tinkerbell100 Geplaatst 1 september 2010 Rapport Share Geplaatst 1 september 2010 goedemorgen,dit is vandaag mijn 4 dag dat ik alcoholvrij ben, voor mezelf een hele prestatie en ik voel me echt al iets beter in mijn veler doet zich echter een probleem voor, mijn man heeft me namelijk op 4 dagen Normandie getrakteerdwe vertreken vrijdag en zoals we samen echte bourgondiers zijn weet ik echt niet of ik de verleiding van het gastronomisch eten en ( drinken ) zal kunnen weerstaanik zie me echt nog niet met een vruchtenschotel met een glas spuitwater erbij nuttigen, alsook kan ik hem dit niet ontzeggen om op restaurant spuitwater te drinkenwie heeft er tips of weet hoe ik hiermee kan omgaanik zou die 4 dagen af en toe een glaasje wijn bij mijn eten kunnen drinken maar dan ben ik bij mijn terugkomst terug naar af en dien ik terug alles te herbeginnen........... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 1 september 2010 Rapport Share Geplaatst 1 september 2010 Goeie morgen Tinkel,Ja de vraag is, wat zou je het liefst zelf willen. Hier wordt vaak gezegd als je flink eet, je minder behoefte hebt aan alcohol, omdat je maag gevuld is. Maar hoe zou je het zelf aan willen pakken.Meestal weten mensen het antwoord zelf wel maar willen bevestiging.Als je al een tijdje bezig bent om te stoppen of te minderen, zou het natuurlijk doodzonde zijn om die moeite weer teniet te doen.En eten en drinken van elkaar los koppenen als je dat kunt. Je hoeft niet persé te drinken bij het eten.De moeilijkheid is vaak dat je dat nog niet kunt. Dat is veel oefenwerk. Maar je kunt s'ochtends al beginnen met opstaan en zeggen tegen jezelf Ïk drink niet". Ik merk bij mijzelf dat de behoefte bij het opstaan, belangrijk is voor de dag. Door die behoefte aan alco. bij het opstaan al de kop in te drukken, krijg je het die dag misschien wat makkelijker.Kom je wel zeggen hoe het gegaan is? Ik ben heel benieuwd. Veel plezier. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 1 september 2010 Rapport Share Geplaatst 1 september 2010 Tinker,Zit je jezelf eigenlijk al niet een vrijbrief te geven om toch wat te drinken ?... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tinkerbell100 Geplaatst 1 september 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 1 september 2010 eerlijkheidshalve wel...........maar ik ben vastbesloten om te stoppen met drinkenmijn man laten weten dat we de uitstap uitstellen naar een latere periode , wanneer ik me sterker voeldie 4 dagen hebben me echt moeite gekost en het zou dom zijn om het niet vol te houden Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
meiske Geplaatst 1 september 2010 Rapport Share Geplaatst 1 september 2010 Ha die TinkerbelHet zou inderdaad zonde zijn van die 4 dagen,om jezelf een vrijbrief te geven om weer te gaan drinkenje weet best wel voor jezelf of je èèn of twee glaasjes kunt drinken ,maar IK zou het niet doen als ik jou wasMaar als je wil er is om echt niets te drinken , hoef je niet bang te zijn toch????ikzelf ben van het begin af aan de drank(van anderen dan hè)nooit uit de weg gegaan ,en inderdaad zoals Bol als zegt,neem gewoon de eerst niet,en je zult zien dat het echt wel meevalt danLieve knuf van Meiske Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 5 september 2010 Rapport Share Geplaatst 5 september 2010 Hoi Tinkerbell,Ik hoop dat het goed is gegaan dit weekenden je het uitstapje inderdaad hebt uitgesteld.In het begin is het goed de verleidelijke situaties en feestjeseven uit de weg te gaan tot je je wat zekerder voelt.Maar natuurlijk kun je het je man wel aandoen spuitwater te drinken,of cola, alcovrij bier, fanta, of wat dan ook.Hij zal je er des te meer om respecteren als hij achter jouw staoppenstaat. Ik bedoel als hij achter jou staat, want dit is jouw keus.Ik kan me niet voorstellen dat hij niet juist alles zal stimuleren, misschien zelfook eens niet drinkt, juist om jou te steunen. En je zult zien dat de etentjes, uitstapjes,en feestjes dan 2 x leuk zijn, op de dag zelf en de dag erna weer! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden