezoek krijg, ik bij m'n wangen en vlak bij mijn mond flink wat geurtjes spuit zodat men dat ruikt. Ben van beroep een stevige knoflook eter, dus vandaar het adem in houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op de mond zoenen van een volwassene bij een kind vind ik niet kunnen; mij staat dat tegen.
Ook van ouders zelf. Behalve als kids nog erg klein zijn misschien? Kan me het zelf niet goed herinneren van mijn dochter. Je kunt ze wel opvreten, maar op de mond is te intiem.

Goeie vriendinnen willen ook wel op de mond zoenen. Niks voor mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet je wat me lekker lijkt Cathy. Als je zo'n kleintje hebt, die je dan op zo'n lekker dik buikje kust. Dan kunnen ze schateren. Heerlijk is dat. Misschien raar maar dat lijkt me zo heerlijk.
Of als je een kleintje hebt, daarmee in bad gaan en dan zo'n hummel van jezelf, op je borst leggen. Die kleine knuisjes voelen. Dat schiet me nu ff te binnen. Een heel ander onderwerp maar als ik kindjes had gehad, had ik dat zeker gedaan. Dat lijkt me nu eens een heerlijk gevoel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja dat deed ik ook Bol, en soms net doen of je gaat kussen op dat bolle buikje en dan
zo blazen dat het geluid geeft en helemaal trilt en kietelt. Goh wat mis ik dat. Met mijn puber
en auti kind kan ik mijn aanraakbehoefte helemaal niet meer kwijt. Probeer het wel uit en af en toe mag het weer, hééél voorzichtig en snel en dan zie ik een klein glimlachje ook heel kort. Komt wel weer hoop ik dan maar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stap een beetje laat in op deze topic over kussen maar ik heb ook niet één uitgesproken standpunt.
Wel ben ik het er helemaal mee eens dat de kus an sich ernstig gedevalueerd is in de sociale omgang (let wel: ik heb het dus niet over intieme relaties).
Mijn ouders kusten mij nooit op de mond, gaven mannelijke vrienden een hand, ook aan de dames en kusten de dames elkaar 1 en bij hoge uitzondering 2 x op de wang. Dat was de situatie waarin ik ben opgegroeid. En eigenlijk vind ik dat geen slechte, dat standaardzoenen 3x zonder werkelijke betekenis heb ik echt een hekel aan al vind ik het best moeilijk om dat te laten blijken. Inderdaad Alf, sommigen reageren daar niet leuk op.
Toch is er wel persoonlijk onderscheid; zo geven mijn beste vriendin en ik elkaar alleen een zoen wanneer de een of de ander het nodig heeft, of van blijdschap of van warm medeleven. Nooit zomaar bij een begroeting. En dat heeft wel wat vind ik.
Dat je je bij vrouwen geen houding weet te geven Alf kan ik me voorstellen; ik heb dat dus bij mannen en ik vind het eigenlijk volstrekt onnodig om door een man gezoend te worden. Tenzij het mijn partner is natuurlijk.
En vol op de mond kussen vind ik echt ENG. gelukkig heb ik maar 1 vriendin die dat doet en ze bedoelt het zo goed dat ik het maar laat..........
Mannen onder elkaar? Alf je vermoeden is juist; in Italië omarmen mannen elkaar als ze goed bevriend of verwant zijn, geven 1 zoen (op de wang) uit EERBIED aan een (ouder) familielid en zullen mannen NOOIT zomaar een vrouw zoenen! Familieleden onderling geven elkaar op elke wang 1 zoen maar ook hier is het een uiting van respect. Nu heb ik het natuurlijk niet over man-vrouw en kinderen, maar ook dan nooit meer dan 2. Het respect betonen door de hand te kussen komt daar ook nog voor, m.n. naar ouderen toe en is een uitslijtende gewoonte. Ik moet bekennen dat ik me daar eigenlijk heel wel bij voel!
Zo dat was alsnog mijn reactie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan heel geroerd zijn als ik mannen zie die elkaar een warme omhelzing geven, of - soms - ook op de wang kussen. Meestal is dat 'echt'. En dáár gaat het om vind ik.

Ja Bol en Jane, het heerlijkste is met zo'n peuter ongelofelijk te knuffelen. Dat heerlijke peutervet!
Ik zeg wel es gekscherend tegen mijn dochter van 32 dat ik dat wel mis....
wordt ze heel verlegen van/ haast gegeneerd een beetje...:huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een andere vraag: Wat te doen als jouw huwelijk mede door de alcohol, dreigt op de klippen te lopen. Moet je dan kost wat kost, aan de eisen van je partner gaan voldoen, of zeg je ik wil toch ook wel een gedeelte mezelf blijven. En hoe vis je uit, wat door de alcohol ontstaan is en wat niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bol, ik denk dat de partner hoe dan ook mede een rol speelt/heeft gespeeld al die jaren. Er is dan een patroon ontstaan wat voor beide veilig was. De partner moet dus ook durven kijken naar het eigen aandeel, al was het maar... dingen op zijn beloop laten etc.
De veilige patronen raak je kwijt, het is als het zoeken naar een nieuwe balans, mits je dat beiden wilt.
Ik vind dat Dhendro daar altijd heel zinvolle dingen over schrijft vanuit haar eigen ervaring, erg mooi.
Het kernwoord is vertrouwen.

Uit elkaar groeien kan natuurlijk altijd,... tja. Soms wil het echt niet meer, is er metaalmoeheid opgetreden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja metaalmoeheid. Ik denk wel eens het zou beter voor deze mensen zijn dat ze even uit elkaar gaan. ff adempauze. De meeste mensen worden dan juist bang dat ze elkaar kwijt raken. Maar het zou juist goed kunnen zijn. Juist als je je krampachtig vast houdt aan je partner werkt dat soms averechts.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...