bolletje Geplaatst 14 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 14 augustus 2010 Ik ben toch nog maar weer eens met een nieuw draadje begonnen. Er is verscheidenen keren op de d.d. aangegeven dat er ook behoefte is aan serieuze onderwerpen. Gevoelens waar mensen mee zitten en waar hier wat aandacht voor is.Ik zou graag willen zien dat de mensen het hier gaan hebben over zichzelf en met welke gevoelens en moeilijkheden ze te doen hebben. Geen gekibbel maar in alle rust praten en ingaan op anderen. Dat is de doelstelling van dit draadje. Dit moet een positief draadje zijn zodat de mensen kunnen gaan werken aan zichzelf en kunnen gaan groeien. Elkaar helpen dat is het doel van dit draadje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dune Geplaatst 14 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 14 augustus 2010 Wat me nu vooral steeds voor de geest komt is dat ik zo'n ander mens ben met drank op. Ik verafschuw "haar" zelfs. Een aan lager wal geraakte sloerie die schaamteloos en grenzeloos is.Ik zie soms zelf de beelden van mij terug... als een soort film, en ik walch er zo van...Zo vreselijk,... hoe kan ik met "mij" leven?Ik kan mezelf "The day after" niet velen of zelfs verdragen, de kater die komt dubbel zo hard binnen buiten de lichamelijke kant ervan.Ik moet mensen onder ogen komen nadien, die ik heb benaderd in mijn roes...verwachtingen gewekt op amoreus gebied,.... ruzie gemaakt met naasten, en pikante smsjes naar mensen die ik maar zijdelings ken...Hoe kom ik over die schaamte heen!????Ik moet toch echt gaan voorkomen dat ik opnieuw in dergelijke situaties ga komen.Hoe gaan anderen om met schaamte, want ik ga ervanuit dat meerdere van ons in een roes echt foute dingen hebben gedaan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 14 augustus 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 14 augustus 2010 Jazeker Dune ik denk dat we allemaal dat schaamtegevoel kennen waar jij nu mee te maken hebt. Ik ben wakker geworden onder de brug, heb vastgezeten in een cel. De polietieauto onder gekotst. Men jan en alleman het nest in gedoken, iedereen lopen bellen, een man mee naar buiten getrokken omdat ik dacht sterker te zijn dan hij, de volgende dag met twee blauwe ogen rond gelopen en met diezelfde man sávonds een nummertje gemaakt. Hoe kon ik zo stom zijn. Moeder veel verdriet gedaan, en zo kan ik nog wel uren door gaan. Heus je bent de eniigste niet meid.O wat heb ik een schaamte gehad. Heel langzaam, door te accepteren dat die dingen gebeurd zijn en dat je de tijd niet meer terug kunt draaien, is dat schaamtegevoel verdwenen. Het is een proces van jezelf vergeven. En dat kan een tijd duren maar eens zal jij ook met opgeheven hoofd kunnen zeggen "Ik was toen fout maar nu gaat het goed met me ik leef weer en kan van dinngen genieten."Geloof me.Je zal in het begin geen gemakkelijke tijd hebben maar met onze steun en jouw wilskracht moet het gaan lukken.Het is mij tot nu toe nog gelukt dus jou moet het ook lukken. We zijn n.l. allebei mensen;) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sara Geplaatst 14 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 14 augustus 2010 Lieve Bol, ben blij met je initiatief.Wat Dune en jij omschrijven ken ik niet maar lijkt me heel rot en inderdaad schaamtevol.Sorry kan er verder niks over vertellen, was een stille thuisdrinker.Maar misschien het schaamtegevoel isoleren? Wellicht hebben jij, Bol en jij, Dune wel net als ik een heel negatief zelfbeeld en hebben jullie net als ik gauw het gevoel het niet goed (genoeg) te doen?Daar zit ik al mn hele leven mee en ben er nu nog, ook met hulp van de psych, mee bezig. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dune Geplaatst 14 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 14 augustus 2010 Lieve Bolletje en Sara,Dank voor de reacties.Er is een hoop werk aan "mijn winkel"Ik ben erg benieuwd hoe ik het ga doen, maar hoe dan ook, ik ga het doen!!Zit nu met koffie achter de pc, de kater is eruit...en bedenk maar eventjes wat mijn oma vroeger zei: "er is geen ramp zo groot, of hij bloedt binnen 3 dagen dood" m.a.w. die mensen (die ik benadeeld/benaderd) heb moeten maar vanzelf even vergeten wat er is gebeurd, hun leven gaat door, en als ik er een wijze les uit heb kunnen trekken (in mijn zelfontwikkeling) dan was t niet helemaal voor niets...Goh, kan blijkbaar nog redelijk relativeren, komt vast omdat ik nu "lekker nuchter" benMaare, thanx meisjes! doet me geweldig goed! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 14 augustus 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 14 augustus 2010 Saar ik heb me altijd willen bewijzen naar anderen. Kijk mij eens hard werken, kijk mij eens goed zijn kijk mij enz.Daar achter schuilde inderdaad het gevoel van Ik doe het niet goed. ik kon mijzelf geen complimenten geven. als ik iets goeds gedaan had, ging ik constant terug kom weer die bevestiging te krijgen van mezelf.Lieve Dune ik ben blij voor je dat je nu achter de pc. zit en dat de kater weg is.We komen er wel meis houd je daar maar aan vast.Samen staan we sterk.Voor jullie allebei een nachtkusje en slaap lekker. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
alaine Geplaatst 14 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 14 augustus 2010 Lieve Bol, mooi initiatief van je!Ik denk dat dit vooral een probleem van vrouwen is (ik zeg vooral; wil niemand te kort doen).Je wordt opgevoed met poppen, om vooral een perfecte moeder te worden.Daarnaast wordt je op school gestimuleerd om vooral er alles uit te halen, en moet je ook nog carriere maken.Het iedereen naar de zin willen maken is ook al zo'n vrouwen-trekje...Ik heb een paar jaar terug het boek gelezen: "De kunst om niet perfect te zijn". Dat is wel iets voor mij als perfectionist. Goed is goed genoeg, ik hoef niet altijd mijn best te doen. En ik mag dus ook best wel eens 'niets' doen, gewoon even tot mezelf komen.Al blijf ik het moeilijk vinden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 15 augustus 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 15 augustus 2010 Dat is ook moeilijk om helemaal niets te doen Alaine. Je neemt zoveel over van je moeder. die kon ook noooit stil zitten, dat mens heeft zich kapot gewerkt. Vluchten om het verwerken van het verlies van haar kind.Maar stilzitten en niets doen was voor haar een van de 7 hoofdzonden.Ik denk ook dat ik veel bezig ben toch als een soort vlucht. Als ik niets doe dan ga ik, of fantaseren over dingen die ik kan gaan maken of ik ga me rot voelen. Dan komen er toch een hoop akelige gevoelens naar boven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sara Geplaatst 15 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 15 augustus 2010 Herkenbaar hoor, mijn vader zei altijd "Ledigheid is des duivels oorkussen".........tja.En wat dat perfectionisme betreft pfff daar kan ik over meepraten.Op de Duitse radio (ja woon nou eenmaal in grensgebied) is momenteel een hit:"Sie ist Engel, Teufel, Lady und Sfinxsie macht ihr Haushalt, Job und alles mit Linkssie ist Freundin, Geliebte, Mutter und Frauja sie stiehlt Allen die Schau..."uiteraard sarcastisch bedoeld.Denk dat wij idd tot de generatie behoren die alles maar tegelijk moet doen.En dan nog goed ook. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 15 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 15 augustus 2010 Da Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 15 augustus 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 15 augustus 2010 Dat is juist zo moeilijk lieve vriend, als je een perfectionist bent ben je bijna nooit tevreden. Ik heb dit echt moeten leren. Zeker met het schilderen, dit moest perfect zijn. Het liefst schilderde ik met het fijnste penseeltje, doeken van 80-60. Terwijl ik juist bekent sta als en lomp persoon, wat ik niet erg vind want dat is zo, maar als ik aan het schilderen ben, ben ik juist het tegenovergestelde. Maar oefening baart kunst en nu ben ik dik tevreden met wat ik hier allemaal doe. Zoek nog wel vaak bevestiging door veel te kijken naar wat ik gedaan heb.Ben vroeger nooit goed geweest in het spelen met poppen. als kind ooit een pop gehad, maar na een keer is mijn moeder daar maar mee gestopt. En ook het soort moedertje spelen wat meiden vaak doen, heb ik nooit gedaan. Eigenlijk heb ik onbewust veel overgenomen van mijn moeder w.b. het moedergevoel, en ook het niet echt schoon kunnen houden van m'n huis. Soms ben ik wel eens jaloers op mensen waar je in huis van de vloer kunt eten.Eigenlijk wil ik er mee zeggen dat je, onbewust zoveel overneemt van je ouders. Jos zegt altijd "Je moet een kind niet opvoeden, alleen maar bijsturen." Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Susana Geplaatst 16 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 16 augustus 2010 Ik lees jullie verhalen en lijkt of mijn eigen verhaal leest....ik dacht: ik ben de enige domme vrouw dat dit doet.....maar ik zie dat een paar van jullie willen perfectie...en lieve mensen, dat is zo vermoeind..kost zoveel energie....deze is een van de reden dat ik wil drinken om daarna niet hoeven te denken....iedereen (zo voelt het) verwacht heel veel van me. Mijn eigen man zei ooit toen ik zei dat hij moest rekenning mee houden met mijn gevoelens: Susana, je kan alles aan..je doet alles perfect..je hebt control over jouw leven...en zo is het: teveel..altijd bij me is teveel..ik kan mijn balans niet vinden... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 16 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 16 augustus 2010 susana,niemand kan toch van je vragen om perfect te zijn ?...of er naar te streven ?...en drank kan daar nooit een oplossing voor...voor niks eigenlijk... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sara Geplaatst 16 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 16 augustus 2010 Ja Susana, ik denk dat er heel veel mensen last van hebben. Bij mij ook geen balans, alles zwart-wit en 100% is nog niet genoeg........................Maar ben aan het leren, er is hoop! Wel door schade en schande want ben 2x met een burn-out in de WAO terecht gekomen.En nu ga ik het toch opnieuw proberen. Heb eindelijk geleerd om (wat) te relativeren. Helaas had ik daar een paar harde levenslessen voor nodig. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 16 augustus 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 16 augustus 2010 Susanne bij mijzelf was het vaak ook omdat ik te veel van mezelf eiste. Door de drank werd ik wat rustiger en vond het ineens niet meer zo belangrijk dat ik er hard tegenaan moest gaan. Werd meer onverschillig. Hoefde niet meer zo hard te werken, maakte me niet meer zo druk om wat mensen zouden vinden als het hier niet zo schoon was. Werd precies het tegenovergestelde van hoe ik normaal was.Vraag me meteen af, hoe ben ik dan. Ben ik zo'n poetser, zo'n bezige bij of is me dat toch opgelegd door mijn ouders. Wie ben ik????Ik denk dat ik iemand ben die in principe erg lui is. Het liefst alleen maar met leuke dingen bezig is, maar ik vind veel dingen leuk. Vroeger dwong ik mezelf tot het uiterste te gaan, ging ver over m'n grenzen, zo ver dat ik brullen op de grond zakte.Na die heftige werkaanvallen en het brullen, kwam er wat rust maar tevens een fikse depressie. Oorzaak het weg drukken van neg. gevoelens? Of het gevolg van overbelasting. Ik weet het niet maar dit gebeurd gelukkig nu niet meer. Ik ben al een stuk rustiger. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
TheMerovingian Geplaatst 25 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2010 Jammer , dat ik deze topic/draad nog niet eerder had ontdekt. Dan had ik eerder anders gereageerd op de Dagdraad.Jullie komen dicht bij de 'waarheid' : Je eigen beperkingen onderkennen en - proberen - te presteren naar de verwachtingen van de omgeving - hetzij sociaal of in het werk . Dan langzaam jezelf vergeten , dan langzaam 'gek' worden en dan een uitweg proberen te zoeken.De verschillende berichten , hebben zeer 'ontnuchterend' gewerkt.Dankjewel , you all !PSHeb de 'Dune-Day' niet doorstaan.Ron Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sara Geplaatst 4 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 4 oktober 2010 Wil even dit draadje naar boven halen omdat er op de dagdraad van 4 oktober weer gezocht wordt naar thema's die met perfectionisme, dwangmatigheid e.d. te maken hebben.Bij deze. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden