Spring naar bijdragen

Last van de overgang? Praten over je sex. gevoelens, nare ervaringen? Vertel hier je verhaal.


bolletje

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 185
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Ik ben de laatste die het erger wil maken Dar,
maar ik kan me nog iets herinneren dat er bij jullie ooit een
tegenstand was tegen een besloten forum???
Dus hier verbaas ik lichtelijk over.
Niet dat ik op zo een forum hoef oid
maar puur de verbazing

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gewoon een viezerik die Ziza. Doorgeven aan moderator. Ik vind dat dit bericht verwijderd moet worden. Verder: Vieze mannetjes moet je negeren. Zijn al die aandacht en onze boosheid niet waard. Vraag me wel af of zo iemand niet helemaal verwijderd moet worden vann het Forum. Hij houdt zich nl niet aan de regels die voor een Forum gelden.

Hanneke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by: Emmaroos
En of dat veel kan verpesten Bol, verel mij wat he?

Wel jammer dat je geen orgasme durft te krijgen, mss komt dat nog?


Nou Em. Dan zal ik nog wel veel en vaak moeten oefenen.:P

En verder heb ik de draad nog ff door gelezen. Ja, soms gebeurd het dat er mensen zijn die, als ze eigenlijk niet om weten te gaan met berichten, of ze hebben zelf levensgrote problemen met sex, ze grappen gaan maken. Dan zegt het meer over die persoon dan over de berichtjes die we geplaatst hebben.
We blijven gewoon door gaan. En mensen die zeggen hier niet meer te komen, geloof ik niet. Daar is de mens veel te nieuwsgierig voo. Zit in de aard van het beestje.
Dus wie graag wil praten over de overgang of over sexualiteit. Blijf doorgaan. Het is heel belangrijk. Zeker voor de mensen die gedronken hebben omdat sex. een heel gevoelig onderwerp is voor hun.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat krijgen we nu?? Het wordt al vreemder. Ik moet zeggen dat ik niet het hele draadje gevolgd heb. Ik ben nl de overgang voorbij:) en voor de rest heb ik nergens verstand van.

Nou ik ga het hele draadje ook maar niet lezen. Ik heb alleen even dat bericht van "het vieze mannetje" opgezocht :devil: Nou als ik jullie was zou ik er maar mee stoppen. hier kan verder niets goeds meer uit voortkomen vrees ik. Dit Forum gaat toch over ons alcoholprobleem. Voor overgangsproblemen is misschien wel een ander Forum.

Een fijne zondag iedereen.

Blij nuchtere groet van Hanneke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bolletje, jouw laatste berichtje kan ik al helemaal niet volgen. Misschien begrijp ik het wel verkeerd maar word je nu net zo grof als het mannetje?? Of moet er iets tussen aanhalingstekens staan?

Nou ik kijk hier niet meer. Heb helemaal geen zin me hiermee bezig te houden. Seks en de overgang zijn echt twee dingen. :huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hanneke, ik zet niets tussen aanhalingstekens. Weet overigens niet wat je met grof bedoeld.:) Maar als je weg bent kun je jammergenoeg niet meer antwoorden.

Heb trouwens de titel aangepast.

Ik lag gisterenavond in bed ineens te denken aan mijn eerste nare sex. ervaring als kind. Dat was in eens niet prettig. Bah.:(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Caro ik ben niet zo'n voorstander van een besloten forum. Veel mensen die zich in de toekomst aanmelden weten dan misschien niet eens dat het bestaat. We moeten hier even doorheen en vooral door blijven gaan als er behoefte toe is. Een van de reden waardoor velen van ons zijn gaan drinken is juist omdat men teveel dingen voor zich heeft gehouden.
Het is zo belangrijk dat je juist nu niet op geeft. Daardoor word ik in ieder geval sterker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ikzelf heb al jaren een Mirena spiraaltje, helemaal ideaal, ik werd niet meer ongesteld. Nadeel ervan is dat op mijn leeftijd (48) dat je niet weet of je al in de overgang zit, het nog moet komen of dat je alle ellende al hebt gehad omdat het toch een onnatuurlijke siuatie is voor je lijf.
Normale levensduur van dit ding is 5 jaar, daarna kunnen ze geen garantie meer geven dat je niet meer zwanger wordt, lijkt me sterk op mijn leeftijd maar ja .. Eigenlijk moet het ding eruit omdat het er deze zomer er al 2 jaar langer erin zit dan normaal maar dit kan geen kwaad volgens de huisarts.
Ik heb nu wel af en toe opvliegers, gelukkig alleen 's-nachts, beschrijving van Bol is heel herkenbaar, heel af en toe heb ik een 'ongesteldsheidgevoel' met ontzettende hoofdpijn en een algemeen bah gevoel en en ben dan ook gelijk 2 dagen van de kook, ik kon er vroeger ook ontzettend beroerd van zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Over zwanger worden: ik heb tien jaar van mijn leven geprobeerd zwanger te worden. Werkelijk helemaal binnenstebuiten gekeerd, er was geen reden waarom ik het niet werd. Maar het gebeurde gewoon niet, het stond niet in de sterren geschreven, ofzo.
Nou, ik heb me dus met mijn huidige echtgenoot geen moment druk gemaakt om voorbehoedsmiddelen.
En vorig jaar werd ik niet ongesteld. Joepie, dacht ik, hebben we dat ook gehad, dat is een lekkere snelle overgang geweest dan. Bleek ik zwanger te zijn. Ik heb echt even op mijn hoofd gekrabd: op je vijftigste nog een kind krijgen?
De natuur heeft het zelf opgelost, maar ik heb toch een raar idee: wat zou het voor kind geweest zijn?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jacc ik heb zelf nog nooit een spiraaltje gehad, maar het lijkt me toch inderdaad een onnatuurlijk ies, zo'n dinggetje in je lijf.
Ik heb zelfs nog nooit de pil geslikt, ja een keer de morning after pil. Vreemd als ik er zo over na denk dat ik nog nooit de pil heb hoeven slikken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Caro, ik denk dat sommige mannen van het forum ook heel anders zouden reageren, dus vind ik het niet erg als mannen dit draadje lezen. Zo krijgen ze ook een beeld van hoe het met de gevoelens van een vrouw kan gaan.
Daar kunnnen mannen wat mij betreft ook best vragen over stellen of hun eigen ervaringen op schrijven. Hoe ervaart de man, de vrouw, of anders om.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jammer dat er geen echt besloten forum voor zoiets is, ik kan ook een hoop melden over zwangerschappen maar doe dit gezien de laatste opmerkingen door Ziza maar niet!
Vie: dit spijt me voor je meis! Dit moet niet makkelijk zijn geweest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bol, ik was eerder stomverbaasd. Het was niet zo'n pijnlijke ervaring, en eigenlijk was ik blij dat de natuur voor me besliste. Ik had er zelf beslist geen einde aan gemaakt, maar heb wel erg gepiekerd of ik dat het kind kon aandoen. Ben je tien jaar, heb je een moeder van 60 en een vader van 73. Dat kan toch eigenlijk niet.
Had jij het graag gewild?

Overigens snap ik niet wat een man, zonder serieuze belangstelling, op een draad over de overgang uitvoert. Dat vind ik gewoon pervers.
Ik bedoel, als de mannelijke frummers een draad over, pakweg, de penopauze zouden openen zou ik daar niet tussen gaan zitten. En als ik het al zou lezen zou ik me er niet mee bemoeien.
(Inderdaad Bol, tenzij het uit echte belangstelling is en er een vraag over wil stellen.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee Vie ik had het kindje ook niet willen hebben. Nou ja? Beter gezegd, ik had het niet aan gedurft. Die overdreven bezorgdheid die ik dan zou hebben. De angst dat, als het een meisje geweest zou zijn, ze de zelfde ervaringen zou krijgen als ik, er kan een ongeluk gebeuren en ga zo maar door. Verder zou ik een moeder geweest zijn die echt alles aan mijn kinderen gegeven zou hebben en daardoor mezelf helemaal zou vergeten.
Verder zou ik me ontzettend onzeker gevoeld hebben w.b. de opvoeding. Nee ik ben ergens blij dat ik nooit geen kinderen gehad heb.
Wel heb ik me vaak afgevraagd, hoe zou een kindje van mij, eruit gezien hebben. Zou het veel op mij geleken hebben,
of welke karaktereigenschappen zou ik in mijn kindje terug vinden van mezelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

O ja, vreselijk, ik zou ook doodsangsten uit staan dat zo'n kind iets zou overkomen.
Alleen naar school fietsen, pedofielen, hoe maak je een kind weerbaar tegen alle kwetsende dingen die het kan overkomen.
Daar mogen de moeders wat over vertellen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ikzelf zou wel graag willen mee praten als mannen een draadje zouden openen over de penopauze. Ik zou erg benieuwd zijn hoe mannen dat ervaren, en wat voor 'n moeilijkheden zij mee maken, want er is nog zo weinig bekend over de gevoelens van een man in de penopauze. Misschien krijgen ze te maken met de angst om hun mannelijkheid te verliezen, niets meer kunnen betekenen voor een vrouw enz.

Meiden wat zijn jullie geweldig zeg.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

P.P. ik denk dat dat draadje dan gesloten wordt, of die persoon krijgt van de andere mannen te horen die hij verkeerd bezig is. Ik ga er van uit dat er op ons forum veel mannen zijn die respectvol met berichtjes om gaan.

Heb jij trouwens kinderen P.P. Of wil je dat liever niet vertellen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wel Bol ik heb het gisteren al gemeld, mijn vriend heeft veel last van penopauze
en niet het clichématige wat erover wordt verteld: jonge vrouwen, teveel bezig met jonger uitzien, motor aankopen, ... maar
zowel op gezondheidsvlak als psychisch zeer onzeker, faalangst,...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...